Esencija lepote: Jedinstvena multimedijalna izložba o lepoti

15.10.2024.
RECOMMENDED

Lepota je mnogo više od površinskog izgleda, ona prožima svaki aspekt ljudskog postojanja, od osećaja samopouzdanja do povezanosti s drugima, i ima moć da oblikuje svet u kojem živimo. Lepota je refleksija stanja duha, tela i planeta, a samopoštovanje, autentičnost i kreativnost su neizbežne teme. Ovo su samo neki od zaključaka panel diskusije na otvaranju istoimene izložbe „Esencija lepote“, u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika (HDLU) koja donosi pregled socio-ekonomskih, istorijskih i ekonomskih aspekata lepote.

Esencija ljepote 9

Ova nesvakidašnja izložba, koja je organizovana u okviru obeležavanja 115 godina L’Oréal Grupe, posetioce vodi u svet mašte, introspekcije, istraživanja, budi čula i podstiče na otkrivanje svega što lepota jeste i važne uloge koji ima u čitavom društvu. 21. vek je vreme izazova, ali je na nama da iskoristimo fokus na autentičnost kako bi se izborili s pritiskom i izbegli anksioznost i zaštitili svoje mentalno zdravlje. Treba se fokusirati na lepotu života. S drugačijim standardima lepote vladaju drugačiji stereotipi. Ono što zaista nikada ne izlazi iz mode je samopouzdanje, stav, pravi sadržaj. Stereotipi u različitim društvima su drugačiji te se razlikuju u zavisnosti od regiona i dekada, ali stajati čvrsto na svojim nogama je večno” kazao je sociolog Bruno Šimleša. S njim se složila i psihološkinja Vanja Putarek. “Lepo je videti nekog ko je samopouzdan, ali to je taj jedan začarani krug. Vrlo često se tu vrtimo – ako ja sebe ne percipiram lepom osećam se manje samopouzdano, a ta narušena slika o sebi je problem. To se najčešće događa kada se usmerimo samo na jedno obeležje koje nas ne zadovoljava, a često se preliva na ostale segmente života. Prihvatanje svoje potpune autentičnosti vodi prema sigurnosti u lepoti.”

Esencija ljepote 15
Esencija ljepote 11
Esencija ljepote 12

“Kad je čovek iskren prema sebi onda je čist i najlepši sebi i drugim ljudima. Da ne bi bili deo mase, ljudi rade svašta da bi bili drugačiji, ali autentičnost se postiže dubokom brigom o sebi i iskrenošću u kojoj je lepota. Zato i volimo umetnost jer nam daje drugi, nekonvencionalni, iskren pogled na svakodnevno”, dodala je glumica Nina Violić.

Esencija ljepote 14
Esencija ljepote 1
Esencija ljepote 40

Lepota je autentično izražavanje sebe

„Kao vodeća grupacija u industriji lepote, naša je odgovornost da promovišemo vrednosti koje nadilaze površinsku percepciju lepote. Kroz inovacije, ali i kroz naše kampanje i projekte, kontinuirano naglašavamo da je lepota autentično izražavanje sebe. Verujemo da prava lepota dolazi iznutra – iz osećaja zadovoljstva sobom, samopouzdanja koje gradimo kada se osećamo prijatno u svojoj koži“ izjavila je Vanya Panayotova, generalna direktorka L’Oréal  grupe za Adria-Balkan regiju.

“Prikaz lepote u umetnosti se značajno menjao kroz vreme – evoluirao je. Od sklada i simetrije ljudske figure, preko renesansnog naturalizma do savremenih prikaza lepote kroz ljudsku strast. Današnji mediji za prikaz umetnosti su se promenili, kao i promišljanje o lepoti. Ona je danas inkluzivna, različita, stavlja se u različite društvene kontekste. Umetnici danas preispituju i opovrgavaju klasične načine prikaza lepote”, komentarisala je odnos umetnika prema lepoti danas Ivana Andabaka, upravnica HDLU.

lepota
lepota
lepota

Vanvremenska potreba

„Esencija lepote“ podsetila nas je da beauty rituali sežu još u doba antičke Grčke. Ljudska civilizacija oduvek je koristila razne sastojke iz prirode i okoline kako bi proizvela kreirala proizvode za negu, ukrašavanje i ulepšavanje tela. Nekad su ti proizvodi imali ulogu identiteta, poput plemenskih obeležja, kasnije ulogu životnog standarda i kvaliteta života, a ponekad su beauty proizvodi imali revolucionarnu ulogu. Malo koji kozmetički proizvod nosi toliko značenja kao crveni karmin, koji je vekovima povezivan sa ženskom privlačnošću, seksom, grehom, glamurom, moći i politikom. Početkom prošlog veka crveni ruž je označavao emancipaciju žena, sigurnost, samopouzdanje i ulogu, koju su sa prvim znacima osnaživanja, žene počele da igraju u modernom društvu.

Esencija ljepote 6
Esencija ljepote 2

 Lepota je ušla u novu dimenziju s L’Oréalom 1960-ih i 1970-ih godina. Nije se više radilo samo o higijeni i estetskom izgledu, već i o samopouzdanju. Tada je rođen jedan od najpoznatijih svetskih slogana: „Jer ja to zaslužujem…“ Ovaj slogan je L’Oréal Paris prvi put upotrebio 1971. godine, a danas je to najpoznatija izjava na temu lepote u svetu, koja ima za cilj da osnaži žene svih uzrasta, porekla i načina života da veruju u svoju lepotu i sopstvenu vrednost. Bilo je to provokativno za svoje vreme, a danas je jednako potrebno i relevantno.

Esencija ljepote 28 1
Esencija ljepote 24

Lepota koja pravi razliku

Industrija lepote, čiji je L’Oréal deo, prepoznaje odgovornost koju ima u oblikovanju standarda lepote i sve više usmerava svoje kampanje ka uključivanju i prihvatanju različitih oblika lepote. Više nije dovoljno da proizvodi na policama ulepšavaju ili neguju – oni moraju da čine razliku. U širem društvenom kontekstu, lepota ne utiče samo na pojedince, već i na zajednice. Ne treba zanemariti ni ekonomski aspekt lepote. Globalna industrija lepote zabeležila je snažan rast (+8%) u 2023. Ona je ključni pokretač društveno-ekonomskog razvoja i zapošljava milione ljudi širom sveta, više od 3 miliona ljudi samo u EU. Industrija lepote igra značajnu ulogu u jačanju položaja žena, budući da čak 61,2% zaposlenih u industriji lepote čine žene. Istovremeno, ova industrija zapošljava više od 30.000 naučnika koji doprinose inovacijama i napretku.  

Kroz istoriju su se standardi lepote menjali, ali jedan aspekt uvek ostaje postojan: lepota je univerzalni jezik.

Esencija ljepote 13
Esencija ljepote 35 1

Foto: Promo

Saznaj više:
Povezani članci: