A Bottega Veneta stvari se prodaju sve više
Svi mislimo da se Gucci prodaje kao lud. Ali, da li ste znali da je ta prodaja u konstantnom padu od prošle godine? Za razliku od 2018, kada je porast prodaje iznosio 35%, u izveštaju koji je juče izašao vidi se da je rast u ovom kvartalu iznosio „samo“ 10.8%. Ovo sve više ide u prilog konstataciji da je došlo do prezasićenja ovim brendom na tržištu. To, čini se, savršeno jasno shvata i kreativni direktor Alessandro Michele koji pokušava da pomalo promeni estetiku ne bi li time stigao do novih kupaca koji nisu ljubitelji maksimalizma za koji je Gucci postao sinonim i tako dovede do novog porasta prodaje.
Ovo je bilo veoma očigledno u reviji za proleće/leto 2020. godine, gde je Michele poradio na Gucci silueti koja sve više vuče ka modernom minimalizmu i prebacio vajb sa vintage mode na moderni sexy mode. Da se razumemo, i dalje je to onaj Gucci na koji nas je navikao, ali je razlika veoma vidljiva i pratićemo kako će ovaj preokret uticati na prodaju kada stvari uđu u butike naredne godine.
U izveštaju koji je Kering objavio vidi se porast prodaje i ostalih brendova u njihovom portfoliju. Saint Lauren je zabeležio porast prodaje od 10.8%, i tako dostigao Gucci. Sa tim da ovde govorimo o procentima rasta; kada pričamo o zaradi kao takvoj, Gucci i dalje stoji na prvom mestu sa neprikosnovenih 2.4 milijarde dolara, a Saint Laurent ima 563 miliona. I tu dolazimo i do iznenađenja izveštaja. Ili bolje da kažemo: do očekivanog rezultata. Nakon što su u prodaju ušle stvari koje je za Bottega Veneta dizajnirao novi kreativni direktor Daniel Lee prodaja je skočila za 7%. Ovo su brojke rezultat prodaje uglavvnom na američkom i evropskom tržištu, jer se po podacima koje imaju tamo nalazi najveći broj Bottega kupaca, tako da će nakon pojačanog marketinga u Aziji i ove brojke biti veće.
Ali u Aziji se krije i još jedan problem koji je vidljiv u ovim rezultatima: protesti u Hong Kongu. Zbog svakodnevnih demonstracija, sve industrije su bile na gubitku, a Kering je izjavio da im je prodaja u ovom gradu opala za čak 35%. Ipak, ovaj izveštaj su svi očekivali sa nestrpljenjem upravo da vide koja je situacija sa Gucci „problemom“. Naime, nakon ogromnog rasta koje je brend doživeo, nije se imalo gde nego dole. Od prezasićenosti na društvenim mrežama, preko prezasićenosti na ulicama do prezasićenosti samom estetikom, svi očekuju da vide kako će se to odraziti na prodaju i šta će Alessandro Michele preduzeti da održi ovu „zlatnu koku“ profitabilnom na duže staze. Prve korake je učinio promenama u estetici, ali za vratom mu dišu brendovi iz sopstvenog konglomerata kao što su Bottega Veneta i Alexander McQueen koji polako uzimaju deo kolača. Velik problem je i to što Gucci svoju prodaju zasniva na dva faktora: nacionalnosti, gde se obraća kineskim kupcima, i godištu mušterija, gde se obraća milenijalsima i Generaciji Z. Ovo usko profilisanje ih čini velikim faktorom rizika. Ostaje nam da pratimo razvoj situacije.