Najprodavaniji vintage komadi u 2024.

autor Dubravka Kovačević
1 26

Nosioci najvećeg fashion trenda 2024. godine su vintage komadi koji su dominirali kako na crvenim tepisima, tako i u uličnoj modi. I dok pretresamo i sumiramo utiske iz odlazeće godine, ne možemo a da se ne otmemo utisku koliko smo na globalnom nivou sve osvešćeniji kada je reč o održivoj modi. Vestiaire Collective je jedna od najrelevantnijih platformi koji je ljubav prema modi razvila u smisleni aktivizam koji, u najmanju ruku, ne može a da nas ne natera da se zamislimo nad apsurdom prekomerne kupovine nepotrebnih stvari i kako se taj koncept odražava na našu životnu sredinu, ali i na novčanik.

Razvijajući ovu teoriju na makro i mikro planu, možemo uočiti patern u marketingu brzih trendova, koje plasiraju masbrendovi, nemareci mnogo o ekološkim posledicama, dok mi neminovno treniramo snagu odupirući se upadanju u zamku priuštivih stvari na velikim popustima.

Kupiti vintage komad, nekada je kupovina delića modne istorije, ako imate dovoljno sreće da naiđete na blago iz limitirane dizajnerske proizvodnje. Ako do sada niste imali takvo iskustvo, uveravamo vas da je neprocenjivo.

Vestiaire Collective je objavio statistiku prodaje i potražnje u protekloj godini, možda će vas iznenaditi rezultati ove objave koji odražavaju modne afinitete 2024. godine. Search bar ovog sajta se najviše susreo sa sledećim pojmovima:

MIU MIU

vintage
Instagram miumiu

Miu Miu je tokom 2024. godine doživeo značajnu renesansu, postavši jedan od najistaknutijih brendova u modnoj industriji. Estetski pravac koji evocira uspomene na dvehiljadite stavio je u prvi plan brendove koji su naklonjeni ovakvom stilu, među njima je i Miu Miu.

U trećem kvartalu 2024. godine, Miu Miu je zabeležio impresivan porast prodaje od 105%, dostigavši 324 miliona evra. Tokom prvih devet meseci, prodaja je porasla za 97%, ukupno 854 miliona evra, čime je brend sada zaslužan za četvrtinu prihoda Prada Grupe, u poređenju sa 15% u 2023. godini.

komadi
Instagram miumiu

Pod vođstvom Miuccie Prade, Miu Miu je predstavio kolekcije koje istražuju različite faze života, od detinjstva do odraslog doba. Kolekcija za jesen/zimu 2024. godine fokusirala se na razvoj karaktera kroz modu, prikazujući raznolike stilove koji odražavaju životni put pojedinca.

Brend je nastavio sa inicijativom „Upcycled by Miu Miu“, lansirajući novu kolekciju u 2024. godini koja transformiše vintage teksas u smela i moderna dela, čime se dodatno ističe posvećenost održivoj modi.

Brend je postao sinonim za trendi i luksuzni dizajne privlačeći mlađu publiku i poznate ličnosti. Njegovi proizvodi su postali viralni, doprinoseći rastu popularnosti i finansijskom uspehu brenda.

Snapinsta.app 471867289 1644981089707358 2946673390050010290 n 1080
Instagram miumiu

Ova kombinacija kreativnosti, održivosti i prepoznavanja tržišnih trendova omogućila je Miu Miu brend da se istakne kao vodeći brend u 2024. godini, postavljajući temelje za dalji rast i inovacije u budućnosti.

THE ROW

Misterozni i najuspešniji brend iz skorašnje fashion istorije je definitivno The Row. U godini ekspanzije tihog luksuza, sasvim je logično što je ova etiketa druga po redu u pretraživanju na Vestiaire sajtu. Iako nije u pitanju potraga za nekim kultnim komadima koji su obeležili neku od prethodnih dekada, modni entuzijasti se otimaju oko prebrzo rasprodatih artikala koje su osmislile Olsen bliznakinje. Torba Margaux je bila, a i dalje jeste apsolutni It komad, u koji su investirale mnoge poznate ličnosti.

