
Ne dozvolite da vam bilo šta prođe „ispod radara“ – otkrivamo vam brendove autentičnog dizajnerskog potpisa, koji mogu da inspirišu vaš stil odevanja, obogate vaš ukus i prošire vam (modne) vidike ka nekim novim formama, idejama, perspektivama. Ovoga puta, predstavljamo vam AVAVAV.
Italijanski streetwear brend već sezonama unazad stvara ogroman hype u modnom svetu svojim viralnim modnim revijama i kreativnim konceptima, posebno sa poslednjom kolekcijom na Nedelji mode u Milanu. Dizajnerka Beate Karlsson je mozak iza uspeha brenda, jer je kreirala originalnu i upečatljivu viziju za brend.

AVAVAV: MODA KAO OŠTRI DRUŠTVENI KOMENTAR
Brend je osnovan 2017. godine, ali nije privukao mnogo pažnje modne industrije sve do 2020. godine, kada je švedska dizajnerka Beate Karlsson preuzela ulogu kreativne direktorke. Ova nova kreativna sloboda omogućila joj je da zaista zasija, što je dovelo do ogromnog uspeha brenda, posebno među generacijom Z i na azijskom tržištu.
Beate je inicijalno stekla priznanje zbog svojih ekscentričnih dizajna obuće, koji su podsećali na noge pilića. Ovaj jedinstveni pristup nije samo stvorio vidljivost, već je i savršeno obuhvatio fascinantan koncept koji je Karlsson zamislila za brend u to vreme.
Izazivajući konvencionalna shvatanja lepote u modi, stvorila je vizuelnu naraciju inspirisanu telesnom dismorfijom, kombinujući dekonstrukciju strukture ljudskog tela sa animalističkim ili vanzemaljskim elementima.
Osim ovog karakterističnog estetskog pristupa, važno je istaći i snažnu posvećenost brenda ekologiji. Oni kreiraju svoje komade koristeći materijale koji su zapravo ostaci proizvodnje odeće renomiranih brendova kao što su Louis Vuitton, Gucci i Jacquemus.
Međutim, već svojim debijem na Nedelji mode u Milanu 2023. godine, dizajnerka je odlučila da još dalje inovira. Na dramatičnoj reviji, modeli su namerno padali, što je ilustrovalo kritiku stvarnosti onih koji veruju da im nošenje luksuznih brendova daje superiornost.
Igrajući se sa parodijom površnosti luksuznog tržišta, odeća je imala znakove dolara, kačketi sa natpisom filthy rich (prljavo bogat), kao i Rolex satove kao aksesoare koji su pokrivali celokupna ramena modela. Modna revija postala je viralna na društvenim mrežama, posebno na TikToku, čime je brend učvrstio svoju poziciju omiljenog među generacijom Z.


Za kolekciju jesen/zima 2023, Beate je odlučila da humoristično i inteligentno kritikuje nedostatak kvaliteta u današnjim luksuznim proizvodima i prekomernu potrošnju koja je vođena statusom, a ne kvalitetom na tržištu.
U kolekciji pod nazivom „Fake it till you break it“ modeli su postupno gubili svoje autfite dok su kretali niz pistu, bilo zato što su bili loše ušiveni ili namerno uništeni. Jedan od nezaboravnih trenutaka bio je kada je Beate ušla na kraj revije da se zahvali publici, a tada su se srušili zidovi, kao najbolje moguće finale.
„Pitala sam se zašto je luksuz toliko ozbiljan? Da li je to zato što težimo savršenstvu? Može li loš kvalitet biti luksuzan? Poslednja kolekcija bila je o održavanju lažne projekcije bogatstva i ličnom neuspehu kada ta iluzija padne. Još uvek sam na toj temi; postoji nešto vrlo intrigantno u vezi sa stidom i onim što se dešava kada smo ranjivi. Tako sam se zapitala, šta je najblamijatnija stvar koja se može dogoditi modnoj kući, i pomislila sam da bi to moglo biti da odeća bude poderana“, objasnila je Beate.

Za kolekciju jesen/zima ’25, imali su modele koji su izlazili iz sveže ispunjenih grobova, prekrivene prljavštinom i mahovinom, ponekad sa krvlju.
„Ovo je vrlo mračna, depresivna kolekcija i revija, o anksioznosti uopšte i o osećaju fizičke slabosti“, rekla je Beate.
U svetu recesije koji je prezasićen modom i luksuzom, revije ovog brenda nas podsećaju da je kreativnost zapravo ono zbog čega smo zavoleli odeću i dizajn. Želimo da nam kreator ispriča priču – a Beate Karlsson upravo to čini.
Fotografije: instagram avavav