Renesansa Coach tašni: Kako su Hathaway, Hadid i Ross vratile brend u igru

U modi je sve moguće – čak i da ono što ste godinama viđali u plakaru svojih roditelja, i preskakali kao „suviše dosadno“, odjednom postane It-bag. Coach torbe su se vratile. I to ne tiho, nego na crvenom tepihu, Instagramu, TikToku i – naravno – na setu The Devil Wears Prada 2. Da li je to znak kraja dekade obeležene logomanijom? Ili samo još jedan dokaz da u modnom svetu nema smrti, samo rebrendiranja?

Od „mamine torbe“ do statusnog simbola
Coach je dugo bio sinonim za „prvu ozbiljnu torbu“ – onu koju kupite kad izađete iz H&M faze, ali još niste spremni da založite bubreg za Hermès. Danas, ista ta torba je na TikToku predstavljena kao vintage dragulj, a u rukama Belle Hadid dobija status globalnog trenda. Ironija je jasna: ono što smo nekada smatrali praktičnim i pomalo dosadnim, Gen Z je proglasio kul. Nostalgija je, izgleda, najisplativiji luksuzni biznis model.

ANDY SACHS ODOBRAVA

Kada Anne Hathaway u nastavku The Devil Wears Prada šeta Central Parkom sa Coach Empire Carryall-om, to nije slučajnost, već poruka. Prada je fantazija; Coach je funkcionalna stvarnost. Andy više nije naivna pripravnica koja se klanja pred Chanel čizmama – ona je odrasla žena kojoj treba torba u koju staju i laptop i šminka i polovina života. Drugim rečima, ako Prada simbolizuje snove, onda Coach simbolizuje to da snove ipak treba spakovati u nešto praktično.
OTKUDA HYPE?

Trendovi danas funkcionišu kao domino efekat: Bella Hadid prošetala je Empire Carryall – rasprodato. Tracee Ellis Ross okačila Kisslock na Instagram – rasprodato. J.Lo i Sarah Jessica Parker uslikane sa Tabby torbom – kultni status zapečaćen. Spot Charli XCX, za pesmu Party 4 U je samo jedna od proslave tog istog kultnog statusa it torbe. Ironija je u tome da „affordable luxury“ više nije samo marketinška etiketa, već realnost: torba koja košta ispod 500 evra danas je novi luksuz. U vremenu inflacije i nesigurnosti, upravo ta „priuštivost“ postaje glavna modna valuta.
CIRKULARNI TRENDOVI
Ovaj brend je perfektan primer kako moda funkcioniše kao beskonačni kružni tok. Metropolitan Briefcase iz 1987. sada košta više second-hand nego što je koštao nov. Brend pokreće Re(Loved) program i – voila – retro se pretvara u luksuzni kapital. I dok se nekada kupovalo novo da bismo izgledali uspešno, danas kupujemo staro da bismo izgledali autentično. Ironija? Autentičnost je postala najskuplja roba.

RENESANSA ILI SAMO REPRIZA?

Renesansa Coach tašni može da se čita kao dokaz da moda napokon shvata vrednost funkcionalnosti i trajanja. Ili, ciničnije, kao još jedan spin u kojem nam se prodaje sopstvena prošlost upakovana kao budućnost.U eri gde se kupovina proglašava terapijom, a torbe „investicijom“, možda je jedini pravi luksuz — da ne kupite ništa. U svakom slučaju, jedna stvar je sigurna: ako Andy Sachs danas bira baRenesansa Coach tašni može da se čita kao dokaz da moda napokon shvata vrednost funkcionalnosti i trajanja. Ili, ciničnije, kao još jedan spin u kojem nam se prodaje sopstvena prošlost upakovana kao budućnost.U eri gde se kupovina proglašava terapijom, a torbe „investicijom“, možda je jedini pravi luksuz — da ne kupite ništa. U svakom slučaju, jedna stvar je sigurna: ako Andy Sachs danas bira bas ovaj brend, onda možda i mi treba da priznamo da luksuz više ne znači Prada na naslovnici, već Coach na ramenu. A ako vam se to čini kao demistifikacija mode – pa, možda je i vreme bilo.
ovaj brend, onda možda i mi treba da priznamo da luksuz više ne znači Prada na naslovnici, već Coach na ramenu. A ako vam se to čini kao demistifikacija mode – pa, možda je i vreme.
Fotografije: Instagram