Da li ste primetili da Into The Gloss, nekada kultni beauty sajt, nije objavio ni jedan jedini post skoro četiri meseca?
Iskreno, ja nisam, a malo me je kao samoproklamovanu beauty junkie, ovo sramota da priznam. Ali istina je. Te onlajn hibernacije postala sam svesna tek kada mi je iskočio post sa “izvinjenjem/objašnjenjem” zatišja.
Logično, odmah sam krenula da tražim razlog po bespućima interneta i stigla čak i do članka na BoF-u koji se bavi upravo ovom temom, a koji je izašao (strateški, čini mi se, pošto slabo verujem u slučajnosti ovog tipa) nekoliko dana pre gorepomenutog posta o najavi povratka Into The Gloss u nekom novom ruhu.
Dakle, od juna pa sve do pre nekoliko dana, Into The Gloss je mirovao. Nekim insajderima činilo se da je i konačno zamro. Niko nije bio iznenađen osim činjenicom da nekako kolektivno nismo ni primetili.
Zvanično objašnjenje kompanije jeste da je Editorial Director sajta bila na porodiljskom odsustvu (!) ali zaista je teško poverovati da je platforma koja je na svoj način transformisala kozmetičku industriju i izrodila Glossier poslovično u situaciji “spala knjiga na dva slova”. Što više o tome mislim, to mi se čini neverovatnijim. Pričamo o onlajn destinaciji koja zaista jeste bila pravo mesto za sve trikove, proizvode, tutorijale koje su delila najveća imena, platfromi koja je praktično izrodila i fenomen girl crush. Svi su želeli da budu (kao) Emily Weiss i/ili žene sa kojima je sarađivala, makar po tome kako mažu trepavice i čime pune police u kupatilu.
“Da li je i dalje tako?” je retoričko pitanje. Odgovor je jasan i glasi “ne”.
Zašto?
Najprostije rečeno, nekadašnji jednorog danas je relikvija.
Iako se odavno povukla sa mesta čelne osobe cele kompanije, nemoguće je odvojiti Emily Weiss od Into the Gloss. Ona je bila prava osoba koja se našla na pravom mestu u pravo vreme, a to vreme je prošlo. Sigurna sam da njoj samoj apsolutno ništa ne fali, govorimo o ženi koja je preinteligentna, vrlo hrabra i isto toliko bogata. Koncept koji je osmislila bio je genijalan, verovatno bi mogla da osmisli još neki. Pitanje je samo da li to želi ili, da li to uopšte želi u beauty industriji.
Kada pričamo o sadržaju, industrija je od slavnih dana Into the Gloss-a prošla još jednu revoluciju. Instagram i TikTok učinili su da se svi na neki način osetimo kao insajderi i time obezvredili glavnu kartu na koju je Weiss igrala. Baš kao i bilo koja vrsta lifestyle sadržaja, i beauty je prošao svojvrsnu demokratizaciju zbog činjenice da sad svaki pojedinac ima svoju platformu na dohvat ruke.
DANAS VAM LJUDI JEDNOSTAVNO SAMI PRIČAJU O SVOJIM (ŠAŠAVIM ILI NE) BEAUTY RUTINAMA NA TIKTOKU I INSTAGRAMU.
Dok je Glossier prelazio put od simpatičnog startapa do kompanije sa nekoliko stotina zaposlenih, sve manje i manje pažnje je pružano platformi iz koje je sve krenulo. Budućnost sajta i budućnost brenda Glossier nisu isto, a brend je postao jasan prioritet u jednom trenutku.
Postavlja se pitanje da li ta dva mogu da postoje nezavisno jedan od drugog? Po svemu sudeći uskoro ćemo dobiti nekakav odgovor. Ako ponovo počnemo da obraćamo pažnju.