Pet brendova nameštaja i dekora koje obožava generacija Z
Otkrijte nameštaj koji osvaja TikTok!

Kakav nameštaj i dekor u svom domu želi generacija Z? U eri u kojoj je dom takođe identitet, pozornica i sadržaj za feed, dizajn enterijera je postao više od samo stvar ukusa.
Generacija Z, odrasla na Pinterestu, vidi dizajn enterijera kao produžetak ličnosti, mešajući vintage, minimalizam i kemp. Ne radi se više samo o skupim brendovima, već o prepoznatljivim vizuelnim jezicima, fotogeničnim proizvodima i zajedničkim vrednostima.
Evo pet brendova nameštaja i dekora koji savršeno oličavaju sve to – i postaju predmet žudnje za generaciju koja izražava sebe i kroz sofu, lampu ili stolicu koja je preniska da bi bila udobna, ali savršena za fotografiju.
NAMEŠTAJ I DEKOR KOJI OBOŽAVA GEN Z: GUBI
Sofisticiran, retro i fluidan, Gubi je nameštaj za one koji žele luksuz bez razmetanja, sa vintage korenima i modernom vizijom. Među najpoželjnijim komadima brenda je Pacha Lounge stolica, koju je dizajnirao Pierre Paulin 1970-ih, a vratila se na društvene mreže zahvaljujući svom niskom, zaobljenom i prijatnom obliku.

Paulinovu popularnost među mladima duguje i rad njegovog sina, koji je sa kolektivom Paulin Paulin Paulin oživeo očevo nasleđe. Sofa Dune, modularna i fluidna, postala je glavna komponenta u setovima, muzičkim spotovima i instalacijama.
HAY
Osnovan u Danskoj 2002. godine, HAY je brend koji je nameštaj učinio dostupnim i poželjnim. Njihovi proizvodi su funkcionalni i dobro izrađeni, voljeni zbog svoje ažurirane nordijske estetike koja balansira strukturu i igru.
Među najtraženijim komadima, kolekcija Palissade Ronana i Ervana Burleka ističe se svojom vizuelnom lakoćom i raznovrsnošću, obojenim metalnim stolicama koje se sada nalaze u kuhinjama, studijima i kreativnim salonima, piše nss mag.

HAY jezik se dopada onima koji žele organizovan, ali nikad hladan prostor, sa pop akcentima, mekim linijama i živim paletama.
KARTELL
Među nekoliko starih brendova koji nikada ne gube relevantnost je italijanski Kartell. Ghost stolica Anne Castelli Ferrieri ponovo se pojavila u domovima kreativaca i digitalnih umetnika. Za generaciju Z, Kartell je nasleđe za igru, kultno delo za izlaganje u minimalnoj prostoriji ili u kontekstu uličnog stila.

Providna plastika postaje simbol lakoće i pamćenja, dok stalna saradnja sa savremenim dizajnerima održava dijalog sa sadašnjošću živim.
LIGNE ROSET
Ako postoji jedna stavka koja je dominirala u TikTok i Instagram feedovima poslednjih godina, to je sofa Togo. Dizajniran od strane Michela Ducaroya 1973. godine, ovaj kultni, bezstrukturni komad nameštaja postao je vizuelni manifest generacije koja traži radikalnu udobnost i neformalnu lepotu.

Togo je danas popularnija nego ikada, zahvaljujući svom nostalgičnom izgledu i sposobnosti da se neprimetno uklopi u različita okruženja, od postindustrijskog do boho minimalizma.
SELETTI
U čistom i urednom svetu dizajna enterijera, Seletti stiže kao kemp osveženje. Ironično, preterano i savršeno teatralno. Njegove lampe u obliku miša, banane i predmeti inspirisani urbanom kulturom i trash chic estetikom postali su pravi viralni fenomeni, koje kupuju oni koji žele da daju smele vizuelne izjave.

Gen Z ga voli jer sebe ne shvata previše ozbiljno, a ipak komunicira tačno ono što želi da kaže: kreativnost, provokaciju i slobodu.
Fotografije: instagram gubiofficial; haydesign; kartell_official; ligneroset; seletti