CHANEL BAG

Snapinsta.app 469218676 1013828473844782 748294570775664340 n 1080
Instagram chanel_we_love

Chanel vintage torbe su izuzetno cenjene zbog svoje bezvremenske elegancije i visokog kvaliteta izrade, zato ne čudi epidemija potražnje za ovakvim komadima. Nekoliko modela se posebno ističe po popularnosti i potražnji:

Chanel Classic Double Flap torba- predstavljen 1983. godine, poznat je po prepoznatljivom dizajnu sa dvostrukim preklopom, kožnim lancem i ‘Double C’ bravicom. Crna verzija od jagnjeće kože sa zlatnim detaljima je posebno tražena među ljubiteljima vintage mode.

Chanel Vanity Case- Ovaj model iz 1990-ih podseća na klasične nesesere za šminku i toaletne potrepštine. Vintage verzije od crne kaviar kože sa utisnutim ‘Double C’ logom i gornjom ručkom su veoma popularne među kolekcionarima.

Chanel Camera Bag- Inspirisana torbama koje su koristili fotografi, ova torba iz 1980-ih ima praktičan dizajn sa punim rajsferšlusom i dugim kaišem, što je čini idealnom za svakodnevnu upotrebu. Vintage verzije sa kićankom spadaju u trazenije modele.

Snapinsta.app 471698513 1121944746257725 2893888116566285030 n 1080
Instagram Instagram chanel_we_love

Chanel Diana Bag- Nazvana po princezi Dajani, koja je često nosila ovaj model, torba je proizvođena od 1989. do sredine 1990-ih. Vintage verzije od kaviar kože su posebno tražene zbog svoje retkosti i istorijskog značaja.

FENDI BAGUETTE

Snapinsta.app 305864143 414262317278782 6616215144458270787 n 1080
Instagram allegrashaw

Fendi Baguette torba, predstavljena 1997. godine, postala je ikona modne industrije i jedan od najtraženijih vintage komada. Njen prepoznatljiv pravougaoni oblik i kratka ručka omogućavaju nošenje ispod ruke, podsećajući na način nošenja francuskog bageta, po čemu je i dobila ime.

Popularnost Fendi Baguette torbe dodatno je porasla zahvaljujući seriji „Seks i grad“. Ova medijska eksponiranost učinila je torbu simbolom stila kasnih 1990-ih i ranih 2000-ih.

Snapinsta.app 466795905 1249122466300720 6590555982524141575 n 1080
Instagram
selvaggia.may

Danas, vintage Fendi Baguette torbe su među najtraženijim na tržištu polovnih luksuznih modnih predmeta. Njihova vrednost varira u zavisnosti od stanja, materijala i retkosti modela. Na platformama: Vestiaire Collective i eBay, cene se kreću od nekoliko stotina do nekoliko hiljada evra.

Različite verzije torbe, uključujući one sa perlicama, šljokicama ili u limitiranim izdanjima, posebno su tražene među kolekcionarima.

HERMES

Snapinsta.app 470484973 1308960370521319 6024232892180546003 n 1080
Instagram ivanamentlova

Birkin torba je stekla status kultnog komada i smatra se simbolom prestiža. Njena vrednost na tržištu preowned luksuznih komada često premašuje originalnu cenu, što je čini atraktivnom za kolekcionare i ljubitelje mode. Ništa manje nije pretraživana i kultna Kelly tašna, koja je takođe globalni statusni simbol i ozbiljno skupa pokretna imovina u koju je uvek pametno investirati s obzirom da im cene iz godine u godinu bujaju.

Najskuplji komadi prodati na Vestiaire sajtu protekle godine su Hermes Birkinka od reptilske koze u plavoj boji i to po ceni od 81 714 dolara, Dior haljina iz doba Galliana po ceni od 29 000 dolara, Patek Philippe sat za 49 810 dolara i patike iz New Balance x Loro Piana kolaboracije za skoro 11 000 dolara.

Foto: Instagram