Jedna Kamera, jedan Grad, mnogo sadržaja i uspomena – kako smo ovekovečili 77. Kanski filmski festival

autor BURO.
XIAOMI BURO KAN 600x600 1

Kamera koja trenutak znači.

Čak su i tvrdokorne pristalice praške škole filma, Kjubrikovi i Kurosavini sledbenici i snimatelji A klase počeli da „mekšaju“ u pogledu oruđa uz pomoć kojeg fotografiju i video neposredno prenose do svih mogućih skrivenih i neskrivenih depoa naše duše i opažanja.

Telefon je praktičan, mali, lagan, dozvoljava kadriranje iz ruke, brzu akciju i reakciju. Ono što je BURO. ekipi bilo potrebno prilikom izveštavanja i kreiranja sadržaja sa 77. Kanskog filmskog festivala. Naše oruđe za rad, pored ideje, entuzijazma, smisla i emocija, bio je Xiaomi 14 Ultra, kreiran u saradnji sa kompanijom Leica.

XIAOMI BURO KAN 3

Foto: BURO. promo

Srećan PUT

„Igra“ je počela (već) na aerodromu u Beogradu. U želji da naše putovanje zabeležimo od nule, snimanje smo startovali na glatkom podu po kojem plešu točkići kofera i putnih torbi. U našem slučaju, čekanje aviona za Nicu značilo je i upoznavanje sa kamerom Xiaomi 14 Ultra telefona. U našim rukama našao se beli, sa crnim krugom u kom su smešteni objektivi. Vrlo stajliš. Kao Kan. Kao BURO. „Kamera kida“, komentariše BURO. kreativna direktorka.

Neka uđe u zapisnik da je spoljašnjost telefona izrađena od nano-tehnološke veganske kože koja je otporna na mrlje i ogrebotine, antibakterijska i ekološki prihvatljiva.

Aerodromi su mesto susreta, tačka sastanka i rastanka… Poprište emocija. Emocije su, ako se poslužite Leica kamerom, uhvatljiva kategorija. Tu je četvorostrukuki zuma, četiri sočiva i šest daljina – profi efekat.

XIAOMI BURO KAN 2

Foto: BURO. Promo

Beleške i Kamera

Filmski festival u Kanu, sedam decenija unazad, jedan je od najzapaženijih i najiščekivanijih događaja u svetu kinematografije. Tokom 12 dana, Kan magnetski privlači poštovaoce sedme umetnosti i šoubiznisa. Sve što se dešava na crvenom tepihu, ali i na čuvenoj Kroazeti, spada u sferu interesovanja velikoj broja ljudi (četiri hiljade novinara).

Dok su ulaznice za Kanski festival dostupne samo nosiocima akreditacionih bedževa, besplatne projekcije voljenih filmskih klasika otvorene su za javnost na plaži svake večeri u 21:30 časova, kao deo programa Cinéma de la Plage. Ovo jedinstveno iskustvo omogućava posetiocima festivala i stanovnicima Kana da besplatno gledaju filmove na velikom otvorenom ekranu. Bioskop na plaži je postavljen na plaži Macé, blizu Palais des Festivals.

XIAOMI BURO KAN 4

Foto: BURO. Promo

Samo akreditovani fotografi imaju dozvolu da fotografiraju na crvenom tepihu. Kako bi stvari bile još teže, umetnički direktor festivala – Thierry Frémaux zabranio je ono što je nazvao „ridikuloznim i grotesknim činom“ „trivijalnih“ selfija na crvenom tepihu, u ime elegancije i diskrecije, rekavši da „umanjuju kvalitet“ crvenog tepiha.

XIAOMI BURO KAN 6

Foto: BURO. Promo

S tim u vezi, jedina opcija za nas bila je da uz pomoć zuma dopremo do vreve. Kao i da se poslužimo metodama lučkih boema i israživača, da razgovaramo sa prolaznicima i „omirišemo“ ulicu. Čemu god se začudite – ceni flaše vina, neviđenoj gužvi na projekciji filma iz pratećeg programa u deset sati ujutro, ljubaznim policajcima i obezbeđenju na ulazu u klubove, naizgled poznatom liku oko koga su se sjatili fotografi, količini sadržaja koji se izlaže na filmskom marketu – iskusniji posetioci festivala, navikli na glamurozni događaj, sleći će ramenima i reći vam: „To je Kan.“

Svet i MI

Svake godine za vreme Kanskog filmskog festivala, u gradu se nađe veliki broj domaćih poznatih ličnosti, mahom filmskih producenata, ali tu su i glumci, reditelji, distributeri. Možete ih sresti na Marketu, gde se okupljaju oko regionalnog paviljona (Balkan). Mi smo ih snimili. „Radila“ je Xiaomi kamera, naravno.

XIAOMI BURO KAN 5

Na ovaj način nastali su naši ekskluzivni video intervjuiiz Kana. Među našim sagovornicima našla se Sandra Perović, urednica zabavnog programa RTS-a i autorka emisije o filmu Velika iluzija. U našoj zemlji, Sandra predstavlja sinonim za Kanski filmski festival, koji je posetila više od 20 puta, uradivši intervjue sa gotovo svim eminentnim ličnostima svetske kinematografije. No, za nju Kan nisu samo sjaj i glamur, već rudarski posao koji podrazumeva ustajanje u sedam i gledanje filmova od pola devet.

Kako izgleda Kanski filmski festival između odlazaka na crveni tepih, filmove, sastanke i zabave, otkrio nam je i direktor najveće producentske kuće u Srbiji – MCF Megacom film, Igor Stanković.

Reditelj i scenarista Vladimir Perišić, ove godine bio je član žirija u selekcijama La Cinef i Kratki film, na najvećoj filmskoj smotri na svetu. Da je na dobro poznatom terenu govori činjenica da je na Kanskom filmskom festivalu prikazao svoj diplomski film, Dremano oko (2003), u selekciji Cinéfondation, da je 6 godina kasnije tu prikazan i njegov prvi dugometražni film, Ordinary people, a pet godina nakon toga (2014) i film Mostovi Sarajeva. Prošle godine oduševio je kansku publiku ostvarenjem Lost Country.

Uspomene bez zaborava

Jedan pozavalac „kanskih prilika“ dodao je: Upijajte atmosferu. Odvojite pola sata svakog dana da stanete i osvrnete se oko sebe, jer pre nego što shvatite – sve će biti gotovo u trenu. Tako je i bilo, s tim da smo te trenutke ovekovečili kamerom i napravili videe kojima sada možemo da se vraćamo. Revitalizacija dobrih uspomena je motivacija za kreiranje novih!