Koncept radnja u srcu Sarajeva: Kada moda menja živote

autor Dubravka Kovačević
1 3

U Sarajevu, gradu u kojem se istorija prepliće sa svakodnevicom, iza perfektno stilizovanog izloga u Centru skriva se prostor koji pomera granice mode. Ova koncept radnja nije samo mesto gde se kupuje odeća – ona je laboratorija održivosti, kreativnosti i društvenih promena.

U WoolyRouge radnji možete pronaći unikatne odevne predmete i aksesoare izrađene od kašmira, vune, baby alpake i svile. Od jednodelnih power suits komada, preko pletenih šešira, izvezenih dukseva do statement džempera. Ono što posebno oduševljeva jeste priča koja se razvila od same primarne ideje koja je pre svega bila fokusirana na oživljavanje tradicionalne manufakture. Usledila je priča koja utiče na mnoge živote, društvenu svest i savesnu kupovinu.

Glavna pokretačka snaga iza ovog koncepta je Nadira Škaljić Mingasson, Sarajka koja je nakon godina provedenih u Francuskoj odlučila da se vrati i u rodnom gradu osnuje koncept zasnovan na povezivanju tradicije i savremene luksuzne mode.

BURO WOOLIN ROUGE

WOOLY ROUGE: KADA KREATIVNE ŽENE UDRUŽE  SNAGE

Brend WoolyRouge je rezultat saradnje i zajedničke vizije. Nadira i Naida su želele da pokažu da se moda može graditi na drugačijim temeljima: ekonomski i socijalno održivim, ali istovremeno kreativnim. „Sreća je da smo otvorile butik baš u trenutku kada je na Zapadu porasla potražnja za održivom modom i manufakturom“, kaže Nadira.

BURO WOOLIN ROUGE 2

Njihov butik u Sarajevu danas okuplja šest pažljivo odabranih brendova – dizajnera koji razmišljaju o poreklu materijala, načinu proizvodnje i vrednostima koje stoje iza odeće. „Nije bilo komplikovano okupiti ih jer kod nas ovakav pristup modi nije popularan. Oni koji su prirodno razmišljali na taj način – došli su kod nas“, dodaje Nadira.

BURO WOOLIN ROUGE 5

RADNJA KOJA DIŠE ZAJEDNO SA GRADOM

Za razliku od tipičnih butika, ovde se ponuda stalno menja. „Nećete naći iste stvari koje ste videli pre 15 dana. To je važno, jer radnju vode sami dizajneri. Mi odlučujemo šta će biti u ponudi i balansiramo između kreativnog i komercijalnog aspekta“, objašnjava Nadira.

koncept

Kupci su i lokalni i strani – Sarajlije dolaze i da podrže domaće dizajnere, dok turisti i online publika pronalaze u ovim komadima unikatnu vrednost. Ono što posebno izdvaja ovaj prostor jeste osećaj zajedništva i autentičnosti. „Klijenti kažu da kada obuku jedno odelo iz naše ponude – to je odelo sa kojim odlaze na sastanke i osećaju se osnaženo. Zato što mi radimo za klijente na nekom drugom nivou“, dodaje Marijana– dizajnerka koja izlaže u ovom prostoru.

BURO WOOLIN ROUGE 9
Nadira, Naida i Marijana

DOSTOJANSTVO PLETENJA

Priča WoolyRougea nije samo priča o odeći. To je i priča o ženama koje su iz ruralnih predela Bosne, kroz pletenje i ručni rad, pronašle put ka ekonomskoj nezavisnosti. Kroz takav vid produkcije rukotvorina- sa dokazanim terapeutskim dejstvom, one privređuju i donose novac svojim porodicama i aktivne su članice ovog jedinstvenog projekta i, što je još važnije: osnaženi deo društva. „One su živele i žive tradicionalnim načinom života, često skrajnute u patrijarhalnom sistemu. Sada, kada donose novac u porodicu, njihov status se menja – postaju aktivne učesnice društva“, kaže Nadira koja je imala prilike da ih upozna kroz intimne ispovesti.

BURO WOOLIN ROUGE 4

Danas ih je između 100 i 120, a u jednom trenutku, kada je potražnja na Zapadu eksplodirala, u projektu ih je bilo i do 350. Ono što ih spaja nije samo zanat, već i osećaj osnaženosti i pripadnosti. „Kada vide da veliki broj žena živi na isti način, osećaju se moćnije. Činjenica da zarađuju menja ne samo njihov život, već i stav porodice i okoline. Tako osnažene mogu da investiraju u obrazovanje svoje dece, mogu da glasaju i doprinose društvu“, objašnjava Nadira.

BURO WOOLIN ROUGE 7

ODEĆA SA PRIČOM

Kako kaže Marijana, jedna od dizajnerki čiji brendovi su deo ovog koncepta, njen brend sada prerasta u svojevrsnu sektu. „Kada 20 godina komuniciraš iste vrednosti sa ljudima, ti se prirodno nađeš sa njima, jer su ovde stvari koje imaju vrednost veću od same odeće i kada čuješ priču o proizvodnji, poželiš da imaš što više ovakvih komada.“

BURO WOOLIN ROUGE 1

Jedna od stalnih klijentkinja, Amerikanka Džulija, najbolje svedoči o tome – sve svoje stvari je donirala i odlučila da nosi samo komade iz ove radnje i vintage second hand odeću. „Nije poenta u tome da potrošiš milione, već da razvijaš autentičan stil“, kaže ona.

BURO WOOLIN ROUGE 3

Ova sarajevska koncept radnja zato nije samo butik – ona je pokret. Pokret koji povezuje žene, tradiciju i visoku modu; pokret koji pokazuje da luksuz može biti etičan i društveno odgovoran; pokret koji kroz iglu i konac menja generacije.

WoolyRouge je dokaz da moda može i mora da priča priče koje nadilaze materijalno. A priča koja se ovde plete jedna je od onih koje menjaju način na koji gledamo odeću – i sebe u njoj.

Fotografije Buro. Katarina Stefanović