Coach kolekcija diktira najveći povratnički trend jeseni
Vraćamo se u Sijetl.

Povezano
Devedesete su ponovo u trendu – moda je napravila pun krug i nakon ciklusa od 25 godina ponovo na pistama vidimo jak uticaj epohe koja je za nas bila nesrećna, a za zapadni svet uzbudljiva. Ovaj period bio je obeležen minimalizmom, a brojne kolekcije koje smo videli na Nedelji mode u Njujorku bile su svedene na odevne komade koji će se dobro prodavati.
S druge strane, devedesete je obeležio kulturni pokret koji je totalno anti-modni, ali je ipak pronašao svoj put u mainstream, što ga je zapravo otuđilo od početaka i suštine. U pitanju je, naravno – grunge.
Nezaustavljiva sila koja je potekla iz Sijetla i osvojila je ceo svet i dalje ima svoje odjeke u modi: prvenstveno u Coach kolekciji za proleće/leto 2026. Ova kolekcija sadrži sve vodeće trendove ove jeseni: od kariranog dezena preko somota i majici sa grafičkim printom, pa sve do kože.

Coach kolekcija vraća grunge kao modni trend
Stuart Vevers je predstavio kolekciju koja je uspostavila ravnotežu između iznošenih tekstura i vedrijeg raspoloženja.
Koža je ostala centralni fokus brenda: nošena, reciklirana i često grubo obrađena – ali joj je kontrapunkt davala odeća čistijih linija, stvarajući napetost između grubosti i nežnosti.


Skraćene teksas jakne i kratki kaputi upareni su sa širokim, spuštenim pantalonama i porubima koji su se vukle po podu. Dugi prsluci i kaputi od crne, gotovo gotičke kože pojavili su se uz preppy karirane blejzere, pokazujući Veversovu umešnost u mešanju kontrakulture sa klasičnim američkim krojem.
Još jedna grunge odlika kolekcije je upcycling: vidljiv u zakrpljenom, grublje obrađenom teksasu i prenamenjenoj koži.

Majice sa foto-printom i uske haljine prikazivale su panorame Njujorka i Sijetla, ukorenjujući kolekciju u mestu i raspoloženju. Kolorit je ostao vezan za urbane prirodne tonove: krem, pesak, izbledeli indigo i čađ- uz povremene toplije nijanse braon kože i prigušene metale, koji su isticali metalne detalje i ukrase.

Materijali su varirali od strukturiranog teksasa i premazanog pamuka do mekog antilopa i kože, naglašeni mekšim svilenim majicama i haljinama koje su pratile telo, ističući udobnost i svakodnevnu nosivost.
Sirovi porubi, izloženi šavovi, asimetrične zakrpe i slojeviti paneli su takođe grunge detalji. Vevers ima jasnu i istrajnu težnju da razvija Coach kao brend, tako da ova kolekcija uspešno rezonuje sa aktuelnim trendovima – ali je ipak prepoznatljiva.
Foto: AAF / Camerapress / Profimedia