Povezano
Preporučeno
Balencaga City torba je simbol pop kulture i jedan od najprepoznatljivijih komada ove modne kuće. Modni kritičari tvrde da je ova tašna najveće iznenađenja fashion industrije, verovatno iz razloga što je njen uspeh bio neizvestan od samog početka.
S obzirom na to da Y2K moda i dalje u trendu, nije iznenađenje da je jedna od najpopularnijih dizajnerskih torbi iz te epohe ponovo u centru pažnje.
HOW IT STARTED..
Balenciaga City torba prvi put je predstavljena 2001. godine, tokom mandata Nicolas Ghesquière kao kreativnog direktora. Prvobitno poznata kao Motorcycle City Bag, dizajn torbe bio je revolucionaran u svetu gde su strukturisane i prepoznatljive torbe, poput Louis Vuitton Speedy i Fendi Baguette, dominirale tržištem. Ghesquière je osmislio torbu s mekom, ležernom siluetom, bez logotipa, sa dodatkom prepoznatljivih nitni i resica. Međutim, rukovodstvo Balenciage je bilo skeptično prema ovom dizajnu, smatrajući da neće biti dovoljno privlačan za širu publiku.
..ONDA JE NASTUPILA ONA..
Proizvedeno je samo 25 primeraka, ali jedan je dospeo u ruke kraljice stila- Kate Moss, što je potpuno promenilo sudbinu torbe. Kate je postala verna obožavateljka ovog modela, a torbu je nosila svuda, od crvenih tepiha do opuštenih šetnji, učinivši je simbolom opuštenog, ali luksuznog stila. Njen pečat odobrenja pretvorio je torbu u instant hit, a za njom su ubrzo posegle i druge modne ikone poput Olsen bliznakinja, Nicky i Paris HIlton i Nicole Richie.
SIMBOL POP KULTURE
Ironično, ono što je inicijalno smatrano kao slabost – odsustvo logotipa, ležeran dizajn i nestrukturisana forma – postalo je najveća snaga torbe. Tokom dvehiljaditih, gotovo da nije bilo It devojke koja nije imala Balenciaga City torbu. Paparaco fotografije sa Starbucks kafom u ruci ili snimci sa festivala od Glastonburyja do Coachelle dodatno su učvrstili njen status kao simbola pop kulture.
DOBA STAGNACIJE
Nakon početnog uspeha, popularnost torbe se smanjila krajem 2010-ih, kada su strukturalne torbe i minimalistički dizajn postali popularni. Međutim, sa povratkom Y2K mode u poslednjih nekoliko godina, City torba je ponovo oživela.
U novom talasu, pretrage za originalnom Balenciaga City torbom su porasle, a vintage modeli sa nitnama sada su izuzetno traženi. Na sajtu za prodaju dizajnerske odeće Vestiaire Collective, ovaj stil je među 10 najtraženijih torbi godine, dok je eBay prepun dobro očuvanih City torbi u raznim bojama.
NOVA ERA: VIRALNI POVRATAK
Ove godine, Balenciaga je lansirala kampanju koja slavi povratak City torbe, a Kate Moss je ponovo, tim povodom, u centru pažnje. Uz nju su i ostale najpoželjnije modne influenserke današnjice, što se može smatrati izvesnim ozvaničavanjem renesanse ovog modela.
Viralna kampanja je dodatno pojačala interesovanje, učinivši torbu modernim simbolom nostalgije za dvehiljaditim.
Ova kultna torba nije samo modni dodatak; ona je simbol evolucije stila i estetike, od ležernog luksuza do modernog klasika. Njena priča je primer kako inovacija i rizik mogu rezultirati kultnim uspehom koji traje decenijama.
Foto Instagram