
Povezano
Moda voli krajnost, u njoj nema sivih zona – ili si Jaden, ili si, metaforički rečeno, John Smith- ime koje u engleskom jeziku funkcioniše kao univerzalan naziv za bezimenog čoveka, ono što kod nas označava NN lice (bilo ko, nevidljiv, onaj koji ne ostavlja trag). U savremenoj industriji luksuza, to je jednako sudbini većine školovanih dizajnera – godina studija, građenja portfolija, neprospavanih noći nad krojačkim stolovima, a ipak ostaju nevidljivi u trenutku kada brendovi biraju svog, uslovno rečeno, spasioca.

LOUBOUTINOV POTEZ KOJI ZVUČI KAO ŠALA
Christian Louboutin, sinonim za crveni đon, čovek koji nikada ne žuri da menja sopstveno nasleđe, odlučio je da, prvi put u istoriji, mušku liniju preda nekome u ruke, i to baš Jaden Smithu. Ne dizajneru, ne nekome iz arhive kuće, već umetniku koji se dosad izražavao kroz muziku, glumu i provokativne tvitove. Za širu javnost, ova odluka deluje kao prvoaprilska šala. Isto kao kada je kružila vest da je Charli XCX postavljena za kreativnog direktora Balenciage – samo što ovoga puta nema onog melodičnog apri-li-li-li. Ovo je stvarnost.

INTERNET KAO SUDIJA
Reakcije su bile brze i brutalne: prozivke na račun “nepo-bebe”, šale da se na čelne pozicije u modi više ne stiže kroz rad i talenat, već kroz prezime i algoritam. Vittoria Ceretti je na Instagramu duhovito dodala: “Next up is my labubu.” I upravo u toj rečenici sabrana je paradoksalna slika današnje mode – granica između ozbiljnog dizajna i mem-kulture nestaje.

NOVA VALUTA: PAŽNJA
Ali u tom nestanku krije se i logika. Za Louboutina, Jaden nije samo sin slavnih roditelja, već globalno prepoznatljivo lice koje svojim ekscentričnim stilom generiše pažnju – a pažnja je nova valuta luksuza. Njegov debi zakazan je za januar i već se priča o tome kao o “velikom eksperimentu”: može li Jaden Smith postati dizajner jedne od najprestižnijih kuća samo zato što ume da nosi svoje ideje sa ubeđenjem?
SUDBINA JOHN SMITH GENERACIJE
U međuvremenu, armija John Smith kreatora nastavlja da radi u tišini. Oni nisu viralni, nemaju milionske pratioce, ne stvaraju naslove. Oni su profesionalci. Ali u eri kada luksuzna moda više liči na reality format nego na klasičnu disciplinu, pitanje je – da li profesionalizam i dalje ima jednaku vrednost kao prepoznatljivost?

EHO JEDNE ŠIRE KRIZE
Ovde nije reč samo o brendu Louboutin i Jaden Smithu. Ovo je simptom šire krize u modi: brendovi su se navikli da funkcionišu po logici zabave, gde se svaka kolekcija meri po broju pregleda, a svaka saradnja po broju objava na TikToku. Ako je moda nekada bila laboratorija ideja, danas je više nalik streaming platformi – ko može da zadrži pažnju publike, taj dobija priliku. Sve ostalo pada u drugi plan.

DA LI JE EKSPERIMENT VREDAN RIZIKA?
Možda će Jaden i Louboutin udruženim snagama uspeti da pronađu novu formulu za mušku liniju, a možda će sve ostati samo u domenu eksperimenta koji će se pamtiti kao kuriozitet – dokaz da se moda u jednom trenutku toliko približila pop kulturi da je postala neraskidivi deo nje. U oba slučaja, Louboutin je dobio ono što je želeo: pažnju.
Foto: Profimedia, Instagram christianlouboutin, fashionbombdaily