Ciel: Novi dizajnerski kutak u centru Beograda

autor Dubravka Kovačević
1 2 1

U Uzun Mirkovoj ulici, jednoj od onih gradskih tačaka gde se istorija Beograda sudara sa njegovim savremenim ritmom, juče je otvorena radnja brenda Ciel. Iza nje stoji Katarina Bezmarević, dizajnerka čiji se rad gotovo deceniju razvija postepeno, bez naglih zaokreta i bez potrebe za glasnim modnim izjavama. Otvaranje radnje u samom centru grada ne deluje kao ambiciozan poslovni iskorak zarad vidljivosti, već kao logičan i promišljen korak u razvoju brenda koji je dugo sazrevao.

ciel

Ciel je, kako sama Katarina kaže, nastajao polako – iz potrebe da se ponude lepi i kvalitetni komadi koji se vremenom usavršavaju. Upravo to trajanje, tih devet godina doslednog rada, stvorilo je stabilnu bazu kupaca i poverenje koje je na kraju i bilo presudno u odluci da se brend useli u fizički prostor.

Ciel kao emocija, ne samo moda

Na pitanje kako bi opisala Ciel i šta želi da kupci osete kada kroče u prostor, Katarina ga definiše kao spoj elegantnog, modernog i ličnog. Njeno polazište u dizajnu gotovo uvek je lično iskustvo – kreira iz perspektive onoga što bi sama želela da nosi, ali uvek razmišljajući o ženama i osećaju koji bi one volele da imaju u tim komadima.

image00002

Ciel, prema njenim rečima, nastaje iz velike ljubavi i iz želje da moda bude više od odeće. Ideja nije da se kupac zadrži samo na izboru modela, već da u prostoru, makar na trenutak, zaboravi užurbanost grada i oseti mir, podršku i razumevanje. Radnja je zamišljena kao mesto gde se žena oseća viđeno – ne samo kao kupac, već kao osoba.

Radnja kao sledeći hrabar korak

Odluka o otvaranju radnje nije došla iz nagle potrebe za širenjem, već iz osećaja da je za to sazrelo pravo vreme. Katarina ističe da su upravo dugogodišnji klijenti, oni koji se brendu vraćaju iznova, bili najveća potvrda da je Ciel spreman za veći i hrabriji korak.

image00004

U tom smislu, radnja nije samo prodajni prostor, već nova tačka povezivanja sa kupcima – mesto gde se odnos koji je do sada građen kroz odeću i lični kontakt dobija dodatnu dimenziju.

Prepoznatljiva estetika: balans između klasike i savremenosti

Vizuelni identitet brenda zasniva se na spajanju savremene estetike i klasične elegancije. Katarinina želja nije da odeća dominira, već da istakne prirodnu lepotu osobe koja je nosi. Čiste forme, prefinjeni krojevi i snažan, ali nenametljiv vizuelni identitet čine osnovu Ciel estetike.

ciel

Upravo taj balans – između elegancije i topline, sofisticiranosti i bliskosti – izdvojio je brend na tržištu i učinio ga prepoznatljivim među ženama koje od mode traže više od prolaznog trenda.

Značenje imena i porodična priča

Iza imena Ciel krije se jasna simbolika. Reč koja na francuskom znači nebo nije izabrana slučajno. Ljubav prema francuskom jeziku, koju Katarina deli sa majkom i sestrom, pretočena je u ime koje zvuči nežno, poetično i emotivno.

image00005

Ciel je, u svojoj suštini, spoj porodične priče, estetike i želje da se stvori brend koji diše tiho, ali ostavlja snažan utisak. Elegancija, jednostavnost, kvalitet i iskrena emocija stoje iza svakog komada, uz ideju da moda treba da oplemeni i učini da se ljudi osećaju sigurnije i povezanije sa sobom.

Prostor kao produžetak filozofije brenda

Ambijent radnje zamišljen je kao nežan, topao i inspirativan. Prostor su zajednički osmislili Katarina i njen suprug, a taj zajednički rad dao mu je posebnu atmosferu i osećaj intime. Svaki detalj – od rasporeda do završnih elemenata – promišljan je tako da verno prenese vrednosti brenda.

image00006

Radnja je svetla i topla, sa diskretnim „pariškim“ dahom koji unosi eleganciju i romantiku. Ideja je da kupci već pri ulasku osete mekoću svetla, tihu sofisticiranost i ambijent u kojem je prijatno zadržati se.

