Demna u modnoj kući Gucci: Kraj ili početak?

autor Božica Luković
demna

Dok komentatori na društvenim mrežama očajavaju zbog toga što će Demna biti novi kreativni direktor modne kuće Gucci, razlog ovog poteza Keringa je jasan: novac.

Demnina era u Balenciagi bila je finansijski uspešna za Kering, povećavši godišnji prihod brenda sa oko 350 miliona dolara na više od 2 milijarde dolara tokom njegovog mandata. Međutim, takođe je imao ozbiljnih kontroverzi.

Infamozna serija incidenata iz 2022. godine našla se na naslovnim stranama – mislimo na kampanju koja je koristila BDSM i medvediće, kao i drugu kampanju koja je nenamerno sadržala reference na dečiju pornografiju. Ove greške, koje su se desile u kratkom vremenskom razmaku, dovele su do tužbi i izvinjenja od strane Demne i rukovodstva Keringa. Takođe, to je nateralo Demnu da se povuče od svojih oštrijih tendencija kako bi se više fokusirao na odeću. Ali možda je upravo neko ko voli da izaziva kontroverze ono što modnoj kući Gucci treba.

DEMNA U MODNOJ KUĆI GUCCI: ZA I PROTIV

Pod vođstvom Alessandra Michelea, Gucci je procvetao i postao jedan od najvećih brendova po prihodima u Italiji. Međutim, u godinama koje su usledile nakon njegovog odlaska, Gucci je stagnirao. Prodaja brenda opala je za 23% prošle godine. Demnina dokazana finansijska uspešnost, kao i njegova sposobnost da stvara nezaboravne, viralne revije i kolekcije, mogli bi biti od koristi brendu.

Izvršni direktor Keringa, François-Henri Pinault, rekao je: „Demnina kontribucija industriji, Balenciagi i uspehu grupe bila je ogromna. Njegova kreativna snaga je upravo ono što Gucci treba.“

Demnina odeća se ne dizajnira samo da se nosi – ona se screenshotuje, diskutuje i povremeno ismejava. Ali se i prodaje. Mržnja interneta prema njegovom radu osigurava viralnost, pa se očekuje da Gucci postane glasniji, čudniji i „prilagođen“ meme kulturi.

demna
instagram balenciaga

Takođe, Demna ume da natera ljude da se zapitaju zašto žele ono što žele. Setite se kolekcija koje izgledaju kao da su sastavljene u poslednjem trenutku (ali nisu), ili kampanje koje podsećaju na snimke sa nadzornih kamera. Pod njegovim vođstvom, haos je estetika.

Međutim, ljudi na društvenim mrežama nisu bili toliko oduševljeni – i tvrdili su da bi ovo mogao da znači kraj za italijansku modnu kuću koja je osnovana 1921. godine.

„Kakav totalni haos će ovo biti. Nakon skandala sa Balenciagom, pozvano je na masovni bojkot proizvoda“.

„Gucci polako ide ka grobu, sada je ubrzao“.

„Gucci ide nizvodno“.

kimkardashian
instagram kimkardashian

Ostaće da se vidi da li će Demnin dizajnerski DNK biti kompatibilan kući Gucci, da li će se to prodavati i uopšte funkcionisati. Hoće li njegov pristup zaista biti drugačiji od onoga što je radio u Balenciagu?

Jedno je sigurno: Demna je više subverzivniji nego mainstream dizajner. Ne možete ga zamisliti kako lansira parfem pod imenom Gucci Gorgeous Gardenia, a ipak, to je deo kuće koju on preuzima. Kreator će započeti svoj mandat 1. jula, nakon svoje poslednje Balenciaga haute couture revije. Njegov debi će sigurno biti najiščekivanija revija godine.

Fotografija: instagram balenciaga; kimkardashian