Grupa startapova iz oblasti lepote, uključujući brend šminke Millie Bobby Brown, Florence by Mills, uspešno je savladala težak zadatak preobraćivanja korisnika TikToka koji gledaju kratke video sadržaje u dugoročne kupce.
KLJUČNE INFORMACIJE
Ovi beauty brendovi shvatili su nešto što mnogi nisu: kako pretvoriti konzumente TikToka u kupce koji kupuju proizvode
Nove i etablirane igrače u beauty svetu muči pitanje kako da casual gledaoce TikToka pretvore u verne kupce putem reklama koje postavljaju na platformi. Mnogi od njih su imali više sreće u tome svojim neplaćenim sadržajem. Često to ne garantuje više od povećane vidljivosti.
Međutim, u izveštaju iz jula ove godine, platforma za upravljanje društvenim mrežama Dash Hudson je primetila da je pet brendova lepote, uključujući Tree Hut, brend za negu tela, Millie Bobby Brown liniju šminke Florence by Mills, Kylie Cosmetics i brendovi za negu kože Laneige i Tatcha, ostvarili rast prodaje od preko 100 procenata u odnosu na drugu polovinu 2022. godine. Ovi brendovi su uspeli da pretvore korisnike koji su gledali njihove video zapise na TikToku i Instagram Reels u kupce koji kupuju proizvode u njihovim online prodavnicama i kod njihovih trgovinskih partnera.
Brendovi lepote, koji verovatno najviše koriste TikTok, pretvorili su sadržaj na ovoj društvenoj mreži u eksplozivni rast prodaje tako što su kreirali video zapise koji su privukli veći broj pregleda, lajkova, komentara i prosečno vreme gledanja od svojih konkurenata u srodnim industrijama. Ove godine, isti ti brendovi su kratke video zapise, posebno na TikToku, učinili ključnim delom svojih marketinških strategija. Brendovi poput Tree Hut i Florence by Mills objavljuju sadržaj koji prikazuje članove njihovog tima kako bi bili pristupačniji potrošačima, prate viralne trendove u realnom vremenu kako bi promovisali svoja lansiranja proizvoda i jasno stavljaju doznanja da žele da gledaoci kupe sjaj za usne i maske za lice prikazane u njihovim video zapisima.
POGLED IZA KULISA
Beauty start ups koji su generisali najveće prihode od TikTok sadržaja često stavljaju svoje zaposlene u prvi plan u video zapisima kako bi stvorili veo autentičnosti i uspostavili poverenje kod GenZ publike koja je konzument ove platforme.
Neki od najuspešnijih video zapisa Florence by Mills prikazuju Millie Bobby Brown iza scene na komercijalnim snimanjima ili snimke određenih proizvoda dok se prave u fabrici. Iako ovaj brend obično objavljuje ovaj sadržaj na TikToku samo jednom ili dva puta mesečno, broj lajkova i komentara na ovim postovima nadmašuje druge sadržaje na platformi. Jedan video iz avgusta 2023. godine, gde Brown korsti sound pesme Doja Cat ,,Attention“, ima skoro 100.000 lajkova i preko 3.000 komentara. Prethodni post koji pokazuje člana tima kako otvara masku za lice ovog brenda ima skoro 14.000 lajkova i gotovo 400 komentara.
U 2023. godini, kompanija se potrudila da zabeleži više sadržaja iz kulisa nego prethodnih godina, angažujući jednog od svojih zaposlenih na društvenim mrežama, zajedno sa članom tima iz agencije za društvene medije The Edit, da prate svako snimanje i snime takve sadržaje. Ukupan broj lajkova i komentara Florence by Mills na TikToku povećan je za gotovo 40 procenata u odnosu na prethodnu godinu.
Ali brend ne mora da ima poznato lice da bi zadržao gledaoce. Brend za negu kože Tree Hut stavlja svoje zaposlene u prvi plan u većini svog sadržaja.
Ovaj brend, koji je vlasništvo Naterra, sarađuje sa više od 200 influensera koji dobijaju besplatne proizvode ili su direktno plaćeni za određeni broj postova i oni čine oko 30 procenata sadržaja koji kompanija deli na TikToku.
VLASNIŠTVO NAD TRENDVIMA
Brendovi lepote koji žele da prodaju proizvode putem svojih TikTok video zapisa često daju svoj pečat viralnim trendovima.
Florence by Mills pokušava da primeni sličnu fleksibilnost s obzirom na to da je vek trajanja trendova na TikToku postao kraći.
Kompanija ima internog zaposlenog koji je spreman da identifikuje relevantne proizvode i stvori sadržaj u roku od jednog ili dva dana nakon što se određeni hashtag proširi. U prethodnim godinama, pre nego što je dodelio ovakvu ulogu jednom od zaposlenih, brendu je bilo potrebno do nedelju dana da napravi i objavi video zasnovan na viralnom trendu.
KORELACIJA SADRŽAJA I POZIVA NA KUPOVINU
Brendovi takođe olakšavaju gledaocima da pređu na naredni korak nakon što pogledaju TikTok video: Da obave kupovinu.
U mnogim TikTok videima Florence by Mills, kompanija stavlja link ka svojoj online prodavnici ili specifičnoj stranici proizvoda u prvi red teksta ili kao prikačen komentar na postu. Brend takođe postavlja link ka početnoj stranici svoje veb prodavnice na sadržaju koji se odnosi na lifestyle, kao što su video zapisi iz kulisa i prikazuje linkove ka stranicama proizvoda za video zapise koji se fokusiraju na određeni proizvod.
Tree Hut ima još jednostavniji pristup povećanju prodaje putem svojih TikTok videa.
Tokom jeseni 2021. godine, brend je počeo da pravi video zapise o proizvodima koji su bili novi u prodavnici Target kako bi povećao prodaju brenda u prodavnicama ovog maloprodajnog lanca. Gotovo sva prodaja brenda, koja premašuje 10 miliona dolara godišnje, dolazi od njegovih maloprodajnih partnera, u koje spadaju i Ulta Beauty i Walmart. Tree Hut sada pravi video zapise u svim svojim maloprodajnim partnerima kako bi promovisao nove proizvode.
Ključ uspeha je u sadržajima kratkog formata koji pozivaju na akciju.