Elon Musk, koji je preuzeo Twitter pre godinu dana, učinio je da ova društvena mreža prođe kroz dramatičnu transformaciju bitnih funkcija koja je ostavila jak utisak na kulturu i funkcionalnost Twitter zajednice. Muskov dolazak u kompaniju okarakterisan je kao dobar podihvat i odluka. No, ovaj „dobar“ start brzo je prešao u ozbiljniju fazu kada je Musk već po preuzimanju kompanije otpustio izvršne direktore Twittera, uključujući CEO, CFO i druge ključne ličnosti. Ova značajna otpuštanja i restrukturiranje učinilo je da kompanija, ali i sama aplikacija izgube, možemo slobodno reći, moralni kompas.
Muskove odluke, poput postavljanja svog pravnog savetnika i drugih ljudi iz privatnog života na ključne pozicije kompanije, stvorile su atmosferu nesigurnosti i neprijatnosti među zaposlenima. Tu se ističe i novina Twitter Blue Mark, funkcije bazirane na pretplati koja je u društvu komentarisana kao odluka koja nije u skladu sa ranijim poslovanjem Twitter-a.
Ta odluka dovela je do velike pojave lažnih naloga, ali i nesigurnosti u tačnost informacija, sa obzirom na to da su mnogi odbili da plaćaju pretplatu za verifikovan nalog. Niz nepromišljenih koraka kulminirali padom vrednosti kompanije od čak 60% u prihodu od oglašavanja i masovnim prelaskom korisnika na alternativne platforme.
Interna dinamika kompanije Twitter je uništena
Interna dinamika i komunikacija značajno se promenila pod Muskovim upravljanjem. Najpre bi trebalo istaći mejl upućen zaposlenima od kojih se zahteva da budu, doslovno rečeno, „ekstremno hardcore“ u izgradnji novog Twittera 2.0. Nakon tog poteza, nastale su jasne podele u kompaniji između onih koji su odlučili da ostanu pod Muskovim vođstvom i onih koji su tražili izlaz iz kompanije.
Promene koje je uveo Musk, uključujući izmene u cenovnim planovima API-ja i donošenje odluka koje dolaze odozgo naniže, odstupale su od tradicionalnog pristupa platforme koje su pre Muska uključivale povratne informacije koje stižu direktno od samih korisnika. Svaka Muskova vizija naišla je na osudu zajednice. Sve je dodatno pogoršao i njegov nastup u javnosti koji se odražavao u interakcijama ispunjenim laskanjem bez pokrića i agresivnom promocijom proizvoda i novina za koje je znao da nema publiku.
Muskova netrpeljivost i tendencija ka brzim otpuštanjem izazivale su u javnosti zabrinutost u vezi sa budućim pravcem platforme. Vreme će pokazati da je zabrinutost bila opravdana.
Kako su se Muskove promene odvijale, Twitter je prošao kroz rebranding, spajajući se sa X Corp kompanijom čime jeaplikacija izgubila svoj entitet. Muskova samo-sabotaža, od kojih je najveća upravo naglo i ekstremno brisanje vrednosti brenda promenim imena i logoa platforme, ostavila je posmatrače zapanjenima. Musk je i zvanično ubio pticu. Da li mu je to od početka bio plan i zbog čega, ostaje nam da pratimo.
Masovno širenje dezinformacija
Twitter je nekada važio za platformu na kojoj se ljudi informišu i dobijaju tačne informacije koje dolaze direktno od zvaničnika i javnih ličnosti. Ipak, X se nije pokazao kao kredibilan ni u tom smislu. Obrade dezinformacija tokom globalnih događaja poput napada Hamasa na Izrael bile su ekstremno loše. Tačnije, skoro da ih nije ni bilo. Tim povodom napisani su članci u popularnim svetskim medijima koji su činili mešavinu osude i nostalgije za Twitterom pre Muskovog dolaska. Ujedno, odlazak ključnih ličnosti, uključujući šefa tima za poverenje i sigurnost koji je radio na rešavanju širenja dezinformacija na ovoj mreži, izazvao je polemike u društvu u vezi sa sposobnošću platforme da efikasno reši pitanja moderacije sadržaja u kriznim situacijama.
Nalaže se pitanje, da li Musk shvata uticaj širenja dezinformacija na zajednicu?
Svedoci smo jasnih problema koji proizlaze iz načina poslovanja kompanije X. No, za sada, jedno je sigurno. Jedinstveni šarm i osećaj zajednice koji su ranije definisali Twitter odavno su izgubljeni pod Muskovim vođstvom.
Foto: Pinterest