Nedavno održana Victoria‘s Secret revija okupila je najvažnija imena modelinga. Pored sporne produkcije, nekoliko pehova i pokušaja reciklaže stare slave brenda, najviše se govorilo o Victorijinim anđelima (Jill, Gigi, Bella, Kate, Ashly, Tyra..). Ovaj brend sa istorijom ozbiljnih optužbi na temu plasiranja nerealne slike ženskog tela i pojedinih mizoginih incidenata u samom rukovodstvu, odlučio je da opere karmu i angažuje šarenoliku garnituru najplaćenijih modela danišnjice.
Naš ovonedeljni crush je deo te čuvene anđeoske garniture- Jill Kortleve. Ona je model, poznata po rušenju barijera u modnoj industriji, posebno kao plus-size model. Ova tridesetogodišnjakinja je holandskog, surinamskog i indijskog porekla. Stekla je pažnju izazivajući tradicionalne standarde lepote, možda baš u trenutku kada je došlo do zasićenja višedecenijskog kalupljenja ženske figure. Industrija je naprosto žudela za većom raznolikšću modela na modnim pistama.
Sve je počelo ovako..
Jill je debitovala na pisti na reviji Alexander McQueen za sezonu proleće/leto 2019 – i uspela da obezbedi mesto i u kampanji za tu sezonu. Ova postignuća su bila veliki uspeh s obzirom na to da su modeli, koji ne odgovaraju minimalnoj konfekcijskoj velicini, vrlo slabo zastupljeni u visokoj modi.
Tu se njena uloga u visokoj modi ne završava, jer su je poželele i druge vodeće modne kuće u svojim revijama i kampanjama. Ubrzo potom je hodala za Chanel, Fendi i Valentino. Godine 2020. ušla je u istoriju kao jedan od prvih plus-size modela koji su hodali za Chanel posle više od decenije 90-60-90 politike. Sarađivala je i sa brendovima kao što su Versace, Mugler..
Jilla Tequila i njena misija
Pored aktivnog modelinga, Jill je snažan glas za inkluzivnost u modi, ohrabrujući predstavljanje različitih tipova tela, etničkih pripadnosti i veličina. Njen uspeh i zalaganje pomogli su da modna industrija postane raznovrsnija i realnija u prikazivanju lepote.
Odrasla sam u malom gradu na jugu Holandije gde sam uvek imala osećaj da moram da se ponašam na određeni način ili da se oblačim na određeni način kako bih se uklopila i kako bi me ljudi voleli. Trebalo mi je oko 22 godine da shvatim da sam ja ta koja kontroliše svoj život. Donela sam veliku odluku u svom poslu – a to je bilo da prestanem da se fokusiram na svoju telesnu težinu. -izjavila je u jednom od prvih itervjua.
Doslednost i inspiracija
Trenutno sa sedištem u Njujorku, Jill je bila zvezda kampanja za H&M i Rihannin Fenty Beauty, i ima za sobom niz velikih projekata. Ipak, njen Instagram profil je u najmanju ruku osvežavajuće iskren, bez trunke pretencioznosti. Kaže da je ostati verna sebi i širenju uskih industrijskih ideala lepote važnije od bilo koje piste ili bilborda.
Sada želim da inspirišem mlade devojke i momke i pokažem im da je u redu ako ne odgovarate standardima lepote, u redu je biti smeđa žena i imati brkove i dlake na rukama, i u redu je ako nemate ravan stomak.-istakla je.
Zajedno sa Devyn Garciom, Palomom Elsesser, Alvom Claire, Precious Lee, stvorila je nove modne reference, sa idejom da se popune praznine onoga što je osetno falilo u modnoj industriji.
Trade mark
Svojim blagim osmehom, neformalnom frizurom i gustim obrvama, osvojila je simpatije kako modnih entuzijasta, tako i malo šireg auditorijuma. Dizajnerski brendovi poput Coperni, Nensi Dojaka, Jacquemus, Valentino i Max Mara je prosto obožavaju i računaju na nju u okviru svojih promocija.
Uvek preplanula i prekrivena mnogobrojnim, ali diskretnim tetovažama, u Jillinom izgledu postoji nešto prirodno i netaknuto, a opet zavodljivo i senzacionalno. Sa pratiocima na Instagramu deli svoju strast prema modi, ali i sekvence iz svog aktivnog life stylea. Neretko su u pozadini prirodni pejzazi, a Jill prosto maestralno spaja gorpcore estetiku sa vintage senzibilitetom, balansirajući između midi suknji i sportskih majica, ASICS patika i baletanki.
Jill je u svakom smislu muza i inspiracija novog modnog talasa.
Foto: Instagram