Ono što je nekada bilo cringe za milenijalce, danas je viralni trend za Gen Z

Povezano
Koliko puta samo pomislimo ili naglas prokomentarišemo u intonaciji zaključka: kako je bilo nekad, a kako je to danas? Nekad nostalgično, a nekada sa zaprepašćenjem. Ničim izazvani, poredimo iskustva, žalimo se na generacijski jaz. Bilo da smo u Gen Z timu ili potpadamo pod iskusnije generacijske grupacije, nikada do kraja nismo sigurni koliko se međusobno razumemo. A da li je to zapravo uopšte bitno?
Da li su milenijalci ikada mogli da pomisle da će viralni trendovi, koji se poslednjih godina smenjuju brzinom svetlosti, napokon preispitati sva modna pravila na kojima su počivali njihovi stilski postulati? Ipak, stvar je vrlo jednostavna i jasna: moda je fluidna, a mladi su tu da pomeraju granice i izazivaju norme, pa makar i bez odobrenja onih malo starijih. Pa hajde da se ukratko prisetimo svih milenijalskih „ovo-nikad-ne-bih“, koji su se pretvorili u Gen Z „must have“ komade i kombinacije.
SLUČAJ BELE ČARAPE + SANDALE

Kombinacija iz milenijalske noćne more, postala je street style iz snova. Sandale s belim čarapama bile su sinonim za (neopravdane) modne greške i azijske turiste. Danas su statement detalj Gen Z svakodnevnice. Na TikToku se ova kombinacija često viđa uz caption „ugly but comfy“, a brendovi poput Ganni i JW Anderson upravo tu „ružnu udobnost“ promovišu u okviru kampanja. Bella Hadid je već viđena u ovoj kombinaciji – i naravno da je ubedila svoje pratioce da je to pun pogodak.
SVI TI SPORNI ŠORTSEVI

Milenijalska sramota iz teretane sada je TikTok estetski kod. Helanke ispod džinovskog sportskog šortsa, često Adidas ili vintage Champion, nose se uz najlonke, uggsice i neobaveznu punđu. Madison Beer i Hailey Bieber u više navrata uhvaćene su u ovoj kombinaciji – i to ne samo na putu ka treningu. Poslednji ultra-viralni trend su Miu Miu mikro šortsevi, postavlja se pitanje šta milenijalci misle o ovom komadu?
CRNA + BRAON = HIGH FASHION

Milenijalski „modni greh“ sada je znak stila i sofisticiranosti. Camille Charrière, omiljena influenserka novije generacije, redovno nosi čokoladne baletanke uz crne kapute, dok Emma Chamberlain i Bella Hadid kombinuju braon pantalone sa crnim kožnim jaknama. Balenciaga, The Row i Bottega Veneta ovu paletu sad koriste kao osnovu svojih kolekcija.
MAJICE = HALJINE

Olivia Rodrigo je više puta viđena u oversized majicama koje funkcionišu kao mini haljine, često uz platforme i mikro torbe. Kod njih je donji deo outfita opcionalan – jer granica između spavaćice i party outfita ne postoji. Jos jedna u nizu nezamislivih kombinacija dvadesetak godina unazad.
GLAM TRENERKA

Ianthe Rose se udala u beloj Juicy Couture trenerci, dok su druge influenserke na TikToku napravile čitav bridal trend oko Y2K sportske elegancije. Sestre Kardashian-Jenner već su godinama eksperti u „trenerka ali glam“ kombinacijama, a Gen Z je ovaj stil samo dodatno ironizovala. Trend nošenja štikli u kombinaciji sa trenerkom je možda najveći milenijalski cringe, koji su mlađi trendseteri prigrlili oberučke.
DEZEN NA DEZEN – CLASH JE NOVA HARMONIJA

Leopard, cvetovi, štrafte i tie-dye zajedno? Milenijalkama bi to bio košmar iz garderobera. Gen Z vidi to kao izazov. Miu Miu, Acne Studios i Collina Strada otvoreno podržavaju „vizuelni haos“, a Instagram profili koji neguju maksimalistizam kao estetiku, pokazali su koliko je privlačan trenutak kada je sve pogrešno – i zato savršeno.
MODA = DEKONSTRUKCIJA AUTORITETA
Za razliku od milenijalaca koji su odrastali uz modne vodiče, Cosmopolitan pravila oblačenja i “greške koje ne smeš napraviti”, Gen Z je generacija koja je odrasla uz algoritam i TikTok – prostor gde se sve može preokrenuti u viralni trend, čak i ono što je juče bilo „najgori outfit ikad“.
Njihov stil nije samo estetski – on je konceptualan. Moda za njih nije sredstvo da se uklope, već alat da se izdvoje, pa čak i isprovociraju. Ironija, nostalgija, dekonstruisani „ružni“ komadi i igra s normama – to je njihovo prirodno stilsko okruženje.

Gen Z ne veruje u autoritet. Ni stiliste, ni modne urednice, ni modne kuće i njihove diktate. Njihovi influenseri su vršnjaci s YouTube tutorijalima i 12-satnim thrift haul videima. Zato što je njihova moda – za razliku od milenijalske koja je tražila potvrdu – zapravo više performans nego uniforma.
Ako ste odrastali verujući da moda treba da “ima smisla” –pripremite se za plot twist: Gen Z je redefinisala smisao.
Fotografije: Instagram