Nešto što smo do skoro mogli nazvati avangardom i revijskim komadima, (predimenzionirano) sišlo je sa piste i postalo stvar svakodnevnice. Dizajneri ženske mode zastali su na trendu „go big“ silueta, a mnoge žene su prigrlile ovaj stil u najrazličitijim prilikama.
Što veće, to bolje
Sakoi su se pretvorili u džinovske forme sa supersized ramenima i još većim reverima. Kao da je Kanye West spotom I love It nagovestio ovu modnu eksploziju.
Torbe su dovoljno velike bi vam pozavidela i Marry Poppins, a pored svega toga, osnovni komadi garderobe kao što su majice, haljine, pa čak i pojasevi, dostigli su vrhunac predimenzioniranosti. Dovoljno je samo da pogledate revije za jesen 2024. da bi vam sve postalo jasnije. Na primer, Vaquera, sa svojim kolosalnim krznenim šeširom koji je veći od modela koji ga je nosio, ili rolke Alexander McQueena čiji okovratnici podsećaju na automobilske gume, dok se i veći deo Moschino kolekcije za jesen 2024. oslanja se na preuveličavanje osnovnih komada.
Prolećni rast i bujanje siluete
Proleće 2024. donelo je takođe mega forme, sa velikim sakoom kod Marni, Proenza Schouler i Issey Miyake, kao i kod Giambattista Valli i Comme des Garçons na reviji visoke mode , koji su izdigli oversized haljinu na potpuno novi, masivno napupeli nivo. Ovo nije moda za plain Jane persone, i ovo nisu krojevi koji prate tradicionalnu ideju o laskanja telu. Dobrodošli u novu eru prevelikih komada. Nekako postepeno, čini se da su modni entuzijasti pomerili granicu nosivosti neprirodnih silueta i da je to postala stvar trenutne modne epohe, a tiče se komfora i smelosti.
Možda je upravo modna teatralnost jedan od mnogih razloga zašto su prevelike forme toliko sveprisutne trenutno. U prezasićenom svetu, gde smo bombardovani milionima slika dnevno, kako na društvenim mrežama tako i u stvarnom životu, potrebno je mnogo da se istakne. Povećavanjem uobičajenog, ono postaje u najmanju ruku neobično, pa i atraktivno.
Predimenzionirano je kul
Na crvenom tepihu povodom dodele Oskara, neki od najboljih outfita imali su elemente predimenzioniranosti: Carey Mulligan u crnoj Balenciaga haljini, koja je procvetala sa lepezastim prskanjem belog tila na rubu; Ariana Grande u ružičastom oblaku Giambattista Valli Couture haljine koja asocira na šećernu vunu; Da’Vine Joy Randolph u glomaznoj perjanoj baby-plavoj Louis Vuitton haljini; Sandra Hüller u crnom Schiaparelli outfitu, sa ramenima tako velikim da su podsećali na krila.
Kilometri teksasa i kilometri tila
Ipak, sve preveliko se ne događa samo na pisti i na crvenom tepihu. Favoriti u svetu farmerki već nekoliko godina su široki modeli. Tako je već toliko dugo da su se tek nedavno pojavili nagoveštaji da se ciklus trendova vraća na sredinu 2000-ih i skinny format. Prevelike siluete koje izobličuju zensku figuru postale su standard u vidu voluminoznih haljina od Simone Rocha, Cecilie Bahnsen i Selkie, ili raskošnih eksplozija tila od Molly Goddard, Selezze i Susan Fang.
Najveći fanovi mode i sledbenici idu korak dalje, igrajući se krojevima inspirisanim slojevitim istorijskim kostimima, po ugledu na “Poor Things” ili haljine Disney princeza. Novost je ta da vam za ovakvav outfit ne treba posebna prilika jer su ulice modnih prestonica raskrčile put za ovakva izdanja.
Žudnja za komforom
Tokom pandemije, dogodio se seizmički pomak ka zapostavljanju visokih potpetica i uskih, krutih farmerki. Možda je to deo razloga zašto su farmerke, majice, polo majice, duksevi i drugi svakodnevni predmeti dobili dodatne dimenzije.
Za neke dizajnere, preveliki komadi su jednostavno deo ličnog potpisa. Demna je definitivno proslavio taj neobičan trend u visokoj modi, svojim nastupom u Balenciaga brendu. Modni kritičari tvrde da predimenzionirana silueta kada su formalna odela u pitanju, daju poseban osećaj moći i težine. Takođe, dizajniranje ovakve odeće koja podjednako skriva i otkriva je duboko ukorenjena u fantaziji i sposobnosti da se transformiše i nosi na više načina.
Naposletku, zašto nositi svedene krojeve kada se možete poigrati sa modom kroz neku voluminizaranu verziju osnovnog komada?
Fotografije: Pinterest, Launchmetrics