Povezano
U poslednjih nekoliko meseci na TikToku pojavljuje se trend koji više liči na stav nego na običnu estetiku, a predviđa se da će tek postati „veliki“ u 2026. Ovaj trend je poznat pod imenom having-a-life-core, a povezuje se sa normcore trendom sa početka ove godine.
To je estetika koja dovodi u pitanje ideju stalne zauzetosti, nedostižnosti i visokih performansi, vraćajući u centar pravi život ispunjen sporim vremenom i svakodnevnim trenucima, jasno u suprotnosti sa hustle kulturom.
Izraz having-a-life-core skovala je na TikToku kreatorka Jayne, koja je primetila jasnu promenu u percepciji života danas.
Moda se više ne obraća distanciranoj party devojci ranih 2000-ih, već nekome ko izgleda kao da je upravo izašao sa časa keramike; odeću ne treba da nosi karijerno orijentisana osoba posvećena samo teretani i kancelariji, već neko ko ide na planinarenje ili ispunjava nedelju malim, običnim ritualima.
Modni trend koji oličava generaciju Z
Da bismo razumeli ovu promenu fokusa u modi, moramo da se osvrnemo na prošlost. Krajem 2000-ih, biti cool podrazumevalo je ideju minimalnog truda.
Prema magazinu RUSSH, popularne devojke tog vremena, od Kate Moss do Paris Hilton, bile su „na glasu“ upravo zato što su delovale kao da se uopšte ne trude da budu u trendu – sa razmazanom olovkom za oči, indie sleaze kosom i stavom nezainteresovanosti.
Danas, takvo ponašanje više nije aspirativno, kako primetila kreatorka Jayne. Pandemija je primorala sve da miruju, sa dve godine immobilizacije, trenerki, Zoom poziva i pečenja banana hleba, što je lenjost pretvorilo iz statusnog simbola u simptom. Parametri su se promenili, pa je sada zanimljivije biti viđen dok nešto radiš, primećuje nss magazine.
Ova promena odražava se i u modi. Pojava gorpcore estetike pre nekoliko godina već je nagovestila trend, transformišući planinarsku odeću u urbani element stila.

Sada, having-a-life-core trend ide korak dalje. Više nije u pitanju samo jedan centralni autfit, već moguće navike i hobiji koji oblikuju odeću.
Reference uključuju fotografije Mie Goth na setu filma MaXXXine u oversized košulji, širokim pantalonama i Birkenstocks sandalama, ili Natalie Dyer dok šeta psa u dukserici, farmerkama i crvenim slušalicama.
Za neupućeno oko, ovi autfiti deluju kao beznačajni – uobičajeni spontani snimci poznatih koji drže kafu i nose ležernu odeću. Ali unutar ove vizuelnosti leži ekonomska istina.
Zapravo, RUSSH primećuje da, s jedne strane, troškovi života rastu i ekonomski kapital postaje nedostižniji, dok s druge strane kulturni kapital ponovo postaje pokazatelj statusa. Tako planinarenje, čitanje, odlazak na koncerte, bavljenje hobijima i rutina postaju nova forma simboličkog bogatstva.

Ova trend nastaje, kao što je ranije pomenuto, kao odgovor na toksičnu naraciju da je jedini način da imaš vrednost taj da budeš konstantno produktivan, što je personifikacija ekstremnog kapitalizma. Ali nakon pandemija, ratova i recesija, trend među mladima kreće u drugom smeru.
Deloitte istraživanje pokazuje da je 77% ljudi doživelo burnout na poslu, a 42% je napustilo svoj posao zbog mentalne iscrpljenosti. A generacija Z, kao što znamo, počinje da odbacuje ovu logiku. Za mlađe generacije, beskonačan rad više nije poželjan cilj – ono čemu teže jeste optimalan balans između posla i života, i u tom kontekstu having-a-life-core sve više liči na političku izjavu prerušenu u estetski izbor.

Oversized jakna, udobne pantalone i Birkenstocks veoma jasno poručuju „imam stvaran život van ekrana“, van kancelarije, sastavljen od rutina, hobija i odnosa.
Ukratko, vrlo je verovatno da ćemo 2026. godine, bar naizgled, viđati opuštenije ljude, sa udobnijom odećom prilagođenom realnom životu, za razliku od užasnih rutina koje počinju u 4 ujutru hladnim tušem i treningom, da bi se završile hvalisanjem kako se ostalo prekovremeno u kancelariji.
Naslovna fotografija: Felipe Ramales / SplashNews.com / Splash / Profimedia; Tatiana / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia
