Najuvrnutiji fashion momenti: Kada moda postane nenosiva

Ove fashion sezone dizajneri idu do kraja sa neobičnim kreacijama, koristeći nadrealizam, ironiju, pa i apsurd kako bi stvorili viralne trenutke, jer u 2025. godini, ako nešto nije na TikToku ili bar Instagramu, da li se uopšte dogodilo?
Moda napreduje zahvaljujući spektaklu, ali ove sezone dizajneri nisu samo koketirali sa apsurdom – oni su ga potpuno prigrlili. Od modela zarobljenih unutar muzičkih instrumenata do AI manekenki, jesenje-zimske kolekcije zamaglile su granicu između mode i performansa. Neki momenti su bili genijalni, neki potpuni haos, ali svi su kreirani s ciljem da ostanu u centru pažnje. Hajde da analiziramo najluđe trenutke sa nedavno odrzanih Nedelja mode.
GIUSEPPE DI MORABITO
Nije svaki dan da humanoidni robot zatvori modnu reviju, ali Giuseppe di Morabito nije želeo običan trenutak na pisti. Umesto toga, na njegovoj reviji pojavila se Ameca—najnapredniji humanoidni robot na svetu—zajedno sa supermodelom Yasmin Wijnaldum.

Pre nego što je ijedan ljudski model zakoračio na pistu, Ameca se „probudila“ i počela da čita filozofski tekst iz 19. veka o odeći. Kolekcija je odražavala ovaj neobičan spoj starog i novog: cvetni korseti izliveni u metal, oklopna odela koja redefinišu mušku modu i krinolina preobražena u gornju odeću. Na samom kraju performansa Wijnaldum i Ameca su se suočile, dok je robot oponašao pokrete modela. Poruka o ulozi tehnologije u modi ili uvertira u distopijsku budućnost? Kako god, bilo je nemoguće skrenuti pogled. Ipak, moramo priznati da izliveni torzo deluje impresivno, mada većviđeno u Schiaparelli izvedbi za 2021. godinu. moramo priznati da izliveni torzo deluje impresivno, mada već viđeno u Schiaparelli izvedbi za 2021. godinu.

HODAKOVA
Ellen Hodakova Larsson podigla je dekonstrukciju na viši nivo ove sezone. Ako joj je prošlogodišnja LVMH nagrada donela pažnju modne industrije, ova kolekcija je obezbedila da je niko ne zaboravi.

Pantalone više nisu bile pantalone – postale su haljine, suknje, pa čak i vojničke jakne. Bubanj je pretvoren u suknju, violina se našla na glavi modela kao fascinantan šešir, a u najluđem trenutku,dok je violončelo delaovalo kao potpunologično one-piece rešenje u ovoj teško nosivoj fashion simfoniji. Bilo je hrabro, nadrealno i većim delom nepraktično, ali svakako nezaboravno.

DURAN LANTINK
Duran Lantink nikada nije bio poznat po suptilnosti, ali ove sezone je u potpunosti prigrlio ekstravaganciju. Pista je bila postavljena u kancelariji, gde su zaposleni pečatirali papire dok su pevali operu. Odeća? Haotična mešavina boja, prenaglašenih silueta i protetskih delova tela.

Reviju je otvorila majica u drugoj koži oblikovana tako da izgleda kao izvajani muški torzo. Drugde, lovački šeširi i kamuflažni printovi susreli su se sa napumpanim haljinama, dok je Lantinkova igra proporcijama dostigla nove visine (i širine). Bilo je provokativno, duhovito i pomalo apsurdno, ali upravo je to bila poenta.

ZOMER
Ostavite to holandskom brendu Zomer da otvori svoju reviju lažnim finalom – jer zašto početi od početka kada možete početi od kraja? Već tada je bilo jasno: ništa u ovoj kolekciji neće pratiti konvencionalna pravila.

Odeća je nošena unazad. Modeli su šetali pistom sa abažurima na glavama, sakrivenih lica, kao iz halucinacije inspirisane Alisom u zemlji čuda. Torbe bez torbi bile su zapravo samo ručke sa visećim resama, kao neka nadrealna šala. A iako je kolekcija za jesen/zimu, paleta boja bila je letnja – jarke zelene, ljubičaste i žute nijanse unele su eksploziju sunca na Paris Fashion Week. Bilo je čudno, razigrano i potpuno neozbiljno – na najbolji mogući način.

NOIR KEI NINOMIYA
Noir Kei Ninomiya obeležio je deset godina postojanja revijom koja je izgledala kao da je izašla iz dubina vanzemaljskog okeana. Pista je počela u potpunom mraku, osvetljena samo sablasnim plavim svetlom.

Modeli su klizili u blistavim bioluminiscentnim skulpturama, čije su složene smolaste strukture reflektovale svetlost poput kristalizovanih morskih stvorenja.

ANREALAGE
Kunihiko Morinaga ne stvara samo odeću – on oblikuje budućnost. Njegova jesen/ zima 2025 kolekcija, pod nazivom „The Screen“, pretvorila je pistu u digitalni san, istražujući vezu između tehnologije i kreativnosti.
CHRISTIAN COWAN
Christian Cowan je uveliko poznat po kempu, glamu i ekscesu, ali njegova kolekcija za jesen/zimu 2025. bila je i veoma lična. Odata je počast njegovoj muzi, Abbie, čiji je uticaj bio ušiven u svaki komad, a suknja od cipela je umnogome prevazisla nadrealnu estetiku dizajnera.

MOSCHINO
Moschino je u najavi kolekcije prikazao modele kako rade svakodnevne stvari – izbacuju smeće, šiju, pripremaju hranu – čime je postavio scenu za kolekciju koja je spojila haos sa couture preciznošću. Na pisti, fashion aksesoari su poprimili hiperrealistične oblike. Torbica u obliku tanjira špageta, pakovanja Milano keksa ili papirnog brodića su dominantan utisak celokupne kolekcije.

MARINE SERRE
Marine Serre je poznata po futurističkoj fashion interpretaciji dok istovremeno reciklira prošlost! Jedan od njenih najhrabrijih komada ove sezone je haljina napravljena isključivo od starih kaiševa za satove. Svaka metalna karika pažljivo je povezana kako bi formirala strukturalnu, ali fluidnu siluetu, pretvarajući odbačene časovnike u svetlucavi simbol održivosti i avangarde.

Bila je to i poruka o ponovnoj upotrebi i podsetnik da vreme – kao ni moda – nikada ne miruje.
Foto: Instagram