Povezano
Mislili smo da je Demna u modnoj kući Gucci nesvakidašnji izbor, a onda je stigla vest: Pierpaolo Piccioli vodiće kontroverzan, posrnuli, luksuzni brend Balenciaga. Nema sumnje da je imenovanje Picciolija na ovu poziciju jedno je od najmanje očekivanih. Postavlja se pitanje: zašto je baš on izabran?
Velika je razlika između konzervativne klijentele kojoj se Piccioli obraćao u Valentinu i obožavatelja „moderne luksuzne“ estetike s primesama goth i streetwear stila koji su godinama pokretali prodaju u Balenciagi pod Demninim vodstvom.
Poslednjih godina, Balenciaga pokušava da balansira između očuvanja svog oštrog, avangardnog modnog identiteta pod Demnom i nastojanja da izgradi vanvremensku, prefinjeniju interpretaciju svojih kodova, posebno kroz ponovno oživljenu liniju visoke mode.
I baš tu se krije razlog zašto je Italijan dobio posao.

PICCIOLI JE KRALJ COUTURE MODE
Imenovanje italijanskog dizajnera signalizira obnovljenu posvećenost visokoj modi: njegovi spektakularni haute couture nastupi u Parizu, Rimu, Pekingu i Veneciji podigli su vidljivost Valentino brenda na novi nivo i postavili standard.
Radikalne, skulpturalne proporcije i sklonost spektakularnim kombinacijama boja pomogli su da se Valentino couture linija izdvoji iz mase. Iako su stvarale upečatljive slike za društvene mreže, njegove kolekcije pokazivale su i određenu suzdržanost (osobinu koja često nedostaje u sezoni visoke mode).

Evolucija linije visoke mode u Balenciagi sigurno će se pomno pratiti, dok industrija s nestrpljenjem iščekuje kako će dijalog s bogatom arhivom kuće osvežiti njegovu viziju.
„Nasleđe Cristóbala Balenciage i njegova arhiva verovatno su jedan od najuticajnijih modnih izraza svih vremena“, rekao je dizajner.

Njegovo imenovanje čini se kao početak smirenije faze za brend. Nakon provokacija i tame koju je evocirao Demna, brend je spreman prigrliti viziju koja je možda manje oštra, ali i tradicionalnija – onu koja se, bez ironije ili dekonstrukcije, približava nasleđu brenda u visokoj modi.
Veoma promišljen potez koji bi, zapravo, mogao pomoći da se obim prodaje vrati na nivoe koje Kering želi, nakon debakla zimske reklamne kampanje iz 2022. godine, od koje se prodaja brenda još nije oporavila.
KAKVA ĆE BITI NOVA BALENCIAGA?
Balenciaga je pod Demninim vođstvom izazivala moralni kompas kroz ironiju i provokaciju, a Piccioli bi mogao preusmeriti poruku brenda ka lepoti kao obliku aktivizma. Dokazao je da elegancija može biti subverzivna, samo na „tiši“ način. Za njega, glamur i lepota predstavljaju odgovor, melem, pa čak i oklop protiv sveta oko nas.
Balenciaga je bio arhitekta forme. Novi kreativni direktor kuće, iako je emotivniji, takođe poštuje istoriju: dizajner je ispričao kako je njegova prva objava na Instagramu ikada bila kultna venčanica iz 60-ih, koju je napravio sam Cristobal. Verovatno će zaroniti u arhive u nastojanju da ih uzdigne i reinterpretira za 21. vek.
Mogli bismo da vidimo povratak balonastih poruba, skulpturalnih volumena i španskog stila, ali sa savremenom nežnošću.
Takođe, vratiće se boje – dok je Balenciaga paleta pod Demnom često naginjala ka tmurnim crnim, dubokim sivim i drugim tamnijim nijansama popularnim u streetwear modi, italijanski dizajner uživa u slikarskim tonovima. Sigurno ćemo biti svedoci renesanse couture korena, preobraženih kroz njegovu ljubav prema smelom drapiranju, vezu i visokoj drami.
Italijanski dizajner predstaviće svoju prvu kolekciju za slavnu modnu kuću u oktobru.
Fotografija: instagram maisonvalentino; gianfranco.di.ruscio