GORPCORE: Nepromočivi VODIČ za outdoor funkcionalnu odeću koja je postala ULIČNA MODA

Povezano
Ako ste na ulicama Beograda ili Novog Sada videli likove u nepromočivim tech jaknama i pantalonama, u patikama za hajking, ljude za koje vam se čini da u kapuljačama „štekuju raketu i padobran“; i svakog trenutka mogu da se katapultiraju ka Dolomitima; sva je prilika da su to Rusi koji se lože na GORPCORE.
Premda su na naše podneblje, u jako, jako malom uzorku, ovaj stil doneli mladi grafički dizajneri i ajtijevci iz Moskve i Kijeva, u svetu je uveliko popularan. Hajde da vidimo kako i zašto?

KIKIRIKI, SEMENKE
Akademski, počeću definicijom. Akronim GORP, usvojen je po uzoru na istoimenu go-to čokoladicu za hajkere (Good Ol’ Raisins and Peanuts). Autori posvećeni outdoor kulturi, kakvih u USA ima na pretek, tvrde da je ovaj izraz, u okviru medija, prvi put iskoristio Džejson Čen, u članku koji je 2017. godine napisao za The Cut.
BLJESAK OUTDOOR-A
Van faktografskog poimanja, možemo oceniti sledeće: u godinama uoči korone, rekreacija na otvorenom počela je lagano da ulazi na vrata pop i fashion kulture. Povećao se broj ljudi koji kampuju u prirodi, planinara, penjača, planinskih bajkera, hajkera…

A onda, tokom pandemije, kao što znamo, otvoreno nebo bilo je jedino moguće igralište za rekreaciju. Ukratko, u prirodu su krenuli svi, i oni koji je do tada možda nisu baš najbolje razumeli, niti u nju hteli da ulažu energiju.

POTREBA ILI FOLIRAŽA?
Da budem politički korektan: sa porastom aktivnosti na otvorenom, povećao se uticaj outdoor kulture na uličnu modu i stil. Ako bih bio iskren: trend GORPCORE omogućio je ljudima koji ne osvajaju vrhove da izgledaju kao da su upravo sišli sa Karpata.

U želji da dođem do korena ovog trenda, valjalo bi spomenuti pretke. I pre nego što smo čuli za GORPCORE, Nike-ovo lansiranje edicije ACG, 80-ih i North Face puff jakne na telima američkih repera, 90-ih, mogu se smatrati počecima ove priče.
Ipak, pionirima trenda o kom govorim, verovatno se mogu imenovati poklonici skijanja i avanturisti, kojima nije bio problem da u kafić dođu neposredno nakon svojih „vratolomija“ na otvorenom. Kada mogu oni…

KVALITET, ŠTO JES’, JES’
Dobra oprema je dobra oprema, pa zašto je čuvati do sledećeg izlaska. Ovo bi mogla biti jedna od mantri kojom se “GORPCORE aktivisti” brane pred „modnom policijom“.
Istini za volju, outdoor odeća je zaista funkcionalna, kvalitetna i ima svoju svrhu. To joj se, za razliku od random komada koji se raspadnu nakon jednog pranja u veš mašini, ne može osporiti.


Među brendovima za koje se tvrdi da su ključni u furanju GORPCORE fazona, mogli bi se izdvojiti:
Salomon; Arc’teryx; Merrell; Patagonia; Nike ACG; adidas TERREX ; Roa; HOKA; Norda; Houdini…
Među instagram stranicama koje su svoje „srce i dušu“ dale GORPCORE-u, izdavajam(o):
@advanced.research; @godzzilah

HAJMO NAPOLJE
Sa koje god strane da priđemo ovom trendu, bilo da uistinu „trošimo“ ozbiljne planinske ture i sport u prirodi, ili nam se samo dopada outdoor odeća, ne bi bilo loše da izdvojimo malo svog vremena i provedemo ga u prirodi. U Arc’teryx jakni ili bez nje, nebitno je, bitno je da se zbog mentalne higijene povremeno izmestimo iz grada!