Ode jedan, dođu dva. (I to je very demure, very mindful.)
Tako bismo najpribližnije mogli da opišemo dinamiku sa kojom se smenjuju modni, estetski, čak mikro-ideološki trendovi unutar internet zajednice pretežno mlađe populacije. Ako bismo vas sada pitali koja je bila najpopularnija kovanica na društvenim mrežama sa početka leta, verovatno da biste potrošili koji minut da se prisetite. Poslednje što se zadržalo u kratkoročnoj memoriji je brat girl summer, i niz polemika, modnih p(re)okreta koje je iniciralo objavljivanje novog albuma Charlie XCX. Poklik, pesma, instanca iz filma ili sličan (video) sadržaj kratke forme dovoljan je da se, najčešće prećutno, uspostave nova pravila „najpoželjnijeg“ životnog stila. Dva skrola prstom kasnije, na pomolu je već nešto drugo. I tako, u beskrajnom vrtlogu novih sadržaja, u nedogled.
Da li brat girl može postati very demure, very mindful?
„Bela majica, cigarete i razmazan ajlajner“ bio je odgovor Charlie XCX kada su je pitali šta su osnovne potrepštine za brat summer, koji nije čak ni bio njen produkt već rezultat drugih (konzumerističkih, distopijskih) potreba konzumenata (njene) muzike. Međutim, čim smo zašli u septembar i suton leta, žurka se završava, vraćamo se realnosti svakodnevnih obaveza. Iako cenimo napore Charlie XCX da opusti sve dominantnije puritanističke tendnecije i podstakne razuzdan provod na tehno žurkama, izgleda da su joj za ovu borbu potrebni saveznici. Nije prošlo ni tri meseca od objavljivanja albuma, a modna internet zajednica već se vratila urednim okvirima tihog luksuza.
Tihi luksuz (bio) je trend koji već sezonama unazad diktira ne samo stilske odabire plebsa, već i dizajnerske odluke mnogih brendova. The Row, Prada i Jil Sander samo su neke od etiketa koje su dobile na popularnosti zbog svojih krojeva – i odsustva logoa. Very demure, very mindful, spontan trend koji je proizašao iz sasvim bezazlene izjave jedne korisnice TikToka, proširio sa kao prijemčivija verzija svog prethodnika. Stoga, možda prvi put u skorijoj istoriji, dolazimo do uspostavljanja jedne dominantne škole mišljenja – one o minimalizmu, svedenosti, jednostavnosti i sofisticiranosti – čije se različite manifestacije, pod raznolikim terminima, ispoljavaju na pistama i ulicama.
Skroman, stidljiv, povučen – to su mogući prevodi reči demure sa engleskog. Kako se to ispoljava kroz odabir odevnih komada?
Very demure siluete i krojevi
Ravne linije, jednostavni krojevi, svedeni aksesoari – to su okosnice very demure, very mindful stila. Ekstravaganciju ostavljamo za neka druga, brat vremena. Fini materijali su mala tajna velikih majstora tihog luksuza. Slično tome, adekvatan odabir materijala od kojeg je sačinjen kaput, haljina ili bili koji drugi komad odeće biće presudan da postigne željeni efekat svedenosti i skromnosti. Kašmir i svila, organski materijali, to su ključni sastojci.
Very mindful paleta boja
Minimalizam uzvraća udarac rastućim tendencijama i ipak uspostavlja primat, posebno kada se na tapetu nađe pitanje palete boja. Nežne, nenametljive nijanse i neutralni tonovi, varijacije na spektru crne i bele dominiraju.
I za kraj, midi suknja.
Ako je brat girl bila naklonjenija tinejdžerskim, devojačkim oblicima, formama i siluetama, novi trend zahteva da postanemo very demure, very mindful žena.
Provod je gotov – barem do narednog TikTok videa.
Foto: Instagram, Spotlight Launchmetrics