Kako je Gen Z preoblikovala koncept marketinga?

autor Dubravka Kovačević
1 2024 08 15T152538.500

Generacija Z je poremetila sve dosadašnje marketinške strategije, vreme je za novu fazu.

Istraživanje kompanije Archrival otkriva kako su pripadnici generacije Z prekrojili potrošački put. Za razliku od prethodnih generacija, put kupovine nove konzumerističke generacije nije linearan, već je pod uticajem njihovog glavnog tržišta, društvenih mreža, koji je istovremeno centar za zabavu, društvenu interakciju, platforma za informisanost i edukaciju.

Potrošački put ove generacije karakteriše fluidnost, mešavina uticaja i načina razmišljanja.

Stari marketinški model

Tradicionalno, marketinški levak prati ove faze:

  • Svest: Dopiranje do što većeg broja ljudi.
  • Interes: Privlačenje pažnje potencijalnih kupaca.
  • Želja: Stvaranje potrebe za proizvodom.
  • Akcija: Pretvaranje interesa u kupovinu.

Ovaj model je bio izgrađen za sve prethodne generacije potrošača– ali Z-evci traže nešto više.

Beskonačna petlja generacije Z

Današnji aktivni potrošači ne slede linearan put. Umesto toga, oni se kreću u beskonačnoj petlji:

  • Zajednica
  • Inspiracija
  • Istraživanje
  • Lojalnost

Brendovi koji imaju uspehe u interakciji sa mladom ciljnom grupom, kreiraju sadržaje koji neprestano cirkulišu u okviru ovih aspekata.

Primeri:

  • Rhode inspiriše svojim čistim beauty etosom i minimalističkom estetikom. Promoviše prirodan i jednostavan pristup nezi kože, koji se uklapa u vrednosti autentičnosti i jednostavnosti.
gen
z
  • Represent nudi detaljan opis proizvoda, vodiče za stilizovanje i spontane behind the scene kadrove, omogućavajući potencijalnom potrošaču da istraži priču brenda, izradu i moderan dizajn.

  • Madhappy neguje jaku zajednicu kroz saradnju sa influenserima koji dele lične priče, interakciju sa kupcima na društvenim mrežama i stvaranje podržavajućeg okruženja.

  • Refy osigurava lojalnost čestim ažuriranjem asortimana proizvoda, nudeći ekskluzivne popuste i pakete, te održavanjem koncepta brenda koji je fokusiran na potrebu mladih za inovacijama i samoizražavanjem u oblasti lepote.

Statistika kaže da..

  • 77% mladih potrošača mesečno traži inspiraciju za stil.
  • 80% se oseća izloženim većem broju brendova i oglasa nego prethodne generacije.
  • 73% preferira kupovinu u prodavnici, ali prvo obavlja opsežno online istraživanje.
  • 40% pretražuje influenserske recenzije pre kupovine.

Pa ipak, prema nedavnoj studiji Harris Poll sprovedenoj za Creditkarma, skoro 69 % korisnika društvenih mreža u Americi se izražava demotivisanost u potrošnji kada su u pitanju proizvodi koji se reklamiraju na društvenim mrežama. Primarni razlog za ovakvu vrstu potrošačke apatije je nedostatak poverenja u influensere.

Na čelu ovog odstupanja od influensirane kupovine nalaze se mlade generacije, koje su sve više okrenute platformama sa second hand konceptom, bar kada je moda u pitanju.

Ekološko osvešćenje potrošača je nešto što koincidira sa ekspanzijom Gen Z kupaca, ali je ujedno upućeno svim generacijama i menja navike milenijalaca, Gen Y i boomera. Pa evo jedan odličan primer za dobar marketing koji je fokusiran na savesnu kupovinu i krupne kolaboracijske projekte.

Brend Better Us deluje u okviru zajednice, evocirajući pripadnost grupi istomišljenika, a samim tim poentira u savesnoj proizvodnji i kupovini, dok reciklažu diže na viši nivo.

Da bi osvojili generaciju Z, brendovi moraju da se prilagode dinamičnom tempu ove grupacije. Radi se o tome da treba biti tamo gde su oni – u beskonačnoj petlji inspiracije, istraživanja, zajednice i lojalnosti. Važna je umreženost i relevantnost, kako bi proizvođači konstantno bili na izvoru informacija o potrebama svojih potrošača.

Foto: Instagram