#POTPUNOJA: Kako čuvamo autentičnost u surovom svetu društvenih mreža

autor BURO.
AUTENTIČNOST

Nikada nismo bili bliži jedni drugima, a nikada se nismo osećali udaljenijim i usamljenijim – u tako paradoksalnom svetu, čini se da je autentičnost veoma retka i da ju je teško sačuvati. Oni koji se usude da budu potpuno svoji i da postave granice, neretko doživljavaju otpor, uprkos tome što je u današnjem vremenu isticanje postalo imperativ. 

Šta uopšte znači živeti autentično i zašto je to postalo toliko teško u eri društvenih mreža?

autenticnost

AUTENTIČNOST KAO ČIN HRABROSTI

Digitalni svet, ali i naša realnost, nameću nam kako treba da se ponašamo, čemu treba da težimo, kako treba da izgledamo, šta treba da budu naša interesovanja… 

U stalnoj potrazi za savršenstvom i balansom između spoljnih i unutrašnjih očekivanja, lako je izgubiti sebe – jednostavno, može nestati ona nit koju smo pratili, snovi koje smo želeli da ostvarimo, kao i naše iskonske želje koje smo negde “zakopali”. A sve to može imati duboki i razarajući uticaj i na naš unutrašnji svet, ali i na naš način života.

Većina nas bi želela da se oseti potpunim i autentičnim – jednostavno, da se osećamo dobro u sopstvenoj koži. Da budemo u ono što jesmo. Da prihvatimo naše snage i slabosti. Da živimo načinom života koji odražava naše unutrašnje vrednosti, uverenja, ličnost i strasti.

Ali, kako to postići – i kako to sačuvati? Da bismo bili potpuno svoji, ono što nam najviše treba jeste – hrabrost. Moramo imati snage da se pogledamo u ogledalo i zapitamo se: Ko sam ja? Šta su moje vrednosti i granice – i da li ih živim? Šta treba da promenim? 

1 fotke za TV 1920x1080px

Put ka samospoznaji je dug i težak, ali postoje koraci koji nam u tome pomažu.

KAKO SAČUVATI I RAZVATI AUTENTIČNOST?

Roditelji, nastavnici, vršnjaci, društvo i društvene mreže su nas oblikovali da se „uklopimo“. Kao rezultat toga, razvili smo uverenja, misli, emocije i ponašanja koja čine da se ponašamo na način na koji smo naučeni – a ne na način na koji se osećamo kao svoje “potpuno ja”. Ali, postoje načini da se vratimo sebi.

Postati autentičan znači posmatrati sebe objektivno i biti otvoren za nove informacije o sebi.  Svaki dan treba da odvojimo vreme bez telefona i računa, u kojem ćemo jednostavno posmatrati svoje misli, osećanja i ponašanja. Koje osobine nas najbolje opisuju? Šta volimo, a šta ne volimo?

2 fotke za TV 1920x1080px

Da bismo otkrili naše “potpuno ja” moramo da upoznamo naše vrednosti — jer upravo one pokreću naše postupke. Da li cenimo nezavisnost? Lojalnost? Porodicu? Iskrenost?

U užurbanom svetu, mi sve vreme donosimo odluke. Nažalost, mnoge od odluka se donose na brzinu. Zato je važno da usperimo i uverimo se da svaka naša odluka odražava naše “potpuno ja”. 

Kako je autentičnost neuhvatljiva, a presudna za naše mentalno zdravlje, važno je da što više pričamo na tu temu – baš zbog toga, kompanija dm drogerie markt  je pokrenula važnu kampanju upravo sa ciljem da okupi ljude oko ideje da u jedinstvenosti leži naša snaga i podseća nas da sam izbor da budemo svoji predstavlja čin hrabrosti.

6 fotke za TV 1920x1080px

#POTPUNOJA: Kampanja kompanije dm koja slavi autentičnost

U svetu gde se savršenstvo postavlja kao standard, kompanija dm drogerie markt je odlučila da stane na stranu autentičnosti. Kampanja pod sloganom #potpunoja predstavljena je na svečanom događaju u Beogradu, na kome su otvorene diskusije od ključne važnosti u modernom vremenu.

0164

Kampanja ima za cilj da osnaži pojedince da slave svoju jedinstvenost, promovišući autentičnost, raznolikost i slobodu izražavanja. Inspirativnim sadržajem i aktivnostima, kampanja podseća da je svako od nas najlepši kada je svoj.

Poruka #potpunoja poziva na hrabrost da prihvatimo sebe onakvima kakvi jesmo, oslobađajući se pritisaka i očekivanja društva, i time gradimo zajednicu u kojoj su različitosti bogatstvo, a autentičnost najveća vrednost.

0180
0152

Jedan od centralnih trenutaka večeri bio je panel na temu autentičnosti i prihvatanja sebe. Psihijatri, influenseri i gosti razgovarali su o tome kako moderno okruženje i društvene mreže oblikuju percepciju sopstvene vrednosti i utiču na mentalno zdravlje, posebno mladih koji su pod najvećim pritiskom digitalne kulture. 

Istaknuto je da stalna izloženost idealizovanim sadržajima može narušiti samopouzdanje, ali da sa druge strane društvene mreže mogu postati alat za promovisanje pozitivnih vrednosti poput različitosti i inkluzije. Prisutni su aktivno doprinosili diskusiji deleći lična iskustva, a atmosfera dijaloga pokazala je zainteresovanost za ovu temu i pokazala da su ljudi željni prostora za ovakav razgovor.

0247 1
0217 1

„Kao kompanija, želeli smo da ovo ne bude samo kampanja već pokret usmeren na društvo u kojem su autentičnost, različitost i mentalno zdravlje temelj zajedništva,“ zaključila je Svetlana Jovanović Mitić, naglasivši da dm želi da bude pokretač pozitivnih promena koje menjaju živote na bolje.

image0

Kampanja #potpunoja ostavlja snažnu poruku: biti svoj u svetu punom očekivanja nije slabost, već najveća snaga.