Materijali, kolekcije i lični impuls stvaranja

U radu Katarina najčešće koristi svilu, viskozu, pamuk i saten – materijale koji su prijatni na koži i elegantni u pokretu. Povremeno se koriste i manje prirodni materijali kako bi pojedini komadi bili cenovno pristupačniji, ali fokus ostaje na kvalitetu i osećaju nošenja.

image00009

Kolekcije gotovo nikada ne nastaju iz kalkulacije. One su rezultat trenutka, unutrašnjeg impulsa i spontanih inspiracija koje dolaze iz sećanja ili razgovora sa klijentima. Upravo zato svaka kolekcija nosi snažan lični pečat.

Posebno mesto zauzima Ciel L’amour – kolekcija venčanica koje se rade ručno, unikatno i po meri. Posvećena Katarininom ocu, ova linija nosi snažnu emociju i nežnost, a svaka venčanica prilagođena je figuri i energiji mlade koja je nosi.

image00003

Ambijent kupovine i iskustvo koje ostaje

Za Katarinu je doživljaj kupovine jednako važan kao i sam proizvod. Želela je da stvori prostor u kojem će se svaka žena osetiti posebno – kao da ulazi u mali, pažljivo građen svet haljina, odela i komada koji naglašavaju ono najlepše na njoj.

Elegancija prostora nikada ne prelazi u hladnoću; naprotiv, zadržava se osećaj bliskosti i autentičnosti po kojem je brend već prepoznatljiv.

PHOTO 2025 12 13 18 44 55 3

Ponuda u radnji osmišljena je kao celovito estetsko iskustvo: pored Ciel komada, u prostoru se može pronaći i obuća regionalne dizajnerke Sonje Bubić, kao i jedinstven nakit brenda Anemone Atelier, izrađen od prirodnog cveća. Ovi pažljivo odabrani detalji dodatno zaokružuju Ciel univerzum, u kojem se moda, umetnost i ženstvenost susreću u istoj estetskoj ravni.

Pogled unapred: rast bez gubitka identiteta

Budućnost brenda Katarina vidi kao postepen rast koji prevazilazi lokalne okvire. Nakon devet godina rada, osećaj je da je došlo vreme za veće iskorake – ka primorju, regionu, a jednog dana i ka međunarodnoj sceni. Ipak, rast ne znači samo širenje lokacija, već produbljivanje odnosa sa ženama koje nose Ciel i dalje jačanje identiteta brenda.

PHOTO 2025 12 13 18 44 54 4

U planu je i dečija kolekcija, ali, kako sama kaže, o tome će biti reči nekom drugom prilikom.

Izazovi, podrška i lične lekcije

Proces otvaranja radnje bio je obeležen snažnim emocijama, ali i izazovima. Veliku ulogu imala je podrška porodice – majke i sestre koje su od samog početka bile prisutne u svakom koraku razvoja brenda. Posebno mesto zauzima sestra, kao stalni oslonac i podsetnik na razloge zbog kojih je sve počelo.

PHOTO 2025 12 13 18 44 54 3

Najveći lični izazov bio je rad tokom trudnoće, koji je zahtevao usporavanje i oslanjanje na druge. Taj period Katarina vidi kao važnu lekciju o strpljenju, poverenju i prihvatanju sopstvenog ritma.

Poruka mladim dizajnerima

Kao savet onima koji tek započinju svoj put, Katarina ističe važnost vere u intuiciju i autentičnost. U svetu trendova i stalnih poređenja, ostati veran sebi često je najteži, ali i najispravniji izbor.

Ciel je nastajao iz čiste emocije i upravo je ta iskrenost ono što su ljudi prepoznali. Uz podršku porodice, tima i makar jedne osobe koja veruje u vas, i najhrabriji snovi mogu dobiti realne obrise.

Otvaranjem radnje u Uzun Mirkovoj, Ciel je dobio fizički prostor, ali je zadržao ono najvažnije – tišinu, emociju i eleganciju koje ga od početka definišu.