Prada kupuje Versace, a sada znamo i za koju sumu

autor BURO.
prada

Prada će po svemu sudeći kupiti modnu kuću Versace za gotovo 1,5 milijardi evra, što predstavlja jednu od najvećih prekretnica u italijanskom luksuznom sektoru.

Prema izvorima bliskim pregovorima, očekuje se da Prada i Capri Holdings – matična kompanija brenda Versace – finaliziraju sporazum ovog meseca, pod uslovom da pregovori ostanu na pravom putu.

Ova akvizicija je ključni trenutak za italijanski luksuzni sektor, preokrenuvši dugogodišnji trend u kojem su domaće modne kuće prelazile u ruke stranih konglomerata. Time bi Prada postala jači konkurent LVMH i Keringu, stvarajući luksuznu silu sposobnu da se ravnopravno nosi s francuskim gigantima.

ZAŠTO PRADA KUPUJE VERSACE?

Investitori već reaguju. Deonice Prade porasle su za čak 4,1% u Hong Kongu, odražavajući povjerenje u njenu strategiju širenja.

Preuzimanjem brenda Versace spajaju se dve modne kuće s kontrastnim estetikama – Pradina prefinjena minimalnost i Versac smeli maksimalizam. No, umesto sukoba, analitičari veruju da bi se brendovi nadopunjavali, s minimalnim preklapanjem i proširenjem tržišnog dosega.

Strateški gledano, ovaj potez ima smisla za Pradu. Kompanija se istakla kao izuzetak u aktualnom usporavanju luksuznog tržišta, s rastom prodaje zahvaljujući snažnom povratku brenda Miu Miu. S druge strane, Versace se muči, s padom prihoda od 15% u trećem kvartalu i povećanjem operativnih gubitaka s 14 na 21 milion dolara.

prada
instagram versace

Za Capri, tajming je posebno važan. Kompanija, koja je takođe vlasnik Michaela Korsa, istražuje mogućnosti prodaje nakon propalog spajanja s Tapestry Inc. vrednog 8,5 milijardi dolara. Neuspeh tog dogovora doveo je do sniženja kreditnog rejtinga Caprija ispod investicijskog nivoa, što čini prodaju brenda Versace izglednijom.

S tržišnom vrednošću od 22,5 milijarde dolara, Prada je još uvek „slaba“ naspram 347,5 milijardi eura koliko vredi LVMH. Ali ovaj potez signalizira dugoročnu ambiciju: ojačati svoju poziciju i stvoriti luksuzno carstvo koje će izazvati najveće evropske igrače.

U vremenu kada globalni konglomerati već dugo dominiraju visokom modom, preuzimanje kuće Versace označava početak nove ere – one u kojoj italijanski brendovi ponovno preuzimaju vodeću ulogu na svetskoj sceni.

Fotografija: instagram versace