Pretraga

Kako postaviti zdrave granice sa sadržajem sa društvenih mreža

Kako postaviti zdrave granice sa sadržajem sa društvenih mreža

Tekst: BURO.

Foto: Ziqian Liu

Skoro se sa nostalgijom prisećamo vremena kada smo društvene mreže optuživali za loše raspoloženje izazvano nizom dizajnerskih torbica koje su nam pokazivale influenserke uvek na nekom egzotičnom mestu. Ekskluzivne haljine zamenili su opasani perjani jastuci i buketi cveća u sudoperama širom sveta, a mi smo shvatili da smo u ozbiljnom problemu. I to ne nekom koji se lako može rešiti klikom na unfollow dugme. Danas nam je više nego ikada potrebna distanca od društvenih mreža jer je nemoguće da nas ne pronađu uglavnom loše vesti koje se šire ovih dana. Kada pogledate snimak ili fotografije brutalnih zločina to ostaje u vašoj svesti i u vas se uvlače osećaji kao što su strah i beznađe. Takva osećanja kasnije mogu dovesti do anksioznosti, pa čak i do fizičkih simptoma kao što su glavobolja, trnci i nesanica. Ključno je suočiti se sa negativnim vestima na pravi način, predlažemo vam nekoliko strategija.

Kako postaviti zdrave granice sa sadržajem sa društvenih mreža (фото 1)

Diskonekt

Nekim ljudima pomaže da isključe u potpunosti telefon jedan dan nedeljno kako bi se detoksikovali od previše vesti. Drugi radije sebi postavaljaju određene dnevne granice kako bi se izborili sa istim stvarima. Nije loša ideja da sami sebi napravite raspored. Na primer, proverajte vesti (uključujući i društvene mreže) samo tri puta na dan i to u određenim terminima. Takođe, može vam pomoći i da ograničite vreme koje ćete provesti na mrežama, idealno bi bilo da to bude maksimalno sat vremena na dan.

Skretanje pažnje

Obratite pažnju na reakcije vašeg tela dok konzumirate vesti i društvene mreže. Ako počnete da osećate simptome anksioznosti kao što su tenzija u ramenima, ili suvo grlo, vreme je da isključite ekran i preusmerite svoju pažnju. Trebalo bi da se tada okrenete nekom jednostavnom zadatku, kao na primer šetnja ljubimca, ili pravljenje šolje čaja.

Kako postaviti zdrave granice sa sadržajem sa društvenih mreža (фото 2)

Uteha

Kada uspešno sebi skrenete pažnju bilo bi dobro da se posvetite nečemu što vas čini mirinijim i donosi vam radost. Dobra ideja jeste da slušate muziku, ponavljate afirmacije ili radite lagane fizičke vežbe. Na taj način ćete se smiriti i daćete šansu vašem umu i telu da se oporave od efekata loših vesti.

Grupa za podršku

Da, društvene mreže su sjajan alat da ostanete povezani sa svetom (posebno tokom usamljenih karantinskih dana). Ali kao što vrlo dobro znamo lako je i upasti u digitalnu crnu rupu i skrol bez kraja. Zato osvestite šta radite kada kliknete na ikonice aplikacija kao što su Twitter ili Instagram. Da li ste u potrazi za informacijom ili konekcijom? Ako samo želite da se čujete sa poznanicima razmislite da li to možete da uradite na drugačiji način? Možda da pošaljete SMS, ili (samo hrabro) ih čak pozovete starim dobrim telefonom? Vidite se sa prijateljima uživo i tako izbegnite jalovo čitanje komentara na tuđim Instagram nalozima.

Kako postaviti zdrave granice sa sadržajem sa društvenih mreža (фото 3)

Nada u bolje sutra

Naravno da ćete i dalje gledati vesti i konzumirati sadržaj sa društvenih mreža, ali pokušajte da to svedete na minimum koji će vam omogućiti da ostanete informisani. Zatim obavezno učinite nešto što vam vraća nadu i optimizam. Neka to bude mali cilj za uspešan dan, planirajte sa prijateljima, sanjarite o tome kako bi budućnost mogla da izgleda. Na vestima ne dobijamo poruke o nadi i pomaku na bolje, tako da je na nama da čvrsto verujemo da stvari mogu da se promene u pravom smeru.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor