PROCES DRAGANE OGNJENOVIĆ: Dizajnerka i likovna umetnica predstavila publici višemedijsku instalaciju

autor Dubravka Kovačević
MPP 7581 DO Proces foto Monika Pavlovic 4
MPP 7384 DO Proces foto Monika Pavlovic
Photo: Monika Pavlović

U subotu uveče u Galeriji Fakulteta likovne umetnosti održana je izložba naše modne dizajnerke i likovne umetnice- Dragane Ognjenović. Imali smo prilike da vidimo performans i višemedijsku instalaciju koja nas uvodi u Draganin modno-artistički univerzum, upoznajući nas sa proizvodno umetničkim procesom.

DSC 4722 DO Proces foto Kristina Lukic
Photo: Kristina Lukić

Poetičke pretpostavke ovog umetničkog rada, u osvit četvrte industrijske revolucije, podstaknute su i inspirisane dostignućima, ali i apsurdima, gde su moda i umetnost premešteni u neki novi instant prostor. Svet industrije zabave, hiper-potrošačko društvo, teorija Matriksa, propaganda, iluzije bliskosti i masovnih komunikacija, digitalna tehnologija, 3D štampa i tehnologije proširene stvarnosti, menjaju odnos prema etabliranim temeljima etičkih i estetičkih postavki i granica umetnosti, nagoveštavajući promenu odnosa, kako prema umetnosti, dizajnu, muzici, tako i prema modi i proizvodima njihove simbioze.
Instalacija takođe, u metaforama, simulira tehnološki ambijent proizvodnje, u kome je posmatrač u prilici da vidi ekstrahovane procesne tačke nastajanja umetničkog dela, izmeštenog u javni izložbeni prostor.

MPP 7565DO Proces foto Monika Pavlovic
Photo: Monika Pavlović


Kroz prikaze artefakata, slika, odevnih predmeta na modelima, te uramljenih odevnih predmeta, konstrukcija (šnitova), još (ne)spojenih delova iz procesa nastajanja odevnog predmeta, krojnih slika, Dragana Ognjenović dekonstruiše neminovni, univerzalni proces nastajanja a time i konvergacije između mode, likovne, pozorišne, filmske, muzičke i ostalih grana umetnosti.

MPP 7562 DO Proces foto Monika Pavlovic
Photo: Monika Pavlović

Kombinovanjem različitih medija za stvaranje umetnosti, Dragana Ognjenović takođe, daje uvid u naše sposobnosti da prevaziđemo nametnute modele neautentičnosti i inercije, i da se u tom procesu povežemo sa originalnim i ekspresivnim u nama, onoga što jesmo, modnim simbolima koji su u službi vrednosnog prepoznavanja, i neophodne ljudske interakcije.