Streetwear gigant Supreme ponovo je promenio vlasnika, ovog puta za nižu cenu. Ovaj nekadašnji lider u svetu street fashion-a prodat je poznatom proizvođaču naočara, Luxottici. Iako Supreme više nije najpoželjniji streetwear brend, njegov osnivač James Jebbia iskoristio je priliku da ga proda dok je “gvožđe još uvek vruće”.
James Jebbia je 2020. godine prodao je Supreme VF Corpu za impozantnih 2,1 milijardu dolara, zadržavši deo kreativne kontrole. Supreme je tada bio na vrhuncu, s projektima poput saradnje s Louis Vuittonom koja ih je stavila u središte pažnje šire javnosti. Ova saradnja, koju je vodio Kim Jones, bila je ključna za brend, ali je takođe označila početak promene smera.
SMRT STREETWEAR SCENE
Streetwear scena se značajno promenila poslednjih godina. Virgil Abloh, koji je predvideo “smrt” streetweara, bio je jedan od ključnih figura u ovoj promeni. Danas imamo sofisticirani streetwear, s dizajnerima poput Jerryja Lorenza, Ronnieja Fiega za Kith i Niga u Kenzo-u, koji kombinuju tailoring s uličnim stilom. Ova nova estetika je mnogo rafiniranija u poređenju s nekadašnjim sirovim pristupom Supremea.
Supreme više nije lider u trendovima, a prodaja se smanjila. Pad od 17% u prvom kvartalu ove godine bio je ključni faktor za VF Corp da proda brend ispod cene, Luxottici za 1,5 milijardi dolara. Luxottica, koja proizvodi naočare za brendove poput Ray Ban, Oakley, Prada i Chanel, finalizovaće ovaj deal do kraja godine.
Uprkos širenju poslovanja i otvaranju novih prodavnica pod VF Corpom, Supreme nije ispunio finansijska očekivanja. Novi kreativni direktor Tremaine Emory napustio je brend nakon kratkog mandata zbog privatnih razloga. Sada, s Jebbiom u ulozi savetnika, budućnost Supremea je neizvesna.
SUPREME NIJE USPEO DA SE PRILAGODI?
Streetwear je evoluirao i publika se promenila. Povratak smart, casual, odevanja i kolekcije high-end brendova koje su promišljenije uticali su na smanjenje popularnosti tradicionalnog streetweara. Čak i reperi, nekadašnji pokretači streetwear kulture, sada preferiraju sofisticiraniji izgled, poput Bottega Veneta odela.
James Jebbia bio je pametan kada je prodao Supreme dok je brend bio na vrhuncu. S novcem koji je zaradio, može ponovo pokrenuti nešto novo ili jednostavno uživati u životu. Njegov doprinos streetwear kulturi ostaće upamćen, a Supremeova priča nastavlja se s novim vlasnikom i potencijalnim novim smerom koji takođe jedva čekamo da vidimo, ali i ispratimo.
Foto: Instagram