Zakoračite u novu Tom Ford eru, glamurozniju nego ikada
Kako Tom Ford estetiku vidi Haider Ackermann?

Nedelja mode u Parizu je ove sezone veoma uzbudljiva, jer brojne modne kuće imaju nove kreativne direktore koji treba da predstave svoje estetske vizije – a među njima je i Tom Ford. Željno se iščekivalo šta će Haider Ackermann prikazati u kolekciji, a prema prvim reakcijama, slavni kreator nije razočarao.
Pored njega, debi kolekciju za Dries Van Noten prikazao je Julian Klausner. Evo šta smo sve videli.
TOM FORD JESEN/ZIMA 2025: SNAŽAN DEBI ACKERMANNA
Ackermannova kolekcija bila je jasno distancirana od direktnih referenci na Fordovo prethodno delo, fokusirajući se umesto toga na osnovne kategorije odeće.
Tom Ford revija je počela snažnim akcentom na dnevnu odeću, uglavnom izvedenu u monohromatskoj paleti, uz strateške naglaske u vibrantnoj crvenoj boji. Koža se pojavila kao dominantan materijal, čineći temelj nekoliko dnevnih kombinacija.
Kolekcija je pogresirala prema večernjoj odeći, gde su Ackermannova stručnost u krojenju i njegov smisao za boje postali očigledni. Raznolika paleta tonova, poput acid žutih, ledeno plavih i nežno ljubičastih definisala je večernji segment. Posebno su se istakla odeal i koktel haljine sa resama, koje su prikazale sofisticiranu upotrebu boja.
Crna boja je ostala značajan element, učvrstivši već uspostavljenu reputaciju brenda Tom Ford kada su u pitanju elegantna odela. Kombinezoni sa dubokim dekolteom i večernje haljine sa satenskim detaljima i cvetnim ukrasima ponudili su savremenu interpretaciju formalne odeće.
Kolekcija je istraživala senzualnost kroz haljine sa izrezima i mrežaste teksture, postižući ravnotežu između seksepila i glamura – iako je Ackermann izrazio rezerve prema terminima „seksipil“ i „glamur“, njegov debi za Tom Ford je jasno komunicirao oba.
DRIES VAN NOTEN JESEN/ZIMA 2025: RASKOŠAN DEBI JULIANA KLAUSERA
I modna kuća Dries Van Noten je ušla u novu eru sa Julianom Klausnerom. Nakon Van Notenovog povlačenja krajem 2024. godine, industrija je bila nestrpljiva da vidi kako će Klausner, koji je proveo šest godina radeći za belgijskog majstora, nastaviti njegovu baštinu. Kolekcija je poštovala DNK brenda, a ujedno označila hrabru, teatralnu evoluciju.
Klausner je postavio svoj debi u velikim salama Opére Garnier, ambijentu koji je naglasio njegovu sklonost prema drami i spektaklu. To je odmah bila promena u tonu, koja je sugerisala opulentniji, pristup budućnosti brenda.

Kolekcija je pažljivo balansirala između poštovanja Van Notenove baštine i uvođenja novih ideja. Igra dezena i tekstura ostala je prisutna, ali siluete su postale skulpturalnije, a drapiranje sofisticiranije.
Krojenje je zauzelo centralno mesto, sa reverima koji su otkrivali oštre bele podstave, dok su ombre karirani materijali podsećali na Van Notenove grunge kolekcije iz ranih 2010-ih.

Bilo je trenutaka ekstravagancije, posebno u detaljima sa resama koji su ukrašavali bolero jaknu i haljinu bez rukava. Klausner je očigledno bio odlučan da ostavi utisak, a uspeo je da pokaže i poštovanje prema prošlosti brenda i poverenje u njegovu budućnost.
Kao i u Tom Ford slučaju, ovo je bio još jedan uzbudljivi debi na Nedelji mode u Parizu.
Fotografije: instagram driesvannoten