Niko kao ja: potpuno personalizovana nega je sledeći korak kozmetičke industrije
Iako već izvesno vreme koristim proizvode sa potpisom Biologique Recherche prvi put sam dobila rezultate analize njihovim aparatom za dijagnostiku tek pre desetak dana u Salonu 73. Uz samu analizu, dobila sam naravno i listu proizvoda za kompletnu rutinu nege kao i varijacije na temu: sve opcije za sva godišnja doba i potencijalna stanja kože kao i listu tretmana koji su mi preporučeni, a sve za precizirati sa stručnim licem, razume se. Od ove kuće ništa manje ni ne treba očekivati. Nakon detaljnog razgovora, zaključile smo da je sasvim u redu da od proizvoda dodam samo jedan na one koje već koristim. Već osetim razliku.
Iako nijedan od ovih preparata nije napravljen i smućkan posebno za mene, ovo već smatram visoko personalizovanim programom. Sa ovim konceptom sam se prvi put srela jako davno na Prescriptives štandu u Londonu na kom sam se zaustavila kako bi mi odredili idealnu nijansu tečnog pudera (sada bih sebi rekla da mi sa 14 realno nije trebao ali hajde da ne sitničarim). Nikada do tad nisam videla ništa slično, a proizvod koji sam dobila bio je zaista kao pravljen po meri. Neću nikada razumeti zbog čega je ovaj brend u vlasništvu Estée Lauder izgubio hajp do te mere da s vremena na vreme proveravam da li još uvek postoji. Možda zato što je bio ispred svog vremena?
Realno, čak i ako na nekoj bočici nije vaš lični monogram, ništa nije tako luskuzno kao beauty proizvod, rutina ili tretman koji su napravljeni baš po vašoj meri. Ovo je kozmetički ekvivalent posebnog protokola koji će vam dati dobar dermatolog i ako mene pitate, više nego smislen izbor. Sve drugo u životu danas krojimo po sebi, zar ne? Treninge, ishranu, vrlo često odeću, čak i cipele, o izboru zabave da ni ne počinjem. Zar ćemo se odabiru nege kože posvetiti manje nego odabiru serije (koji nam već kuriraju razni algoritmi)? Naravno da ne.
Ono što je sigurno jeste da se kozmetičke kompanije sve više ubacuju u trku personalizovane nege kože. Neke od njih pružaju kombincije već postojećih proizvoda i tzv tretmane pravljene po meri (poput Biologique Recherche) koje ćete dobiti isključivo lično na konsultacijama sa njihovim osobljem. Druge, malo masovnije, u ovu svrhu upošljavaju veštačku inteligenciju. Ovakva rešenja možete dobiti putem brojnih aplikacija i online kvizova. Realno, ovo je samo početak.
L’Oréal je za najpoznatiju farmaceuticals liniju u svom portfoliju 2018. napravio uslugu SkinCeuticals Custom Dose koju nazivaju laboratorijom u kutiji. Ova mala crna kocka u sebi sadrži aktivne sastojke koje će na osnovu 2.000 algoritama napraviti poseban proizvod baš po vašoj meri.
Shiseido je u julu prošle godine lansirao aplikaciju Optune koja doduše trenutno radi samo na Apple uređajima i koja se plaća. Za mesečnu pretplatu od oko 90 dolara (i koja još uvek nije dostupna kod nas) ova aplikacija koristi se na sledeći način: svaki dan fotografišete svoje lice telefonom, a zatim veštačka inteligencija uz druge parametre koje ste uneli određuje tačno šta je vašoj koži tog dana potrebno. Aplikacija je povezana sa Shiseido uređajem koji držite kod kuće po imenu “Optune Shot” u kom se nalazi 5 prethodno odabranih kertridža. Njihovi sastojci se mešaju svakodnevno u zavisnosti od toga šta aplikacije odredi da je vašoj koži taj dan potrebno. Vaše je samo da stavite ruku ispod dispensera na uređaju.
Lista brendova postaje sve duža. Na svoj način uključeni su i Clinique i Kiehl’s čije su ove posebne usluge, koliko znam, dostupne kod nas.
Ono čemu ceo koncept vodi jeste dugoročna veza podataka, proizvoda i potrošača. Oni koji koriste ovakve usluge, uključujući i mene samu, žele da znaju kako im koža evoluira i kako se ponaša; bitno nam je da proizvode koje koristimo prilagođavamo uslovima u kojima se nalazimo. Na ovaj način grade se dugoročne veze u koje verujemo i prestaje suluda potraga za „najboljim novitetom“. Zar to ne zvuči kao idealan zen scenario? Meni, da.