Chanel je doneo odluku koja će oblikovati budućnost brenda

Na prekretnici.

autor Božica Luković
chanel

Chanel, najpoznatiji luksuzni modni brend, na pragu je velike transformacije koju će mu doneti novi kreativni direktor, Mathieu Blazy. Nedavno se brend osvrnuo na glasine o muškoj liniji odeće, koje su već dugo kružile na modnoj sceni, a tako nam je otkrio kako će izgledati budućnost kuće.

Uprkos široko rasprostranjenim spekulacijama i sve većoj javnoj potražnji za zvaničnim muškim odeljenjem na adresi Rue Cambon, Leena Nair, izvršna direktorka Chanela, potvrdila je da takvi planovi, bar za sada, nisu u razmatranju.

„Odgovor ostaje isti: ne planiramo da lansiramo mušku liniju. Međutim, veoma sam srećna što vidim muškarce iz celog sveta kako nose Chanel“, izjavila je ona.

Savršeno jasan odgovor, koji ipak ne gasi našu nadu da ćemo jednog dana videti ovu francusku kuću kako nudi komade za muškarce – kao što je to povremeno činila kroz Karla Lagerfelda i Pharrella Williamsa, koji su 2019. godine kreirali capsule kolekciju za Chanel, sa elementima muškog garderobera.

Ali uprkos tome što muška moda još uvek nije, i možda nikada neće biti, deo zvanične Chanel ponude, jedno ostaje istinito: brend uvek uspeva da uđe u muško odevanje. To dokazuju neki od najstilizovanijih muškaraca naše generacije, poput Jacoba Elordija, Pharrella Williamsa, A$ap Rockya i Kendricka Lamara, koji s ponosom nose komade ove kuće u javnosti i privatno.

Od torbi do naočara za sunce, od skrojenih sakoa do bisernih ogrlica, Chanel i njegova izrazito chic i ženstvena estetika postali su nezaobilazan deo garderobe muškaraca čija je muževnost dovoljno snažna da prigrli usku siluetu i broš u obliku kamelije.

A s obzirom na to da će Mathieu Blazy predstaviti svoju prvu kolekciju za brend ovog oktobra, ko zna, možda se stvari ipak promene, piše nss mag.

CHANEL U MEĐUVREMENU PO PRVI PUT BELEŽI PAD PRIHODA

Chanel je zabeležio je prvi godišnji pad prihoda od vremena pandemije, što ukazuje na sve očiglednije usporavanje tržišta visoke mode i lepote.

Za fiskalnu 2024. godinu, francuska modna kuća prijavila je prihod od 18,7 milijardi dolara, što predstavlja pad od 4,3% po konstantnim deviznim kursima. Ova kontrakcija predstavlja nagli preokret nakon tri uzastopne godine gotovo neviđenog rasta, tokom kojih je brend skoro udvostručio svoj prihod.

Pad je bio još izraženiji kada je reč o profitabilnosti – operativni profit opao je sa 6,4 milijarde na 4,5 milijardi dolara, što je strmoglavih 30%, usled slabljenja potražnje, naročito u kontinentalnoj Kini, kao i zbog agresivne investicione strategije Chanela, koju brend sprovodi uprkos rastućoj makroekonomskoj neizvesnosti i geopolitičkim tenzijama.

chanel
instagram chanelofficial

Samo u 2024. godini Chanel je investirao rekordnih 1,8 milijardi dolara u kapitalne izdatke, što je rast od 43% u odnosu na prethodnu godinu. Među tim ulaganjima našlo se i 600 miliona dolara namenjenih jačanju proizvodnih kapaciteta, posebno kroz sticanje manjinskog udela u Manteru, italijanskom specijalisti za svilu.

Modna kuća otvorila je 48 novih prodavnica tokom godine, proširivši svoju globalnu maloprodajnu mrežu sa 612 na 644 butika. U Sjedinjenim Američkim Državama i Kini otvoreno je 22 nova butika, a po prvi put su ušli na tržišta u razvoju, poput Indije i Kanade. Među značajnim otvaranjima našle su se i specijalizovana prodavnica luksuznog nakita i satova na Petoj aveniji u Njujorku, kao i debi Chanel House of Beauty u Parizu.

Pored toga, brend je najavio zamrzavanje zapošljavanja za 2025. godinu, s planom da broj zaposlenih ostane stabilan na 38.400. U 2024. godini zaposleno 1.900 novih radnika. U Sjedinjenim Državama brend je otpustio 70 radnika, što predstavlja oko 2,5% američke radne snage.

Višegodišnja poskupljenja njihove kožne galanterije, koja su cenu legendarne Medium Classic Flap torbe podigla iznad 10.000 dolara, izazvala su određene kritike. Tokom 2024. godine brend je ublažio svoj cenovni pristup, povećavši cene u modnim kategorijama u proseku za 3%, čime se uskladio sa globalnim nivoima inflacije.

Među predstojećim projektima, poseban fokus biće usmeren i na Indiju, koju je modna kuža opisala kao „jednu od najdinamičnijih ekonomija na svetu.“

Fotografije: instagram chanelofficial