Ugg ili ugly: Kako su kontraverzne čizme ponovo osvojile street style?

autor BURO.
UGG600X600 2

Ugg čizme doživele su vaskrsnuće kada su fotografi uškljocali Bellu Hadid kako ih nosi u Njujorku prošle jeseni – veoma kratke, do zgloba, sa debelim đonom i belim čarapama koje vire iznad čizama.

Manje je pažnje privukla činjenica da je manekenka ovom prilikom pantalone zamenila belim boksericama. Čizme su ipak izazvale najveći šok faktor – nije valjda da se ponovo nose Uggs?

GettyImages 1425336519

Ovaj konkretan model je postao popularan preko noći, zatim se ubrzo i rasprodao dok je Google pretraga za Ugg brendom porasla za 152%.

Od nule do sto

Uggs su doživele vrhunac svoje popularnosti tokom ranih 2000ih zahvaljujući tadašnjim tabloidskim kraljicama kao što su Paris Hilton i Kate Moss, koje su ove naizgled neatraktivne čizme stilizovale uz Juicy Couture trenerke ili uske mini haljine.

Nisu se odmah smatrali fashion forward komadom, njihov neuobičajen oblik, materijal i boja su mnogima bili odbojni. Ali u vremenu kada su štikle bilo merilo ženstvenog stila, pojava Ugg čizama na street style sceni značilo je da se seksapil preusmerava na udobnost, ali i da jedno nikako ne isključuje drugo.

Od sporta do trenda

Ove čizme su zapravo nastale 1978. u Kaliforniji, kada je australijanski surfer Brian Smith nameračio da napravi obuću od ovčije kože, svog omiljenog materijala, kako bi mu se noge brže sušile posle surfovanja. Pre nego što su postale it komad, Uggs su bile omiljeni unisex adut kalifornijskim surferima.

Nakon što je Ugg otkupila korporacija Decker Brands 1995. godine, nastavili su put ka modnoj dominaciji. To što niko nije mogao da predvidi jeste da će posle svog inicijalnog naleta popularnosti Ugg čizme ponovo da se vrate u ciklus aktuelnih trendova.

Od trenda do stila

Njihova udobnost i sezonska pogodnost (utopljuju tokom zime, a hlade bosu nogu tokom leta) su Uggs pretvorile u modnu klasiku, par čizama koji se sada nose na kafu u kraju ali i uz odelo u izlasku. Dizajnerski tim koji danas stoji iza brenda ne beži od njihovog originalnog dizajna, za razliku od strategije koja se upotrebljava za Crocs papuče, nego prosto nadograđuju kvalitet koji već postoji.

Kolaboracije su ključan deo njihove strategije, pa su tako dizajneri kao što su Telfar Clemens i Shayne Oliver dodali svoj autorski pečat ovim čizmama. Saradnja sa skejt brendom Palace takođe znači da sada postoji i urbanije izdanje klasičnih crnih i bež Uggsica, sa printom munja u plavoj boji.

Njihov povratak na modnu scenu ukazuje na to da Ugg čizme sada prevazilaze trenutak trenda, i postaju komad koji će se kad tad pronaći u svakom ormaru.