Kako prekinuti lanac tračeva na poslu i sačuvati reputaciju

Saveti za izbegavanje poslovnih skandala

autor BURO.
1475

Svi smo to već doživeli besmislene priče koje kruže hodnicima, u kancelarijama, čak i u liftovima, ah taj posao i njegovo okruženje. Tračevi na radnom mestu nisu samo svakodnevna pojava; oni su i ozbiljan izazov za vašu profesionalnu reputaciju. Kako se, dakle, izboriti sa njima i očuvati integritet?

Jedan od najvažnijih koraka u suzbijanju tračeva jeste da se postavite kao osoba koja ne učestvuje u takvim razgovorima. Kada se nađete u situaciji gde je neko u vašoj blizini sklon širenju glasina, važno je da jasno pokažete da vas takve teme ne interesuju. Možete to uraditi i na suptilan način jednostavnim napuštanjem razgovora ili promenom teme.

Ponekad, samo vaša sposobnost da ostanete imuni na tračeve, deluje kao signal drugima da niste osoba sa kojom treba gubiti vreme na neproverene informacije. Međutim, ovaj pristup nadasve nije uvek efikasan do kraja. Zbog toga, donosimo još predloga i načina kako možete da se izborite „za sebe“.

c76ad0fb62943d490b52609c83b57660

NEMOJTE REAGOVATI IMPULSIVNO

U trenutku kada čujete trač o sebi ili kolegi, reakcija je često emotivna. To je normalno. Međutim, reagovanje impulsivno, bilo da se braniš ili pokušavaš da se opravdaš, može vas samo dodatno uvuci u vrtlog glasina. Rešenje? Ostanite mirni. A

ko saznate za trač o sebi, sačekajte. Razmislite o situaciji i odlučite kako ćete reagovati kada je vreme za to. Razumite da je najvažniji korak da sačuvate svoj profesionalizam, bez obzira na to koliko vas priče ljute ili povređuju.

ZADRŽITE PRIVATNOST ALI I POSAO

Biti otvoren i transparentan u komunikaciji je svakako vrednost, ali važno je znati kada i gde treba postaviti granicu. Ne morate otkrivati previše detalja o svom privatnom životu, o svojim planovima ili mišljenjima koja mogu biti pogrešno shvaćena. Što manje ljudi zna o vašim ličnim stvarima, to je manja šansa da postanete predmet tračeva. Zadržite dostojanstvo, i ljudi će se truditi da vas ne stavljaju u neprijatne situacije.

DIREKTNA KOMUNIKACIJA

Kada dođe trenutak da morate odgovoriti na trač, učinite to direktno, bez oklijevanja. Ako je nešto netačno, ispravite to odmah, ali u profesionalnom tonu. Širenje istine je često najbolja odbrana protiv tračeva, ljudi se najviše plaše onoga što ne znaju. Otvoreno, ali nenametljivo objašnjenje, može sprečiti dalji razvoj glasina.

POSAO

RAZVIJAJTE ODNOSE SA KOLEGAMA

U svakoj organizaciji postoje ljudi koji pokušavaju da manipulišu informacijama i koriste ih u svoju korist. Međutim, oni neće imati podršku ako se svi oko njih oslanjaju na vas kao na osobu koja je pouzdana i transparentna. Povedite se načelom: izgradite odnose sa kolegama na osnovu poštovanja i poverenja, i tračevi će imati manje prostora.

Ako ste poznati po tome što izbegavate ogovaranje i ne učestvujete u negativnim razgovorima, bićete vi ti koji ćete imati poslednju reč kada se neki trač širi.

PRONAĐITE SAVEZNIKE

Ako se tračevi već prošire, ne morate se boriti sami. Potražite kolege iposao koji vas podržavaju, osobe koje su poznate po tome što se ponašaju sa integritetom i profesionalizmom. Saveznici u timu mogu vam pomoći da obezbedite da informacije ostanu verodostojne i da štitite svoju reputaciju. Ove osobe mogu takođe biti korisni izvori podrške kada se suočite sa opasnim glasinama.

ZAUZMITE SE ZA SEBE KADA JE POTREBNO

Neki tračevi, ako se ne rešavaju brzo i efikasno, mogu ozbiljno naškoditi vašem profesionalnom imidžu i ugroziti posao. Ako se situacija pogorša i tračevi postanu previše štetni, možda ćete morati da preduzmete korake poput razgovora sa nadređenima koji vode posao, HR-om ili čak pravnim savetnikom. Pravovremeno prepoznavanje ozbiljnosti situacije može vam pomoći da izbegnete dugoročne posledice.

81af17b2a0fa6d169d42ee2f914d0f04


Vaše svakodnevno ponašanje na radnom mestu može biti najvažnija preventivna taktika protiv tračeva.

Budite dosledni u svom ponašanju, održavajte visok profesionalizam i ostanite uzor svojim kolegama. Tračevi se često šire jer postoje sumnje u ponašanja drugih. Ako vi budete ostali utemeljeni, bez skandala i nesuglasica, ljudi će biti manje skloni da targetiraju vas i vaš posao.

Reputacija u poslu najdragoceniji kapital koji imate. Držite je čistom, komunicirajte sa poštovanjem, i obavezujte se da ne učestvujete u širenju glasina. Iako nije moguće potpuno eliminisati tračeve, možete preduzeti konkretne korake da ih minimizujete i sačuvate svoju profesionalnu sliku. Ostanite dosledni i profesionalni, a vaša reputacija će ostati netaknuta kao i posao.

Foto: Pinterest