Ne dozvolite da vam bilo šta prođe „ispod radara“ – otkrivamo vam brendove autentičnog dizajnerskog potpisa, koji mogu da inspirišu vaš stil odevanja, obogate vaš ukus i prošire vam (modne) vidike ka nekim novim formama, idejama, perspektivama. Ovoga puta, predstavljamo vam brend Uma Wang.
Uma Wang, kineskog imena Wang Zhi, školovala se na Univerzitetu Dong Hua u Šangaju i na prestižnoj Central Saint Martins u Londonu.
Od osnivanja svog ličnog brenda 2009. godine, stekla je međunarodnu reputaciju zahvaljujući jedinstvenom razumevanju materijala, vrhunskoj krojačkoj preciznosti i veštom balansu između sofisticiranosti i bezvremenske estetike.
Ona je prva kineska dizajnerka koja je uvrštena u zvanični kalendar Milanske nedelje mode, a od 2017. godine učestvuje i u programu Pariške nedelje mode. Godine 2022, Uma Wang je primljena kao stalna članica Chambre Syndicale pri Fédération de la Haute Couture et de la Mode.


Njen prepoznatljiv stil privukao je pažnju vodećih svetskih kupaca, a brend je danas prisutan u više od 30 zemalja, uključujući Kinu, Italiju, Francusku, Sjedinjene Američke Države i Japan.
Saznajte nešto više o njenoj estetici.
Uma Wang: Kineska dizajnerka koja postaje veliko ime u modi
Kineska dizajnerka u svom radu spaja istok i zapad, arhaično i savremeno, sirovo i elegantno. Njen vizuelni jezik ne prati trendove, već gradi sopstveni narativ kroz tkaninu, siluetu i teksturu.

Uvek polazi od materijala: boja, težina, vlakno i “ponašanje” tkanine u pokretu diktiraju oblik odeće. Njen rad obuhvata gotovo meditativno promišljanje odeće kao objekta koji nosi tragove kulture, putovanja i vremena.

Neutralna paleta boja čini osnovu njene estetike: tonovi peska, zemlje, rđe, pepela, prigušene maslinaste i crne, povremeno uz nijanse indiga ili cigle. Upravo ta suzdržanost omogućava fokus na teksturu, što je ključno obeležje njenog rada.



Wang često koristi bogate materijale kao što su sirovi lan, izgužvani pamuk, svila sa teksturom, viskoza i tkanine koje podsećaju na tapiserije ili industrijski otpad. Siluete su fluidne, često slojevite i asimetrične, ali uvek pažljivo izbalansirane.
Njena odeća često izgleda kao da je pronađena u arhivu neke drevne civilizacije, a zatim prilagođena savremenom telu. Pojavljuju se drapirane teksture, neobični krojevi rukava, šavovi i ručno obrađeni detalji.


Antička Persija, vizantijska ikonografija, srednjovekovna odeća, tibetanska ritualna odela, japanski minimalizam ili kineska kaligrafija – sve su to istorijske reference u njenom radu. Ipak, kod Wang sve to deluje ne kao kostim, već kao apstraktna interpretacija.



U njenom radu vidi se uticaj wabi-sabi filozofije, kolekcije se često doživljavaju kao introspektivne: namenjene onima koji cene proces izrade, izbor tkanina i tihu naraciju koju odeća može da prenese.
Fotografije: instagram umawangofficial