Kafa, najbolji način da započnemo dan ili napravimo predah u užurbanom rasporedu, zahvaljujući TikTok trendovima i rastuće „kulture malih zadovoljstava“ – little sweet treat, kulture koja podrazumeva da ćemo u nekom trenutku dana potrošiti novac na nešto slatko, malo, nešto što će nas oraspoložiti, a što može biti kafica, kroasan, kesica kikirikija… postaje modni dodatak i deo lifestyle estetike. Kako je uopšte došlo do toga da latte u savršeno dizajniranoj čaši postane jednako važan kao torbica ili par sunčanih naočara?
KAFA KAO SLATKO FASHION ZADOVOLJSTVO
Mala zadovoljstva i uticaj društvenih mreža
Pandemija je značajno promenila način na koji percipiramo svakodnevne aktivnosti. Odlazak na kafu iz prostog užitka postao je jedinstveni trenutak luksuza u vremenu kada su veće potrošačke navike bile ograničene. Little Sweet Treat kultura postala je viralna na TikToku, gde korisnici dokumentuju svoje rituale odlaska u omiljene kafiće i kupovine dizajnerski osmišljenih napitaka. Taj čin nije samo konzumacija – to je trenutak estetskog uživanja, deo dnevne rutine koji, vizuelno i emocionalno, može govoriti nešto o nečijem stilu.
Ambalaža je ključ ili „sve za sliku“
Brendovi su brzo shvatili potencijal kafe. Maison Kitsuné je, na primer, spojio modu i kafu otvaranjem svojih Cafe Kitsuné lokacija, gde estetika ambijenta i brendirane šolje igraju ključnu ulogu. Sličan potez napravio je Carhartt WIP sa Carhartt Coffee projektima, dok Aimé Leon Dore integriše kafić kao deo svog flagship butika. Ove destinacije postaju više od mesta za uživanje u kafi – to su prostori za stvaranje lifestyle sadržaja koji savršeno funkcioniše na Instagramu i TikToku.
U to se lako uklapila američka kompanija Blank Street, koja je pokrenula svoj lanac kafića u Njujorku 2020. godine. Danas, s preko 50 lokacija, prepoznatljiv zeleni dizajn i napitci kao što su blueberry matcha latte postali su savršen dodatak modnim kombinacijama.
Kafa kao deo luksuzne strategije
Velike modne kuće, Gucci, Prada, Saint Laurent (tu su i Jacquemus, Alaïa, Ralph Laurent…i mnoge druge), uvele su kafiće u svoje prodajne prostore, koristeći ih kao produžetak brenda. Ovi prostori posetiocima nude priliku da iskuse luksuz i brend bez nužnosti kupovine skupocenih proizvoda. Cena šoljice kafe na ovim mestima često je viša od proseka, ali jee nešto što većina sebi može da priušti, a spada u „pristupačni luksuz“ sektor i svakako omogućava osećaj pripadnosti brendu.
Budućnost: Kafa kao način života
Poznate ličnosti su takođe odigrale svoju ulogu u popularizaciji kafe na društvenim mrežama i ne, to nije samo Sabrina Karpenter i njen hit Espresso, koji je ovog leta dominirao playlistama, više mislimo na Emmu Chamberlain i njen brend Chamberlain Coffee koji se savršeno uklopio u potražnju za kafom, popularizaciju kafe na društvenim mrežama i ekonomsku politiku koju trenutno živimo – u vrlo neizvesnim ekonomskim okolnostima današnjice, potreba za pristupačnim iskustvima raste, a kafa postaje simbol pristupačnog luksuza i momenat hedonizma u svakodnevici.
Fotografije: Instagram