
Povezano
Kada su Sasha i Zhenya, dve kreativke iz Moskve sa trenutnim prebivalištem u Beogradu, odlučile da naprave svoj brend nakita, znale su da to neće biti ni diskretno ni konvencionalno. Umesto cirkona, unele su simboliku, umesto elegancije – autentičnost.
SVOJ BREND: SVOJA PRAVILA
Sasha je art direktorka u oblasti oglašavanja i grafičkog dizajna, sa istančanim okom za estetiku, dok Zhenya važi za analitičarku oštrog uma, sa neodoljivom potrebom za kreativnim stvaranjem. Nakon godina u poslovima vođenim prema nalozima nadređenih, poželele su da same postavljaju pravila. Tako je nastao brend Osé – kao potreba da spoje lepotu, bunt i biznis, ali na svoj način.

Prvi komadi ovog brenda bila su dva priveska – Monsieur i Madame, odnosno penis i vagina. „Pomislile smo: zašto ne bismo napravile brend koji slavi oslobađanje, flert i autentičnost?“, kažu. I tako je počela njihova misija – da se svaki komad nakita nosi ne samo kao ukras, već kao stav.
STATEMENT SIMBOLI
Osé komadi su sirovi, smeli, često provokativni, ali nikad vulgarni. Ovi, pa da kažemo, autentični oblici postali su zaštitni znak brenda. Umesto klasičnih simbola ljubavi, poput srca i bisera, ovde dobijate direktne i duhovite poruke o telu, identitetu i slobodi izražavanja.

U njihovoj estetici jasno se vidi buntovni duh. Vizuelni identitet brenda je sirov, razigran i provokativan– što ne čudi, jer među uzorima navode Vivienne Westwood, Jean Paul Gaultiera, Martin Margielu i Dries Van Notena. Ipak, najveći uticaj, kako kažu, došao je od roditelja. Zhenyini roditelji su se protivili njenom ekscentričnom načinu odevanja, čak su joj branili da nosi ultraširoke reperske farmerke. S druge strane, Sashi su njeni sve dozvoljavali, ali ona naglašava da su tada bile devedesete i da se živelo skromno . Iz te kombinacije zabrana, dozvola i maštanja, nastao je duh Osé-a.

Proces izrade svakog komada je detaljan i temeljno razrađen. Ideje se beleže u hodu, skiciraju, raspravljaju i puštaju da „odleže“. Prave se prototipi od papira i gline, sve dok ne bude „to – to“. Tek onda dizajn ide u 3D modelovanje i proizvodnju.
NISU SVI TAKO (SEX) POZITIVNI..
Iako su naišle i na negativne komentare, Osé tim to ne uzima k srcu, već stoji pri stavu: „Reakcije nam zapravo pomažu da filtriramo ljude i okupimo zajednicu koja zaista razume našu priču.“

Ta zajednica raste polako, ali sigurno. Osim što njihove komade već nose modeli, stilisti i umetnici, sve više ljudi im se javlja u želji za saradnjom – od fotografa do dizajnera i videografa. Tako je, bez mnogo plana, nastala i mikro-kreativna scena u kojoj se ideje dele i zajedno realizuju.
ZA SVE KOJI SU SPREMNI DA IZNESU..
Na pitanje za koga je Osé namenjen, devojke kažu da ne žele da ih određuje pol, politika ili religija – Osé je za sve koji se usuđuju da budu drugačiji. Ili, kako one vole da kažu: „naš nakit jeste za svakoga, ali nije svako spreman da ga nosi.“

Pored samog nakita, Zhenya i Sasha planiraju da brend raste i u drugim pravcima – u vidu mini merch kolekcija, modnih dodataka za naočare i torbe, pa čak i događaja, pop-up prodajnih mesta, predavanja, okupljanja – sve što može da okuplja ljude koji dele isti duh: slobodu, humor, kreativnost i naravno- bunt.
Ukoliko želite da pogledate, probate ili kupite ovaj nakit, možete svratiti do Masterland suvenir shopa u Jovanovoj ulici.