Ako mislite da vas nije briga za modu – poslušajte Articles of Interest

04.06.2020.
RECOMMENDED

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/06/modni-podkast-cover.jpg

Ovaj modni podkast je nešto najbolje što smo slušali u proteklo vreme

Posle (ubacite sami koliko) dana u osami, vrlo je moguće da imate prilično dobru predstavu o tome šta je važno u životu. Ili, bar, jasniju ideju. Na mikro-skali: oblačenje je u nekom momentu sigurno ispalo sa ta liste (a, realno, kad nema nikog u blizini ko će da nam sudi?) Na makro-skali, kada je oko nas toliko bola i konfuzije, potpuno je razumljivo da počnemo da preispitujemo kako se odeća, i sam luksuz kao takav, uklapaju u ovu novu slagalicu. Ali zato svima onima koji ismevaju modu ili je odbacuju kao puku frivolnost, predstavljam vam Articles of Interest.

U suštini, radi se o podkastu o tome šta nosimo. I zbog čega je to važno. Ovaj podkast je zabavan, duhovit, pitak i izuzetno informativan (zajedno sa originalnim izveštajima sa terena i intervjuima sa stručnjacima), a kraj svake epizode kao da je manifestacija onog čuvenog govora koji u filmu „Đavo nosi Pradu“ drži Miranda Priestly (“O, OK. Jasno mi je. Ti misliš da ovo nema nikakve veze sa tobom……”). “Želela sam da napravim emisiju o modi za ljude koje moda ne zanima,“ objašnjava nam Avery Trufelman koja stoji iza podkasta Articles of Interest. “ Želela sam da modnom dizajnu dam njegovih 15 minuta pod suncem koje zaslužuje, rame uz rame sa grafičkim i industrijskim dizajnom (ona radi i kao producent dizajn podkasta 99% invisible koji vodi Roman Mars) i sa svim ostalim umetničkim disciplinama koje se smatraju ozbiljnijim i uticajnijim.” Prva sezona bavi se svim i svačim: od teksasa preko panka u modi pa sve do politike džepova. Željno iščekivana druga sezona – koja je nedavno krenula – istražuje luksuz. Episode imaju neverovatan raspon tema, između kojih je i ta na koji način su modne lutkice budile nadu ljudima u posleratnom Parizu ali i tema o kulturi kopiranja. Avery za BURO. deli neke od lekcija koje je naučila u procesu pravljenja ovog podkasta. 

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/06/1591267679845246.jpg

“ŽELELA SAM DA NAPRAVIM EMISIJU O MODI ZA LJUDE KOJE MODA NE INTERESUJE.”

ISTORIJA

“Ne pravim se da se bavim poslom koji je od egzistencijalne važnosti ali tema druge sezone jeste luksuz i, na neki način, tajming je savršen. Luksuz je već toliko izmešten i udaljen iz onoga što smatramo normalnim životom: niko više nije u stanju da se identifikuje i poveže sa tanušnim telima u balskim haljinama i sa kožom bez pora. Poenta jeste rasplamsati maštu. Radi se o fantaziji eskapizma. To, sa svoje strane budi želju da se nešto ima na način koji može postati i opasan ali može biti i pokretačka sila. Prva epizoda druge sezone bavi se time kako su luksuz i moda pomogli da se oživi Pariz nakon završetka nacističke okupacije. Glamur i luksuz su sile koje ne treba odbacivati. Na kraju krajeva oni često potiču iz naših osnovnih potreba da volimo i budemo voljeni, da budemo prihvaćeni i da imamo sigurnost.“

LIČNO KAO POLITIKA

“Nije me preterano interesovala moda kada sam krenula sa ovom celom pričom. Ili sam bar mislila da me ne zanima. Svima nam je makar tajno stalo. To vam je slično kao sa hranom – možda niste foodie ali sigurno znate koje ukuse volite, a koje ne, kao i za šta ste trenutno raspoloženi. A ja sam naučila da je važno na takve stvari obraćati pažnju. Takođe, isto kao što je to slučaj sa hranom, postoje veoma komplikovana etička pitanja vezana za njeno konzumiranje kojih uopšte nisam bila svesna (preslušajte epizodu Blue Jeans da saznate više). Posle prve sezone, praktično sam potpuno prestala da kupujem stvari, a moda je ostavljala gorak ukus u mojim ustima. Na neuobičajen način, druga sezona me je povratila u stanje otvorene fascinacije odećom. Hoću da kažem da je cela serija kao neki vrtlog zanimljivih podataka. Moda je u ogromnoj meri uticala na svetsku istoriju, od otvaranja Puta svile pa sve do američkog sistema ropstva koji je (navodno) izmišljen kako bi se zadovoljila potreba za pamukom. A znam da sam, bukvalno, samo tek-tek zagrebala površinu.“

CILJ

“Definitivno je bilo teško ubediti ljude da slušaju podkast ali ne mogu vam objasniti koliko mi je osoba tvitovalo nešto u stilu „wow, nikad mi nije palo na pamet da će me moda interesovati“ i to mi znači s.v.e. Upravo to je razlog iz kog radim to što radim. Zato što su, na kraju krajeva, sve ovo jako zanimljive priče. Ne bih se posvetila njihovom pričanju da nisam mislila da mogu same da stoje za sebe. Definitivno imam plan i cilj, a to je da ljudi primećuju sopstvenu odeću ali opet, ne želim da to osećaju kao obavezu. Cilj mi je da napravim emisiju koja je zabavna ali vam neko vreme ne izlazi iz glave. Kašika puna šećera, razumete me?“

Želite da čujete više? Poslušajte obe sezone Articles of Interest na 99percentinvisible


DIOR TALKS

Ovaj članak prvi put je objavljen na buro247.com

Saznaj više:
Povezani članci: