The New Guard Group ima ozbiljan potencijal
Luksuzna e-commerce platforma Farfetch juče je objavila da je kupila The New Guards Group, holding kompaniju iz Milana za 675 miliona dolara. NGG je, od svog osnivanja 2015. godine lansirala neke od najhajpovanijih novih brendova kao što su Heron Preston i Palm Angles, a najsjajnija zvezda njihovog portfolia je Off-White Virgila Abloha.
I dok sve izgleda bajno na papiru, nakon objave kupovine, deonice Farfetcha su, bukvalno preko noći, pale za više od 40%, na svoju najnižu vrednost ikad. Investitori su zabrinuti da se kompanija “pretanko razvukla” uz prethodne investicije u tehnologiju i infrastrukturu zato što je profit u poslednje vreme manji nego ranije, iako i dalje postoji.
Zašto im je ovo trebalo? Ovim potezom je postalo jasno da Farfetch želji ozbiljnu dominaciju tržištem: uz NGG je postao platforma koja, pored toga što može globalno da distribuira brendove, može pod istim krovom i da ih proizvodi, testira i lansira. Ovo je vrlo slično poslovnom modelu Amazona koji je ogromnu količinu podataka koje dobija od kupaca iskoristio da identifikuje rupe u tržištu i počne sam da proizvodi ono što ljudi traže, a nije im bilo dostupno. Sve ovo primenjeno na luksuznu robu, razume se.
Brinete se šta to konkretno znači za Off-White? Pa, za sad ne mnogo. Kao prvo, NGG grupa nije vlasnik brenda već ekskluzivni licencor za određen (iako dug) period, a vlasnik imena brenda je Abloh. Kao drugo, u izjavama sa svih strana se ističe da se struktura kupljene kompanije za sada neće puno menjati i da će kompanije raditi zajedno jedna uz drugu.
Farfetch najveću vrednost NGG-a vidi ne u njegovom portfoliu (iako je Off-White u 10 najprodavanijih brendova na platformi i svakako neće biti zanemaren) već u talentu i mogućnosti kompanije da primeti i identifikuje talentovane dizajnere i lansira nove brendove uz ogroman hajp. “New Guard je platforma – oni nisu brend ili modna kuća, nisu konglomerat” izjavio je osnivač i CEO Farfetcha José Neves. “Oni su apsolutno najbolji u svojoj klasi otkrivanja novih zvezda sutrašnjice.”
Jednako bitno je što je, pored toga, NGG razvio sistem proizvodnje koji se oslanja na luksuznu italijansku manufakturu ali je istovremeno u stanju da od ideje i skice stigne do gotovog proizvoda za svega tri nedelje, a već neko vreme traže partnera koji ima bogato iskustvo u distribuciji i infrastrukturi. Po svoj logici, dve kompanije će ubuduće moći da kreiraju i lansiraju uspešne brendove velikom brzinom. Izgleda da se stvarno radi o modi sutrašnjice – luxury fast fashion, anyone?