Verujete li da je moguće odrediti nečije godište samo po pogledu na njegove noge? Prema debati koja se već neko vreme vodi na društvenim mrežama, jeste, jer koji tip čarapa birate zavisi od toga kojoj generaciji pripadate. Doduše, ako uopšte niste svesni da postoji ta podela, verovatno ste stariji milenijalac, s obzirom na to da međugeneracijski rat, poznat kao rat sokni i dugih čarapa, bukti.
Šta je, zapravo, rat čarapa?
Sve je počelo od videa na TikToku (a gde drugo) u novembru 2023, koji je objavila fitnes – podkasterka Phoebe Parsons, a koja je u njemu ovako objasnila teoriju: „Evo kako tačno možete razlikovati milenijalca od pripadnika generacije Z – dovoljno je da im pogledate u stopala“, rekla je, pre nego što je ponosno podigla svoj gležanj bez čarapa i izjavila: „Ja sam milenijalka.“ Teško je poreći da su čarape postale novo generacijsko obeležje, posebno kada bezbroj brendova beleži porast i pad prodaje čarapa različitih stilova. Na primer, Hanes je potvrdio za The Wall Street Journal da je prodaja čarapa iznad gležnja porasla 5,9 odsto od 2021. U međuvremenu je prodaja niskih pala je za 3,8 posto.
Dakle na društvenim mrežama, ali i uživo (dovoljno je da izađete na ulicu i zagledate ljudima u noge) vodi se pravi #sockgate, između dve grupe – jednu čine osobe stare između, recimo, 28 i 43 godine, a drugu one između 12 i 27. A zanimljivo je da tok ove bitke čarapa prati istu progresiju kao i bilo koje koja se vodi online. Samoproglašeni tinejdžer ili dvadesetogodišnjak će se pojaviti, obično na TikToku, i govoriti u ime cele svoje generacije, proglašavajući neki izgled ili odevni predmet toliko zastarelim, toliko sramotnim, toliko—da upotrebimo možda već izanđali termin, krindž — da njegov nosilac automatski postaje ozloglašeni milenijalac.
– Čarape do članka nemaju mesto u mom ormaru, izjavljuje jedna TikTok dženzerka, a odgovara joj besni milenijalac: „Čarape do članaka skidaćete s mojih hladnih, mrtvih stopala (komičar Matt Bellassai). No, iza svakog, pa ovog gen Z – milenijalac sukoba krije se verovatno dublja stvar: kao i kod svake druge grupe u skorijoj istoriji, a koja se usudila da se približi srednjim godinama, ono što muči milenijalce je ideja da stare. I naravno da će svaka grupa tinejdžera (uvek u svim epohama) biti nadobudna zbog svoje mladosti i uz pomoć viralne izloženosti koju omogućavaju društvene platforme megafonom izražavati svoje mišljenje – baš kao što su to malo pre njih činili milenijalci, prozivajući generaciju X ili bumere. I u ovom (besmislenom) „ratu“ pobediće trendovi i kompanije koje prodaju čarape, ali će milenijalci ipak morati da, hteli ne hteli, predaju štafetu generaciji koja dolazi posle njih.
Fotografije: Pinterest, Instagram