Koji luxury brendovi mogu preživeti krizu prezasićenja?

autor Dubravka Kovačević
1 87

Kada je reč o luxury modi, ne postoji brend koji može opstati u tom polju na račun stare slave, a isto tako još je teže dopisati se na taj elitni spisak,  ukoliko ste novi u poslu. Dakle, nema spavanja, kreativa i marketing na maksimum, a onda sledi neizvesnost feedbacka. Uspeh nikada nije zagarantovan, pa čak i ako su u pozadini basnoslovna ulaganja.

Bez iznošenja konkretnih brojki, nedavni izveštaji o prihodima su pokazali da su mnogi od najcenjenijih igrača u industriji imali poteškoća da ispune – a kamoli premaše – svoje finansijske ciljeve. Postavljaju se krucijalna pitanja: Da li nas je u poslednje vreme teško impresionirati i da li smo se zasitili od ponude luxury brendova?

Kako je Heidi Klum umela da kaže u svojoj emisiji Project Runway: ”U modnoj industriji ste jedan dan IN, a već sledeći ste OUT“. To je jednostavno priroda ove oblasti, i čak ni veterani u igri nisu imuni na to.

Šta se dogodilo, i zašto baš sada?

Za početak, trendovi dolaze i odlaze, a neke kompanije su se jednostavno bolje prilagodile onome za čime potrošači čeznu. Na taj način je quiet luxury trend zaveo neke dizajere, da su njihovi brendovi prigrlili baš ovakvu minimalističku i anti-logo estetiku.  S druge strane, na zalasku ovog trenda, može se očekivati nova ekspanzija maksimalizma i logotipa kao novi talas kontra-teže.

Statistike kažu da do nagle i ekstremne promene, ovoga puta, ipak neće doći.

Luksuzna moda u svojoj paradoksalnoj, ili bolje rečeno skromnoj, eri pokazuje da duga istorija, visoka cena i veliki marketinški budžeti ne garantuju uspeh: Kako promišljene navike kupovine i second hand koncept dobijaju prednost u odnosu na brendove u tržnim centrima, potrošači masovno preusmeravaju fokus, vođeni trendom “neupadljivog bogatstva”.

U međuvremenu, veliki brendovi nastavljaju svoju politiku menjajući i uvodeći nove kreativne direktore i dosađujući svojoj publici ponavljanjem starih trikova. Da, modna monotonija je više nego očigledna, a ovo su neki brendovi čiji jedinstveni koncepti mogu da prevaziđu ovakvu kreativnu krizu:

AURALEE


Japanski brend posvećen usavršavanju materijala i dizajnu koji nije vođen trendovima, a koji su dovoljno avangadni i inovativni, ali istovremeno i vrlo nosivi. Širem auditorijumu se ovaj brend predstavio uspešnom klaboracijom sa New Balance-om.

Snapinsta.app 449333189 18443116894063985 7706424290066031198 n 1080
Snapinsta.app 436887050 951895910277413 3990927892407166 n 1080

Kartik Research


Delujući pod sloganom „Budući indijski vintage“, umetnik iz Nju Delhija Kartik Kumra spaja savremenu mušku modu sa starim i nepravedno zapostavljenim zanatima obrade tekstila.

Snapinsta.app 420500153 883869143530109 4402390285015622835 n 1080
Snapinsta.app 421009361 1419995635280424 9116019155877347253 n 1080

LEMAIRE

Christophe Lemaire je pre samostalne karijere radio za prestižne Hermès i Lacoste, i dizajnirao za Uniqloovu U liniju. Njegov eponimni brend možda deluje kao prirodni nastavak takvih karijernih prekretnica, idealna za luksuznu, suptilnu eleganciju.

Snapinsta.app 451765739 18446719543019404 6054074310763774056 n 1080
Snapinsta.app 452881671 18448055743019404 9016989564562908121 n 1080

Khaite

Osnivačica ovog njujorškog relativno mladog brenda, Catherine Holstein, utemeljila je estetiku na spajanju kontrastnih referenci preuzetih iz muške i ženske mode, a odlikuju je snažne siluete i nežni minimalistički pristup.

khaite1
khaite2

Masion Rabih Kayrouz

Libanski dizajner sa sedištem u Parizu je u igri već 16 uspešnih godina, plasirajući eleganciju  ženske mode u svom punom savoir faire elementu. Krojevi su bezvremenski, dok vrlo vešto eksperimentiše sa bojama.

Snapinsta.app 422062540 18413728657017101 2210824339936401203 n 1080
Snapinsta.app 424974513 18413726830017101 7796477654647403341 n 1080

Our Legacy


Iz Stokholma, Our Legacy plasira evergreen ekološki osvešćenu estetiku kroz savremenu prizmu, koristeći pritom samo etički proizvedene tkanine.

Snapinsta.app 453125204 2583263198512358 3328655274292990222 n 1080
Snapinsta.app 453601382 2197329103973233 8958020425192939021 n 1080

The Row


Mary-Kate i Ashley Olsen nazvale su svoj minimalistički brend po ulici Savile Row u Londonu, gde se nalaze neke od najboljih krojačkih radionica na svetu. Njihov besprekoran minimalistički dizajn čini omaž ovakvoj vrsti personalizovane mode.

row 2
row1

Sacai


Dizajnerka ovog brenda,  Chitose Abe je demonstracija konstantne kontradikcije. Japansko nasleđe kroz njen umetnički potpis je suprotstavljanje različitih tkanina, tekstura, silueta, stvarajući tako nešto zaista novo. Istovremeno tradicionalno i modernističko.

luxury
Snapinsta.app 454830286 858602295711375 7980206419041648274 n 1080

Foto: Instagram, Pinterest