Pre nego što su njegove komade nosile Madonna i Beyonce, Roberto Cavalli je bio skroman umetnik. Odrastao je u Firenci gde je studirao tekstilnu štampu i zatim nastavio da eksperimentiše sa kožom i tehnikama šivenja. Malo ko zna ovu priču o poreklu njegove dizajnerske karijere, koja je vremenom prerasla u ekspresivan portfolio rada.
Cavalli je započeo modni brend po svojim imenom početkom burnih 70-ih, a njegova muza bila je fiktivna boemska džetseterka koja favorizuje raskošne životinjske printove. „Excess is success“, jednom je rekao, a za njega je spoj seksapilnih italijanskih silueta i američkog duha rokenrola bila dobitna kombinacija.
Njegova garderoba je bila simbol žurke koja će da potraje do ranih jutarnjih sati, uz obilje šampanjca naravno.
MOĆ POPULARNE KULTURE
On je imao doživotnu fascinaciju sa slavnim ličnostima i popularnom kulturom. Do Y2k ere, muzičari su gravitirali ka njegovim over the top komadima, bilo da je za nastup ili za crveni tepih. Jennifer Lopez, Britney Spears, Rihanna, Jessica Simpson, Mary J. Blige – on ih je sve oblačio i slao u život. U tom raskošnom periodu pre nego što se od slavnih očekivalo da budu „baš kao mi“, on je nudio čistu suprotnost od tihog luksuza. Slavio je žensko telo, ističući obline čak i kada je moda favorizovala mršavost.
Dizajner je takođe podstakao popularnost premijum džinsa. Pored njega, svaki par farmerki je doživeo preobražaj, dajući skromnom američkom odevnom predmetu florentinski preobražaj.
SIMBOL ITALIJANSKE MODE
Bio je voljeni oslonac italijanske modne industrije, donoseći svoju verziju la dolce vita na svetsku scenu. Njegov kolega Giorgio Armani je napisao: „Ne mogu da zamislim viziju mode koja je dalja od moje nego one koju je predstavljao Roberto Cavalli, a uvek sam imao ogromno poštovanje prema njemu“.
Modnu kuću koju je osnovao posle njegove smrti sada nadgleda dizajner Fausto Puglisi i ostaje vernа Cavallijevom samopouzdanom italijanskom pristupu modi (i životu).