Priča iza najeksplozivnije pesme u istoriji rok muzike

Malo je rok hitova koji su imali takav život nakon objavljivanja, kao što je imala pesma Killing In The Name benda Rage Against The Machine.
Killing In The Name je pesma napisana u ključnom trenutku savremene američke istorije. Prebijanje crnog vozača Rodneyja Kinga od strane četiri policajca iz LAPD-a u martu 1991. godine, zabeleženo na CCTV snimku, razbesnelo je naciju nakon što je taj snimak neprekidno emitovan na svim vestima.
To je bio događaj koji je direktno uticao na bend Rage Against The Machine, radikalnu grupu rap-metal muzičara koji su se beskompromisno borili protiv društvenih i političkih nepravdi.
Osnovani su te godine u Kaliforniji. Pevač Zack de la Rocha je sin čikanskog političkog umetnika i unuk meksičkog revolucionara, a gitarista Tom Morello je potomak afričkih pobunjenika.
Pesma koja će zauvek biti relevantna
Pesma, prvi singl grupe Rage Against The Machine, bila je moćna na više nivoa. Donela je energični spoj panka, hardkora i hip-hopa, s jasnom porukom usmerenom na ono što je bend video kao endemski rasizam u američkim bezbednosnim službama, piše Louder Sound.
Ponavljajuća mantra kojom pesma počinje, some of those that work forces are the same that burn crosses, direktno aludira na Ku Klux Klan.
„Bio sam u Los Anđelesu kada se cela priča sa Rodnijem Kingom dogodila. To je bio veliki događaj za grad. Zack i ja smo dugo razgovarali o moći govora i o tome da šta god je imao da kaže, morao je to i da kaže. Malcolm X je bio veliki uticaj u Zackovom životu, i ovo nije bio trenutak za povlačenje“, objašnjava Garth Richardson, producent pesme i istoimnog albuma iz 1992.
Motiv eksplozivne gitare u pesmi, koji je odražavao nemilosrdnu snagu njene poruke, bio je prilično slučajan.
„Zapravo sam bio usred časa gitare, dok sam svirao bas i objašnjavao sam učeniku drop-D štimovanje kada mi je to palo na pamet. Rekao sam mu: ‘Samo trenutak’, i brzo sam to zapisao. Onda smo te večeri na probi to razradili. Bila je to jedna od pesama iz našeg drugog talasa pisanja“, otkrio je Tom Morello.
Killing In The Name je posebno poznata po svom završnom stihu, u kojem De la Rocha, dostigavši gotovo ratoborni vrhunac, viče: Fuck you! I won’t do what you tell me! čak 16 puta, a potom dodaje: Motherfucker! Uggh!
To je izvanredan klimaks, još snažniji jer je Richardson pripremio studio sa koncertnim ozvučenjem i snimao bend kao da je uživo.
„Ostao sam zapanjen. Pesma je bila himna i potpuno me je oduševila. Svi smo znali da će ovo biti veliko. Znao sam da će Tomov zvuk promeniti način na koji se gitare doživljavaju“, rekao je producent.
Pesma je dobila još veću snagu kada je objavljena na albumu u novembru 1992. Rodneyjevi policijski napadači nekako su bili oslobođeni krivice od strane porote u aprilu te godine, neverovatan presedan koji je odmah izazvao nerede u Los Anđelesu.
Killing In The Name, što i nije iznenađujuće, dobila je zabranu emitovanja na većini američkih radio stanica. Nedicenzurana verzija spota takođe je bila cenzurisana na MTV-u.
Zato je Evropi pripala uloga da „nosi štafetu“, gde je pesma uživala znatnu rotaciju (mada u „čistoj“ verziji, osim jednog trenutka kada je Radio 1 DJ Bruno Brookes nesvesno pustio originalnu verziju u celosti tokom svog Top 40 pregleda) i stigla do drugog mesta na britanskoj top listi u februaru 1993.

Pesme Bullet In The Head i Bulls On Parade bile su veći hitovi benda Rage Against The Machine tokom 90-ih, ali Killing In The Name ostaje njihov zaštitni znak.
“Ovaj bend je kao nijedan drugi, zbog onoga za šta se zalažu i šta su uradili. Mislim da ih niko neće moći kopirati. Oni su zauvek promenili muzičku scenu“, zaključuje producent pesme Garth Richardson.
Fotografija: Greg Allen / Shutterstock Editorial / Profimedia