Hipigram je svet skriven iza kulisa Instagrama, mesto gde se energija prenosi kroz slike, muziku i citate koji govore o unutrašnjim borbama, ljubavi i lepoti svakodnevnog života. Ova stranica nije samo kolekcija sadržaja; to je tajno utočište za sve one koji tragaju za ljubavlju, razumevanjem, inspiracijom i istinom, pozivajući svakog posmatrača da zaviri dublje i otkrije vlastite emocije, tako stranicu koja je nastala 2016. godine i za kratko vreme okupila čitavu zajednicu fanova i poštovaoca, opisuje njen tvorac – u ekskluzivnom intervjuu za BURO, do kraja veran svojoj odluci da ostane anoniman i ne otkrije čak ni to da li iza profila stoji žena ili muškarac.
No, ako gorite od želje da ga ili da je vidite, kreator Hipigram stranice možda svoj lik otkrije na velikoj „Svi smo mi Hipigram“ žurki koja se održava 26. oktobra u Hangaru Luke Beograd, kojom se proslavlja 9 godina postojanja stranice, a koja je i povod da sa njom ili sa njim razgovaramo o počecima, trajanju i planovima za budućnost.
Čemu insistiranje na anonimnosti – svi žele da znaju ko stoji iza Hipigrama, jedne od najpopularnijih stranica na Instagramu?
Kroz anonimnost, Hipigram otvara prostor u kojem autentičnost prevladava, a kreativnost slobodno teče. Sadržaj kreiram tako da svako može sebe zamisliti kao tvorca Hipigrama, omogućavajući da se svako pronađe u onome što se objavljuje. Zato je i moto prve žurke „Svi smo mi Hipigram“ – jer smo svi zajedno deo iste priče. U svetu koji često favorizuje popularnost i površne vrednosti, želim da poručim ljudima: „Invisibility is superpower„. Ova fraza poziva na razmišljanje o snazi koju donosi anonimnost; ona omogućava slobodu izražavanja i istraživanja vlastitih osećanja bez pritiska da budemo konstantno viđeni ili ocenjeni. Da citiram i Banksy-ja:
Ako biste popularnost HIpigrama na Instagramu uporedili sa ostalim popularnim stranicama na ovoj mreži, a čiji se identitet zna, šta vam je anonimnost donela, a šta oduzela?
Neprijatno mi je da poredim Hipigram s drugim stranicama, zaista. Ne iz nadmenog stava da niko nije blizu onome što ja radim, već isključivo zbog toga što poređenje implicira na borbu i rivalstvo – osećanja koja ne negujem i koja ne želim da se povezuju sa stranicom.
„Ne možeš sa mnom da se takmičiš, ljubi te brat/sestra, ja hoću da i ti pobediš.“
Kada, kako i zašto se rodila ideja za brend Hipigram, šta vas je inspirisalo da pokrenete ovu Instagram stranicu?
Kada sam kreirao/la Hipigram, nisam imao/la nikakav plan, kao što ga nemam ni sada. Hipigram je nastao potpuno spontano u februaru 2016. godine, kao neka vrsta ličnog dnevnika gde sam čuvao/la svoje misli, osećanja i borbe sa kojima sam se tada suočavao/la, bez pritiska i potrebe da to delim sa ljudima koje poznajem. Anonimnost mi je pružila slobodu – prostor da izrazim ono što osećam, a da istovremeno ostanem nepoznat/a. Tako je Hipigram postao moj alter ego kroz koji se reflektuje
iskrenost, ranjivost i snaga. Čak i danas, većina ljudi iz mog okruženja ne zna da ja stojim iza Hipigrama, iako ga prate od samog početka.
Nije to bila inspiracija u klasičnom smislu, već lična potreba da pronađem svoj glas, da stvorim nešto što će me osloboditi i pomoći mi da nađem smisao u haosu emocija. Vremenom su ljudi prirodno počeli da se prepoznaju u onome što sam delio/la, svaka slika, svaki citat, svaki post postajali su most između mog unutrašnjeg sveta i njihovog. Verujem da je baš ta iskrenost ono što je privuklo ljude, one koji su gladni prave emocije, suštinske istine i koji možda traže iste odgovore kao i ja. Hipigram nikada nije bio zamišljen da bude brend u klasičnom smislu, već kao mesto gde se svi mi možemo prepoznati, gde je ranjivost zapravo snaga, a anonimnost moć da budeš istinski ti.
Kome se sve obraća Hipigram?
Hipigram se pre svega obraća meni samom/samoj, a samim tim i svima drugima. Svako doživljava sadržaj na svoj način jer, kako kažu, „people can only meet you as deeply as they’ve met themselves.“ Najverniji pratioci su oni koji su željni prave, sirove ljubavi, spremni da idu do kraja da je pronađu i zadrže. Oni u komentarima i „šerovima“ ostavljaju skrivene poruke svojim prijateljima i ljubavima, često koristeći slike i reči kao način za izražavanje onoga što ne mogu reći direktno. U svetu koji često slavi površnost, Hipigram je postao suprotnost tome – intimna oaza u kojoj se manifestuje ono neizrečeno, mesto gde univerzalne emocije pronalaze svoj izraz kroz slike i reči.
Po kom kriterijumu birate sadržaj za svoju stranicu – kako znate da će nešto „proći“ baš dobro?
Sadržaj kreiram isključivo vođen/a sopstvenim senzibilitetom u datom trenutku, nikada s ciljem da se dopadne drugima.
Najvoljeniji post ikada?
Prvi post:
A kako se rodila ideja za Hipigram žurku i njen koncept?
Ideja za žurku zapravo nije proizašla isključivo iz mog razmišljanja, već je rezultat prepoznate potrebe zajednice. U poslednje vreme, masovno sam dobijao/la poruke od ljudi da im je pri upoznavanju ključno pitanje: „Da li pratiš Hipigram?“ Ova pojava me je navela na razmišljanje o tome kako je ova stranica prerasla okvire Instagrama pa sam poželeo/la da poklonim Hipi komuni priliku da se okupimo, konačno upoznamo i proslavimo sve ono što nas povezuje i spaja gotovo 9 godina. Žurka je savršeno rešenje za to!
Kako birate muziku i umetnike koji će biti deo vaših događaja? Da li imate neke specifične kriterijume?
Muziku i umetnike biram prvenstveno prema ličnom ukusu i trenutnoj energiji koju želim da prenesem kroz događaj. Nema strogih kriterijuma osim autentičnosti i strasti koju umetnici donose na scenu. Važno mi je da svaki izvođač doprinosi atmosferi koja slavi zajedništvo, kreativnost i slobodu, jer je to suština ove Hipigram žurke.
Koji su vaši dugoročni planovi za Hipigram stranicu, a koji za Hipigram žurku?
Gde se sve može sresti Hipigram, sem na Instagramu, i na žurki?
Veliki sam lokal patriota. Svoj grad, kao i kraj u kojem sam odrastao/la i gde i dalje živim, doživljavam kao suštinski deo svog identiteta. Beograd me je oblikovao i najviše volim da provodim vreme u delovima grada koji su bili svedoci mog odrastanja. U poslednjih nekoliko godina, međutim, većinu vremena provodim van grada, jer dok većina ljudi juri da bude viđena, ja se trudim da nestanem.
Fotografije: Instagram @hipigram