Situacija se menja iz sata u sat, ali ono što je bilo izvesno još pre nekoliko dana jeste da ćemo morati da odložimo i pomerimo planirana putovanja. Znate da smo najveći fanovi istraživanja sveta, ali u skladu sa stanjem obrćemo prioritete i odgovorno pratimo preporuke nadležnih. Ipak, većina ima već rezervisane karte i uplaćene aranžmane – i šta sada?
Odgovaramo na najčešće postavljana pitanja.
Da li stvarno moram da otkažem svoj odmor?
Pre svega, zavisi od datuma na vašoj karti, stvari se toliko brzo menjaju, da nema potrebe impulsivno reagovati. Ono što je pohvalno jeste da su skoro sve avio kompanije ponudile opciju pomeranja datuma putovanja bez plaćanja bilo kakvih penala. Pa ukoliko nemate zakazano putovanje u narednih par nedelja, još uvek nemate potrebe nešto da menjate. Jednostavno pratite situaciju i odgovori će se iskristalisati u narednom periodu. Ukoliko nemate toliko vremena, i imate karte za sledeću nedelju, pratite vesti o zatvaranju granica i uvođenju vandrednih stanja. Ukoliko zaista nije neophodno, preporuka je da se u ovom trenutku strpite i drugačije organizujete.
Ukoliko je put izvestan?
Pre svega informišite se i to na mestima koja pružaju tačne i proverene informacije, pogledajte sve što se nalazi na zvaničnim sajtovima vlade zemlje u koju morate da idete. Pored rizika da se zarazite Korona virusom očekujte kašnjenja, otkazivanja i preusmeravanja letova, dodatne inspekcije i pretrage i naravno mogućnost da čak i da niste dobili virus po povratku ipak provedete dve nedelje u karantinu.
Šta ako ste ste odmor bukirali sami?
Ukoliko niste deo grupe i ne idete preko agencije u regularnim uslovima ne biste imali pravo na povrat novca ukoliko svojevoljno otkažete put. Ipak, u novonastalim uslovima mnoge avio kompanije su same otkazale letove ka ugroženim područijima i refundirali su novac uplaćen za karte. Što se tiče vila i hotela, oni nisu u obavezi da vam novac vrate, ipak pošaljite im mail, postoje šanse da će vam ponuditi da odložite svoj boravak i iskoristite uplaćene dane kada se situacija popravi.
Šta ako ste uplatili krstarenje?
Već su zabeleženi slučajevi gde su se virusom zarazili putnici na brodu (na primer Diamond Princess), tako da su kompanije sada postale mnogo fleksibilnije oko pomeranja, ili otkazivanja putovanja. Ukoliko imate uplaćen aranžman obratite se direktno kruz kompaniji, oni su spremni za sve moguće scenarije i verovatno imaju plan unapred koji mogu da vam ponude. Vrlo je verovatno da ćete moći da prebacite na bilo koje drugo grupno ili individualno krstarenje, ili da ostvarite pravo na refundaciju novca.