STUDIO 53: Novi epicentar beogradske modne autentičnosti

autor Dubravka Kovačević
1 2 1

Na adresi Karađorđeva 53, u zgradi staroj više od jednog veka, smešten je Studio 53 – jedinstveni prostor u Beogradu. Nekadašnji magacin pšenice, danas je transformisan u prodajni atelje koji je uspeo da sačuva duh starog Beograda, a da istovremeno pruži novu, savremenu dimenziju. Zidovi od cigle, masivni stubovi, plafon od hrastovine i autentične oznake iz prošlih vremena čine osnovu enterijera, dok su osnivačice pažljivim potezima dale prostoru funkcionalnost i čist, modernistički pečat.
Upravo ta kombinacija istorijske patine i savremene estetike čini Studio 53 posebnim mestom na modnoj mapi Beograda – ne kao puki prodajni punkt, već kao iskustvo u kojem se nasleđe i sadašnjost prirodno prepliću.

studio
Ph. Marko Mladenović Cile

ENERGIJA SAVAMALE

Savamala je nekada bila epicentar života, trgovine i razmene, a osnivačice Studija 53 žele da kroz ovaj prostor pokrenu novi ciklus živosti. Njihov cilj nije samo prodaja, već vraćanje zajednici duha ovog dela starog Beograda, zanatskog i trgovačkog, koji je danas gotovo iščezao. Ovaj prostor je zamišljen kao otvoreno mesto – za razgovor, druženje, fotografisanje, pa čak i poslovne sastanke – čime se širi njegova funkcija daleko izvan komercijalne.

A002644 R1 34 35
Ph. Marko Mladenović Cile

PRVE REAKCIJE PUBLIKE

Od otvaranja u aprilu ove godine, beogradska publika je sa iznenađenjem i oduševljenjem reagovala na prostor. Najpre privlači pažnju izgled enterijera i njegova energija, zatim činjenica da su u ponudi samo dva brenda – Shinobi i Haiduk – što govori o jasno definisanoj filozofiji i doslednosti ideje. Poseban šarm daje portretni atelje Foto Cile, koji naglašava dozu lokalnog karaktera i intimnosti.

haidukxshinobi panel
Ph. Marko Mladenović Cile

SHINOBI – WAY OF LIVING

Shinobi je brend koji nadilazi modu i nudi filozofiju života. Njegova estetika počiva na ideji balansa: između urbanog i prirodnog, jednostavnosti i izražajnosti, udobnosti i stila. Kolekcije nisu tek odeća, već produžetak energije i stava, poziv da se živi sopstveni ritam i da se prihvati promena i avantura. Shinobi donosi slobodu pokreta i naglašava autentičnost, što ga jasno odvaja od konfekcijske uniformisanosti savremene brze mode.

200028780029
Ph. Aleksandra Martinović

HAIDUK – SNAGA VREDNOSTI

Haiduk gradi svoj identitet na spajanju dinamike i duboko usađenih životnih vrednosti. Njihova krilatica „Be kind. Be honest. Be honourable. Be Haiduk.“ postavlja jasne temelje – ovaj brend nije samo dizajn, već i poruka. Kroz pažljivo oblikovane forme i izbor materijala, Haiduk pruža slobodu pokreta, ali i slobodu izražavanja unutrašnjih uverenja. Svaki komad postaje simbol stava – biti hrabar, autentičan i dosledan sebi.

image2 1
Ph Aleksa Mitrović

POVEZNICA I RAZLIKE

Ono što Shinobi i Haiduk spaja jeste zajednička vera u iskrenost, autentičnost i trajne vrednosti. Razlikuju se u estetskom izrazu – Shinobi naginje balans i slobodu, dok Haiduk naglašava snagu i čvrste stavove – ali oba brenda reflektuju lične stilove kreatorki, koji su spontano evoluirali od studentskih dana na Primenjenoj akademiji, do danas. Razvoj prirodno prati lično sazrevanje dizajnera, pa su Haiduk i Shinobi neraskidivo vezani za njihove životne filozofije.

studio
Ph. Aleksandra Martinović

HARMONIJA PROSTORA I BRENDOVA

Studio 53 i brendovi koje okuplja nisu tek fizički spoj, već estetski i konceptualni dijalog. Arhitektura prostora – cigleni zidovi, hrastovi plafoni i masivni stubovi – reflektuje snagu i postojanost Haiduka, dok prostranost i prirodna patina enterijera daju slobodu i lakoću svojstvenu Shinobiju. Autentične oznake na zidovima podsećaju na prošlost, dok minimalistički potezi u uređenju unose savremenu jasnoću. Ta kombinacija omogućava da komadi oba brenda ne deluju kao izloženi proizvodi, već kao prirodni deo ambijenta. Studio 53 je tako postao produžetak njihove estetike – prostor u kojem odeća ne stoji izolovano na ofingeru, već živi zajedno sa arhitekturom, svetlom i atmosferom, potvrđujući da moda ovde nije samo stil, već i iskustvo koje prožima svaki detalj.

200026150007 copy 3
Ph. Aleksandra Martinović

PROCES STVARANJA

Kreativni proces oba brenda nikada nije linearan i mehaničan niz koraka, već organski proces koji stalno oscilira između inspiracije i prepreka. Ideja se često rodi iz svakodnevnog trenutka – pokreta, materijala, ili atmosfere prostora – a zatim prolazi kroz niz faza, od skice i izbora tkanina do pažljivo izvedene finalizacije. U tom procesu Studio 53 igra aktivnu ulogu: njegova monumentalnost i energija neprestano oblikuju kreativni tok, dajući dizajnerima osećaj da rade unutar prostora koji ih podstiče.

010008580028
Ph. Aleksandra Martinović

TRAJNE VREDNOSTI

 Publiku čine ljudi čiji se životni stil prirodno uklapa u senzibilitet Studija 53. To su oni koji žele da znaju šta kupuju i od koga, koji podržavaju lokalnu zajednicu i dele iste vrednosti. Za njih kupovina nije samo transakcija, već i način da budu deo priče i ideje koju grade sa brendom.

100004590018
Ph. Aleksandra Martinović

LOKALNA MODNA SCENA

Beogradska modna scena ubrzano raste, ali je često podložna pritiscima tržišta i prolaznih trendova. Osnivačice Studija 53 jasno poručuju da ne žele da budu deo tog sistema. Njihov odgovor je kreiranje sopstvenih standarda – kvaliteta, dugovečnosti i vrednosti. Studio 53 time postaje kontrapunkt brzoj modi, mesto koje afirmiše trajnost i nezavisnost od nametnutih tokova.

image0 copy
Ph. Aleksa Mitrović

PLANOVI I VIZIJA

Iako će Studio 53 ostati ekskluzivni prostor za Shinobi i Haiduk, vizija se ne zaustavlja na modi. Plan je otvaranje prostora ka različitim umetničkim i kreativnim disciplinama – saradnje sa umetnicima, misliocima i stvaraocima iz drugih oblasti. Na taj način Studio prerasta u platformu za razmenu ideja, inspiraciju i nova iskustva.

200015650023
Ph. Aleksandra Martinović

VIŠE OD KUPOVINE

Onaj ko poseti ovaj jedinstveni objekat u starom delu grada, može izaći sa kupljenim komadom ili dva. Ali ono što je suštinski važnije jeste da izađe sa osećajem pripadnosti, obogaćen energijom prostora i nadahnut da se ponovo vrati. Studio 53 je dokaz da moda može biti više od trenda i kupovine – jedinstveno iskustvo, filozofija i pokretač zajednice.

ph by marko mladenovic cile
Ph. Aleksandra Martinović