Ovog leta je apsolutna dominacija girlhood trenda

Slatke i nevine stvari se vraćaju u velikom stilu.
04.07.2024.
RECOMMENDED

Kako na ulicama modnih metropola, tako i u influenserskim objavama: girly – girl style trenutno je u trendu, i svi pričaju o tome. Povratak ovog trenda preti da preobrati i one sa malo tvrđim osećajem za estetiku.

Najnoviji trendovi su pre svega inspirisani modom koju smo nosile kao devojčice. Od multifunkcionalnih mašni do Mary Jane cipela u kombinaciji sa dokolenicama i silueta koje podsećaju na školske uniforme. Estetika je izrazito devojačka, što je ujedno i promena u odnosu na modu proteklih decenija, u kojima je ženstvenost bila demonizovana, sve do iznenadnog seizmičkog pomaka u načinu na koji se društvo odnosi prema interesima žena.

b5a73b86f168d8e3c4a7bd08e9b18a9c

Za proleće 2024, Carolina Herrera, Nina Ricci i Simone Rocha su predstavile ultraženstvene kolekcije sa oversized mašnama. Tory Burch je istakla haljinu u puder-roze boji, dok su Maison Margiela i Altuzarra pokazali obilje volana. Korseti iz kolekcija Christiana Siriana i Alberte Ferretti su bili bogato ukrašeni trakama. Dovoljno je reći da romantična estetika dominirati ovog leta.

Ovaj tip devojačkog stila nije baš nov; već smo ga videli i sredinom devedesetih na revijama Anne Sui i Betsey Johnson. Ono što se u ideološkom smislu može učiniti spornim jeste provokativnost ove estetike, koja fetišizuje mladost, stoji u korelaciji sa političkim nekorektonstima u odnosu na proces starenje žena.

Tory Burch je, govoreći o svojoj kolekciji, istakla da je želela da rekontekstualizuje komade koji su istorijski ograničavali ženska tela, poput krinolina, kako bi stvorila nove siluete koje ulivaju osećaj slobode. Dizajnerka Sandy Liang je inspiraciju pronašla u haljinama koje je kao mala nosila na klavirskim recitalima. Njena kolekcija obiluje pinafore haljinama, školskim uniformama, Petar Pan kragnama, puf rukavima i mašnama kao ključnim elementima girlhood estetike. Za neke iskusne modne pojedince bi ovaj koncept bio odbojan jer ne ističe dovoljno obline i struk.

girly girl

Žene su svakodnevno izložene banalnim osudama i teretima kada je u pitanju poželjan izgled: od nametnutog- prikladnog outfita za određene godine, do degradirajućeg- kako se obući da privučete mušku pažnju.

Ovoga puta, one ponovo usvajaju stilove koji se smatraju tradicionalno ženstvenim i mladalačkim, kao što su čipka, roze boja, suknje i mašne. Ovi stilovi su ranije izazivali gnev novog talasa feminizma, smatrajući ih ženama koje se potčinjavaju patrijarhatu i naginju ka krhkosti, nevinosti i domaćinstvu kako bi se prilagodile muškarcima. Ipak najveća ironija leži u primarnoj ideji feminističke borbe za slobodu žena da same donose odluke, dok kritika novotalasnog feminizma biva usmerena na izbor žena da se priklone tradicionalnoj girly estetici.

Girly Girl estetika i hiper-ženstvenost

Ova hiperženstvena dečija estetika je feminističko ponovno usvajanje stvari koje se smatraju istovremeno i ultraženstvenim i ultramladalačkim.

Ako žene žele da nose roze boju, mašne i čipku – samo napred! Predugo su ‘devojačke’ stvari bile suočene ili sa hiperseksualizacijom od strane muškaraca koji infantilizuju ženstvene i mladalačke stvari, ili sa osudom od strane drugih žena zbog navodnog podržavanja patrijarhata time što favorizuju roze boju. Poslednji put smo videli porast hiperženstvenog detinjastog stila tokom ranih 2010-ih. Ovo je bila nimfetka subkultura sa relikvijama u vidu srcolikih crvenih naočare za sunce (à la Lolita), crvene lizalice, trešnje, čipke uz trend koji se razvijao uz karijeru Lane Del Rey.

16bca5c472110b74dfcfe5cb08173e5d

Ova subkultura je bila kritikovna zbog toga što nenamerno seksualizuje decu. Međutim, ideja je masovno zazivela online i nije bila toliko mainstream kao trenutni devojački trend.

Iteracija hiper-ženstvenosti i dečije estetike iz 2024. godine, međutim, ima element isceljenja unutrašnjeg deteta. Žene se oblače na način na koji bi bile ismejane da su se oblačile u 2010-im. Konačno mogu nositi Mary Jane cipele i pletenice sa mašnama a da ih ne nazivaju anti-feministkinjama zbog toga.

Zbog kolektivne društvene traume proteklih godina, devojke su nostalgične za onim što smatraju mirnijim vremenom. Ovaj sartorialni trenutak predvode dizajnerke Sandy Liang i Simone Rocha, koje crpe inspiraciju iz estetike dečije mode.

Smelo prisvajajući ženstvenu energiju kroz ponovni povratak mašni, čipki i baletanki, ‘girlcore’ je stajao i još uvek stoji kao omaž stereotipnoj ženstvenosti, pretvarajući mekoću u oružje autoriteta.

‘Girlcore’ je prvo počeo sa masovnim kulturnim pokretom girlhooda koji je stekao popularnost na društvenim mrežama, posebno nakon izlaska filma Barbie.

5119fcbea8c78ef99190398244869092

Brzo je ‘girlcore’ infiltrirao modne i beauty preferencije, podstičući svaku modnu entuzijastkinju da posegne za nežnom mašnom za kosu, Miu Miu baletankama i čipkastim Simone Rocha kompletom. Dok je minimalistička estetika, često dopunjena elegantno povučenom kosom i prirodnim make up trendom, da li smo sada na pragu prihvatanja maksimalističkog pristupa u predstojecim sezonama?

Kao što svi znamo, ciklus trendova je onaj koji se stalno menja. Trendovi i estetike dostižu vrhunac, uživaju u centru pažnje, a zatim opadaju i skrivaju se iza kulisa dok ne dođe vreme za njihovu reinkarnaciju. Sasvim je izvesno da će nežne minimalističke note girlhood estetike biti zamenjene za tvrde androgrene siluete u nekom narednom periodu.

Foto: Pinterest

Saznaj više:
Povezani članci: