Jacquemus otvorio radnju u Njujorku: Da li će mu to pomoći da ponovo bude relevantan?
Svi znamo gde smo se nalazili kada je Jacquemus prvi put predstavio Chiquito torbu. Ako se i ne sećamo tačnog trenutka, znamo da posle toga više ništa nije bilo isto. Narednim kolekcijama, Simone Porte je uspeo da etablira svoj brend kao jedan od najrelevantnijih. Samo delom je to bilo zahvaljujući inovativnom pristupu modnom dizajnu. Iako je neosporno da je kreirao prepoznatljiv vizuelni pečat na društvenim mrežama, nameće se pitanje – po koju cenu?
Jacquemus je konačno zakoračio na američko tržište otvaranjem svoje prve radnje u Njujorku, u četvrti SoHo. Radnja, nazvana The New York Boutique smeštena je u dvospratnom prostoru od 270 kvadratnih metara unutar zgrade iz 19. veka. Arhitektonska firma OMA, u kreativnoj saradnji sa Simonom, kreirala je enterijer koji kombinuje minimalističke i tople elemente, inspirisani – you guessed it – pariskim i provansnim uticajima.
Unutrašnjost radnje u duhu je estetike à la française koju Porte požrtvovano neguje, sa svetlim drvetom, belim štukaturama i podovima koji podsećaju na versajske. Živopisne zavese i pažljivo biran nameštaj dodatno osvežavaju prostor. Posebnu pažnju privlače komadi nameštaja i umetnička dela poznatih autora kao što su Frank Lloyd Wright, Joan Miró i Pierre Bonnard, pa radnja odiše vrlo ličnim pečatom osnivača brenda i kreativnog tvorca jednog od najdistinktivnijih vizuelnih identiteta na modnoj sceni.
Ali… da li je to dovoljno?
Iako je otvaranje radnje u Njujorku veliki korak za brend Jacquemus, postavlja se pitanje da li će ovaj potez pomoći brendu da povrati svoju relevantnost na tržištu koje se stalno menja. Iako se brend proslavio malim torbicama i minimalističkim dizajnom, moda kao industrija neprestano evoluira – i traži više. Činjenica da je butik smešten u samom srcu modnog sveta, tik ispred Chanela, može biti strateški potez koji naglašava ambiciju brenda da se pozicionira među najvećima.
Simone Porte Jacquemus je takođe nedavno najavio širenje brenda otvaranjem novih radnji u Londonu i Los Anđelesu, što sugeriše da je njegov cilj da proširi uticaj brenda i van granica Evrope. Međutim, samo otvaranje novih radnji nije dovoljno da održi pažnju modne publike. Potrebna je inovacija, svežina i ponuda koja će privući novu generaciju kupaca – i tu ne mislimo na inovativnost u kreiranju marketinških kampanja, jer mu toga izvesno ne manjka.
Kako bi proslavio otvaranje radnje u Njujorku, Jacquemus je lansirao limitiranu kolekciju pod nazivom Love in NYC. Novi dan, nova kolekcija posvećena lepotama ljubavi u Jacquemus portfoliju. Pored toga, organizovana je akcija sa foodtruck-om, u poslednje vreme čest deo postavke mnogih radnji.
Čini se da Simon Porte Jacquemus ostaje veran svom stilu, kombinujući umetnost, modu i emociju u jedinstvenu celinu. Do sada je uspevao da redefiniše šta znači „oblačiti se kao Francuskinja,“ ali – nadolaze novi izazovi.
Da li ćemo ponovo (svi) nositi Jacquemus?
Ostaje da se vidi da li će otvaranje radnje u Njujorku biti dovoljno da vrati Jacquemus u centar pažnje. Dok neki spekulišu o mogućoj saradnji sa velikim modnim kućama kao što je Chanel, drugi se pitaju da li će brend uspeti da očuva svoju jedinstvenost. Sa planovima za širenje i novim kolekcijama koje dolaze, jasno je da Simon Porte ima velike ambicije za budućnost.
Konačno pitanje glasi: da li će novi butik u Njujorku pomoći Jacquemusu da ponovo zasija u punom sjaju, ili će ostati samo još jedan u nizu brendova koji se bore za pažnju u prepunom modnom univerzumu?
Foto: Instagram (@jacquemus)