Pretraga

Da li ste spremni za veliki povratak Juicy Couture?

Da li ste spremni za veliki povratak Juicy Couture?

Tekst: Manda Javorina

Ja, iskreno, ne znam da li jesam.

Osećanja su mi u najmanju ruku pomešana. Kao neko ko je preživeo originalnu najezdu ovih plišanih skakavaca od kojih u jednom momentu niste mogli da se sakrijete i kao neko ko je u jednom momentu nosio varijacije na temu - doduše tamnih boja i bez kristala preko cenjene pozadine (ne brinite, ulogu #tbt horor heroja ide Playboy majici sa kristalima koju jesam nosila, u svojoj glavi ironično) - mogu da kažem da je u ovim trenerkama vrlo lako živeti pošto su preudobne i odlično stoje. Da li je to dovoljno? Ne znam. Meni nije. Možda bi trebalo da bude. Ako ćemo pošteno, konotacije koje sa sobom nose ne bi trebalo da me brinu, zar ne? Ako mi je već udobno i dobro mi stoje?

Ipak, ne mogu. Citiraću našeg Art direktora: Cringe. Hiljadu i milion puta: Cringe.

Da li ste spremni za veliki povratak Juicy Couture? (фото 1)
Da li ste spremni za veliki povratak Juicy Couture? (фото 2)
Da li ste spremni za veliki povratak Juicy Couture? (фото 3)

Jednostavno ne umem da se odvojim od onoga čega su ove trenerke u mojoj glavi simbol, a to su žene sa kojima ni tada, a još manje sada mogu da se identifikujem. Paris Hilton koju ne smatram nikakvim uzorom. Britney Spears koja je simbol tragedije. Lindsay Lohan... odlučite sami čega je simbol. I Kim K, nesuđene prve dame Amerike (čitaj: nesuđene u ovom krugu, više me ne čudi ništa). Tu je, istina i J.Lo da izvadi stvar ali ona mi je nekako više izuzetak koji potvrđuje pravilo.

Adidas se zvanično smatra ocem trenerki - bar u pop-kulturi - iako one realno postoje u Americi od tridesetih godina XX veka. Ipak, krajem šezdesetih, nemački brend je izbacio svoj kultni prvi model koji je od tog trenutka otpočeo svoj sopstveni život i urezao se u našu kolektivnu svest sa svih strana, od hip hop kulture i Run-D.M.C. pa sve do brit-popa i svega između, uvek kao vrhunac toga šta znači biti kul.

Juicy Couture je potpuno različit organizam, što bi se na engleskom reklo: druga vrsta životinje.

2001. godine koja se zvanično smatra godinom u kojoj je lansirana legendarna trenerka (iako brend postoji od 1996) Pamela Skaist-Levy i Gela Nash-Taylor su napravile revoluciju i to na više načina.

Da li ste spremni za veliki povratak Juicy Couture? (фото 4)
Da li ste spremni za veliki povratak Juicy Couture? (фото 5)

Za početak, dvehiljadite su bile dekada u kojoj su gossip magazini cvetali. Sve ovo je pre Instagrama, razume se (ako se neko još seća tog vremena). Sadržaj ovog tipa je konzumiran i generisan u ogromnim količinama, a poznati počeli da bivaju redovno slikani na ulicama, u prodavnicama i u svom hajde-da-poverujemo svakodnevnom životu. Pamela i Gela su blisko povezane za celebrity kulturom (Gela je udata za člana grupe Duran Duran, pamela za holivudskog producenta i ne, nisu pale sa Marsa) i odigrale su svesno ili nesvesno zamašnu ulogu u razvoju onoga što će nakon xy godina prerasti u tzv. influencer marketing. Naime, njih dve su slale trenerke svim poznatim mladim ženama sa kojima su imale veze, a ove su ih nosile (pošto zaista odlično stoje) i u roku od godinu-dve više nije bilo tabloida koji nije bio nafilovan fotografijama Juicy Couture trenerki. Bilo je to u neku ruku rađanje athleisure odeće.

Da li ste spremni za veliki povratak Juicy Couture? (фото 6)
Da li ste spremni za veliki povratak Juicy Couture? (фото 7)

Jennifer Lopez je među prvima na ovoj listi. 2001. godine joj je poslat roze set - gornji deo i šorts - koji joj se toliko dopao da ga je na iznenađenje svih obukla u svom spotu “I’m Real” sa Ja Rulom. Sama Jenny from the Block je ovo javno napisala na svom Instagramu pre dve godine u jednoj #tbt epizodi. Ubrzo zatim, devojke poput Lindsay Lohan počele su da nose uniformu sastavljenu od plišane trenerke, majice na široke bretele i neizbežnih apostolki. Kada je lansiran rijaliti “The Simple Life” Paris i Nicole nisu izlazile iz Juicy Couture kompleta i… zvezdani status trenerke je zacementiran. Slično se desilo i sa klanom Kardashian kada su započeli svoj program 2007. Kim K je čak nosila Juicy Couture trenerku kada je išla da se nađe sa Kanyeom za MTV VMA 2007 (uz neizostavnu Louis Vuiton logo torbu, razume se). Momenat je nedavno rekreirala za svoje Skims trenerke.

Da li ste spremni za veliki povratak Juicy Couture? (фото 8)
Da li ste spremni za veliki povratak Juicy Couture? (фото 9)

Juicy Couture, taj tegljivi pliš u bojama šećerne vune i gumenih bonbona, kristalima i kič logoom sa krunom i terijerom postao je simbol mladih, bogatih, koji žive svoj privilegovani (simple) život. Bez brige, bez muke.

Posle krize 2008, popularnost ove estetike je opala zajedno sa kupovnom moći dela sveta koji ju je veličao. Već 2010. godine, brend je prodat. Pamela Skaist-Levy i Gela Nash-Taylor danas imaju drugi brend nakon, čini mi se, bezuspešnih pokušaja da povrate Juicy Couture. Nastupio je period zatišja. A danas, nakon manje-više uspešnih akcija da se brend ponovo pozicionira, pandemija im ide na ruku. Trenerke su fashion statement, groznica nostalgije trese kao čini mi se nikada do sad, zvezde se trude da pokažu "prave sebe". Prilika je idealna.

Da li ste spremni za veliki povratak Juicy Couture? (фото 10)
Da li ste spremni za veliki povratak Juicy Couture? (фото 11)

Razumem nostalgiju.

Svet čezne za jednostavnijim vremenom, za sigurnošću, pogotovo sada kada se čini da se sve oko nas raspada na neočekivane načine. Generacija Z je opsednuta kasnim devedesetim i 2YK estetikom (da li zato što ih podseća na detinjstvo i tu iluziju sigurnosti). Nemam ništa protiv.

Kada sam videla da je Timothée Chalamet u bledoroze Juicy Couture duksu na novembarskoj naslovnoj magazina GQ, zastala sam i pomislila “Ok, tako može.” Ipak, estetika te fotke ni po čemu ne liči na originalnu Juicy Couture estetiku koju i dalje možete videti na njihovom zvaničnom Instagramu i naizgled neprekidnom nizu fotošopiranih dupeta sa nažvrljanim svetlucavim “Juicy”. Pardon my French.

Možda je to ista ironija sa kojom sam ja mislila da nosim svetlucavi Playboy znak preko grudi sa 18 godina na tegljivoj majici. Samo što, sada kad pogledam unazad, ne vidim tu ironiju nego mi je cringe i smešno. Ali to je sasvim u redu, zar ne?

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor